فونیکسریمکسبهتام

شهردار منطقه۱۱ خبر داد

احداث یک ایستگاه مترو به ازای هر یک کیلومتر در منطقه۱۱

عصر خودرو- شهردار منطقه۱۱ با تاکید بر اینکه به ازای هر یک کیلومتر یک ایستگاه مترو در منطقه ۱۱ در حال احداث است، افزود: حجم مسافرین در منطقه ۱۱ در ۱۰ سال آینده به روزانه ۵۰۰ هزار نفر می‌رسد.

احداث یک ایستگاه مترو به ازای هر یک کیلومتر در منطقه۱۱
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۲ آبان ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر خودرو» به نقل از ایسنا، نشست صمیمی مصطفی کواکبیان، علی رضا محجوب از اعضای مجلس شورای اسلامی، عیسی فرهادی فرماندار تهران و نصرالله آبادیان شهردار منطقه 11 و جمعی از اعضای شورایاری محلات این منطقه در مسجد شارعی واقع در منطقه 11 برگزار شد.

    مصطفی کواکبیان نماینده مجلس شورای اسلامی در این نشست با بیان این که در سطح هر منطقه 3 جلسه منظم با شورایاری های منطقه، گفتگو با اهالی منطقه در مسجد و بررسی و پیگیری مسائل و مشکلات منطقه در دفتر فرمانداری خواهیم داشت و در مجموع 22 نشست در 22 منطقه شهر تهران تشکیل می‌دهیم، افزود: طبق قانون پیش بینی شده است که شورای ساماندهی امور پایتخت با ریاست رئیس محترم جمهور برگزار شود و وزیر راه و شهرسازی دبیر این شورا است و من نماینده مجلس شورای اسلامی در این شورا هستم که تا کنون هیچ جلسه ای برگزار نشده است.

    کواکبیان همچنین حضور مدیرکل راه و شهرسازی و مدیرکل راه آهن در این جلسات را برای پیگیری مطالبات شهروندان ضروری دانست و از فرماندار تهران خواست تا زمینه حضور مسئولین در نشست هایی از این دست را فراهم کند.

    علیرضا محجوب - نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس شورای اسلامی نیز در حاشیه نشست صمیمانه با ساکنان منطقه 11 گفت: امیدواریم ما روزی بتوانیم در مجلس قانونی تصویب کنیم تا مردم محلات بتوانند محله خودشان را اداره کنند.

    به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه 11، علیرضا محجوب شامگاه سه‌شنبه نهم آبان ماه در جمع اهالی منطقه 11تهران با تاکید بر این که شورا باید از محله شروع شود نه از شهر، اظهار داشت: شورای محلات باید ابتدا تشکیل شود و سپس شورای شهر شکل بگیرد. اصل حق متعلق به شورایاری‌هاست و این نص قانون اساسی است که شوراها را از محلات شروع می‌کند.

    وی افزود: امیدوارم ما روزی بتوانیم در مجلس قانون را به این شکل تصویب کنیم تا مردم محلات بتوانند خودشان محله خودشان را اداره کنند.

    نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که یکی از مهم‌ترین موضوعات ما شامل مسائل آموزشی، رفاهی و کمبود فضای سبز و محیط زیستی است، عنوان کرد: این‌ها به خاطر بافت قدیمی این منطقه است که قرار بوده تمرکز شهرداری‌ها بر روی این موضوع باشد. امیدوارم که بتوانیم قدم‌های خوب و مهمی در خدمت به شما برداریم.

    همچنین عیسی فرهادی - فرماندار شهر تهران در این نشست ضمن برشمردن پروژه‌های شهرداری منطقه 11همچون بوستان تبسم، لاین کندرو نواب، خانه کشتی، این اقدامات را اقداماتی خوبی خواند و افزود: با تشکیل یک کمیته کمک می‌کنیم مشکلات منطقه 11 کاهش یابد.

    نصرالله آبادیان - شهردار منطقه 11 تهران در این نشست ضمن بر شمردن اقدامات انجام شده در منطقه 11 افزود: در حال حاضر به ازای هر یک کیلومتر یک ایستگاه مترو در منطقه 11 در حال احداث است و همچنین قرار است که خطوط ریلی حومه‌ای برقی شوند و حجم مسافر وارد شونده به میدان راه‌آهن تا سال های آینده به 500 هزار می‌رسد.

    نصراله آبادیان، شهردار منطقه 11 تهران شامگاه سه‌شنبه نهم آبان ماه در جمع اهالی این منطقه در مسجد شارعی با اشاره به این‌که 34 هزار قطعه زمین منطقه 11 تهران را تشکیل داده است، اظهار داشت: 4 هزار متر این منطقه جزو بافت تاریخی و جزو مناطق ارزشمند از جنبه گردشگری است.

    وی با بیان این‌که از لحاظ فرهنگی جزو مناطق ویژه تهران هستیم، گفت: 23 صنف اصلی در این منطقه داریم که در حال تامین نیاز کشوری هستند.

    آبادیان با اشاره به این‌که خطوط 2، 3 و 4 و 7 مترو از این منطقه عبور می‌کنند که نسبت به تمام مناطق تهران بیشترین عبوری خط در این منطقه است، افزود: دو خط بی. آر. تی در این منطقه وجود دارد و 65 درصد اتوبوس‌های تهران از منطقه 11 عبور می‌کنند. قریب به 650 اتوبوس تک کابین در این منطقه تردد می‌کنند و از این جهت، بخش عظیمی از ناوگان عمومی در این منطقه صورت می‌گیرد.

    شهردار منطقه 11 تهران در ادامه خاطرنشان کرد: در برنامه پیش‌بینی سوم شهر تهران که در حال تدوین و مطالعه است، ارتقاء سطح حمل و نقل عمومی به منطقه 11 محول خواهد شد و یکی از ماموریت‌های مهم ماست.

    آبادیان با بیان این‌که منطقه 11 تهران نزدیک راه‌آهن است و جلسات ویژه‌ای را با مدیر عامل راه‌آهن داشته‌ایم، گفت: قرار است که خطوط حومه‌ای تهران برقی شوند و حجم مسافر وارد شونده به میدان راه‌آهن تا سال‌های آینده به 500 هزار نفر می‌رسد.

    بر اساس گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه 11، در این نشست ساکنان منطقه 11 در حضور نمایندگان مجلس، فرماندار تهران و شهردار منطقه 11 به بیان مسائل و مشکلات خود پرداختند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو