فونیکسریمکسبهتام

رئیس پلیس پیشگیری ناجا اعلام کرد

توسعه ایستگاه‌های سیار پلیس در تهران و خرید خودروهای مجهز به سامانه‌های پیشرفته در دستور کار ناجا

عصر خودرو- رئیس پلیس پیشگیری ناجا با اعلام این مطلب که درصدد خرید خودروهای مجهز به سامانه‌های پیشرفته هستیم، گفت: در تلاش هستیم تا ایستگاه‌های سیار پلیس در تهران را هم توسعه دهیم.

توسعه ایستگاه‌های سیار پلیس در تهران و خرید خودروهای مجهز به سامانه‌های پیشرفته در دستور کار ناجا
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۵ مهر ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از فارس، سردار محمد شرفی رئیس پلیس پیشگیری ناجا در حاشیه اجرای طرح رعد3 در مقر فرماندهی انتظامی تهران بزرگ در جمع خبرنگاران اظهار داشت: پلیس پیشگیری ناجا در کنار دیگر ارکان نیروی انتظامی برای ایجاد امنیت در جامعه برنامه‌ریزی‌های مفصلی انجام داده که برخورد با مخلان نظم از جمله اولویت‌هاست.

    سردارشرفی با تشکر اقدامات مأموران پلیس پایتخت به ویژه کلانتری‌ها دراجرای این طرحها، تصریح کرد: توجه به مهارت و افزایش قدرت کشف پلیس، انجام کار گروهی و ایجاد هم افزایی در برخورد با مجرمان و توسعه اشراف اطلاعاتی پلیس بر عملکرد مجرمان عامل مهمی بود که من در اجرای این عملیات‌ها متوجه آن شدم که باید برای اجرایی کردن آن به فرمانده انتظامی تهران بزرگ تبریک گفت.

    رئیس پلیس پیشگیری ناجا در خصوص پرونده‌های مکشوفه پلیس در این طرح گفت: بخش اعظمی از کشفیات امروز با استفاده از تکنولوژی‌های روز و ذخیره و حافظه تصاویر ضبط شده در دوربین‌ها به دست آمده که نشاندهنده آنست که استفاده از تکنولوژی می‌تواند فضا را برای مجرمان ناامن سازد.

    این مقام ارشد پلیس در خصوص حمایت پلیس پیشگیری ناجا از مجموعه کلانتری‌های تهران بزرگ، اعلام کرد: یکی از وظایف ما در ستاد ناجا پشتیبانی از رده‌های دیگر است؛ در همین راستا در حوزه فناوری و تکنولوژی در تهران نیز پشتیبانی‌های لازم را از کلانتری‌ها انجام خواهیم داد.

    سردار شرفی با اعلام این مطلب که در صدد خرید خودروهای مجهز به سامانه‌های پیشرفته هستیم، خاطرنشان کرد: درصددیم تا ایستگاه‌های سیار پلیس در تهران را هم توسعه دهیم.

    وی با بیان اینکه اجرای طرح‌های پلیس منوط به تخصیص اعتبار است، گفت: متاسفانه بخشی از زیرساخت‌های پلیس به سمت استهلاک می‌رود و اگر توجه جدی برای تامین تجهیزات مورد نیاز پلیس نشود وضعیت نگران کننده خواهد بود.

    این مقام ارشد پلیس پیشگیری ناجا به کمبودهای پلیس در حوزه نیروی انسانی  اشاره کرد و گفت: در بسیاری از کشورهای جهان به ازای هر 1000 نفر هفت نیروی پلیس وجود دارد اما در کشور ما این شاخص 3.5 نفر است.

    رئیس پلیس پیشگیری ناجا در پاسخ به سوالی درباره وضعیت کلانتری‌ها اعلام کرد: در کلانتری‌ها سه درگاه نظارتی وجود دارد؛ یکی سامانه 197 است که مردم در تماس با آن انتقاد خود را مطرح می‌کنند؛ دیگری سامانه 110 است که بر آن نظارت داریم و درگاه دیگر نیز مرکز پایش هوشمند پلیس پیشگیری است که عملکرد کلانتری‌ها را از بدو ورود شهروندان تا خروج از کلانتری تحت نظر دارد.

    سردار شرفی اضافه کرد: با استفاده از این سه درگاه خوشبختانه می‌توانم بگویم که رضایتمندی از پلیس پیشگیری و کلانتری‌ها افزایش داشته و انتقادات نیز رو به کاهش بوده است.

    وی افزود: البته بخشی از انتقادات مردم از عملکرد کلانتری‌ها در حوزه خدمات خودرویی ماست که ما در این زمینه با کمبودهایی مواجه‌ایم؛ این موضوع شهروندان را نگران کرده که امیدواریم با تخصیص اعتبار به پلیس پیشگیری امکان جذب نیرو و همچنین خرید خودروی بیشتر برای پلیس فراهم شود.

    سردار شرفی درباره اینکه آیا اعتبارات لازم به پلیس پیشگیری تخصیص داده شده یا نه، گفت: بخشی از این اعتبارات را داده‌اند و بخشی دیگر از آن همچنان باقیمانده است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو