فونیکسریمکسبهتام

جزئیات اجرای طرح از زبان سردار مهری؛

چراغ طرح زمستانه از ۲۰ آذر تا ۲۰ اسفند روشن می‌ماند

عصر خودرو- رئیس پلیس راهور ناجا از اجرای طرح زمستانه پلیس از ۲۰ آذر تا ۲۰ اسفند خبر داد و گفت: پلیس در طول اجرای این طرح تجهیزات خاص و یگان‌های گشتی خود را در مناطق کوهستانی و برفگیر تقویت خواهد کرد.

چراغ طرح زمستانه از ۲۰ آذر تا ۲۰ اسفند روشن می‌ماند
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۲ آذر ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از تسنیم، سردار تقی مهری با اعلام خبر آغاز طرح زمستانه در جاده‌های سراسر کشور از 20 آذر ماه اظهار کرد: روز گذشته جلسه کمیته هماهنگی طرح زمستانه با حضور تمام دستگاه‌های مسئول در این طرح برگزار و مقرر شد طرح زمستانه سال 96 از 20 آذر ماه آغاز و تا 20 اسفند ماه ادامه داشته باشد.

    رئیس پلیس راهور ناجا افزود: در این مدت همه دستگاه‌های مسئول اعم از وزارت راه وشهرسازی، هلال احمر، اورژانس و ... با تقویت امکانات و تجهیزات خود، در این طرح مشارکت خواهند داشت.

    وی با بیان اینکه بیش از 50 درصد تلفات جاده‌ای در زمستان سال قبل ناشی از عدم توجه به جلو و تخطی از سرعت مطمئنه توسط رانندگان بوده است گفت: با توجه به این مهم، پلیس نسبت به رعایت این موارد توسط رانندگان دقت عمل بیشتری خواهد داشت و لازم است تا رانندگان نیز بیش از سایر فصول نسبت به قوانین رانندگی و به خصوص تردد با سرعت مطمئنه، توجه داشته باشند.

    مهری اضافه کرد: در فصل زمستان با توجه به تغییرات جوی و افزایش نزولات جوی و بارش برف و لغزندگی معابر، شرایط رانندگی در این فصل با دیگر ماه‌های سال متفاوت است و از این رو رانندگان باید پیش از شروع سفر خود در این فصل، از سلامت وسیله نقلیه خود اطیمنان حاصل کنند و تجهیزات زمستانی و سوخت کافی در اختیار داشته باشند و حتماً قبل از آغاز سفر از وضعیت جوی و ترافیکی محورهای مواصلاتی اطلاع یابند.

    رئیس پلیس راهور کشور با بیان اینکه در جلسه روز گذشته مقرر شد وزارت آموزش و پرورش قبل از انجام هر اردو دانش‌آموزی و اعزام کاروان‌های راهیان نور هماهنگی‌های لازم را با پلیس به عمل آورد افزود: علاوه بر این موارد، سازمان راهداری موظف شد نسبت به آشکارسازی علائم جاده‌ای و اصلاح نقاط حادثه‌خیز اقدام کند و هماهنگی با هلال احمر، اورژانس، صدا و سیما و سایر دستگاه‌های عضو به عمل آمد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط