فونیکسریمکسبهتام

معاون شهردار تهران:

تکمیل خط ۷ مترو ۳۷۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد

عصر خودرو- معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران گفت که تکمیل و بهره برداری کامل از خط ۷ مترو پایتخت به ۳۷۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

تکمیل خط ۷ مترو ۳۷۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۲ آذر ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از ایرنا، محسن پورسیدآقایی روز یکشنبه در بیست و ششمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران در جمع اعضا افزود: با برنامه ریزی انجام شده و در صورت تامین اعتبار امیدواریم تا پایان خرداد سال آینده این خط تکمیل و به بهره برداری برسد.
    وی اظهار کرد: هماهنگی هایی با بانک شهر دراین خصوص انجام شده تا با واگذاری قطعه زمینی به این بانک 100 میلیارد تومان برای تامین اعتبار موردنیاز تکمیل پروژه خط 7 مترو دریافت کنیم.

    * 13 هزار مترمربع پیاده راه در تهران باید ایجاد شود
    معاون شهردار تهران همچنین با اشاره به طرح جامع پیاده راه معابر پایتخت مصوب سال 86 ، گفت: برهمین اساس باید 13 هزار متر مربع پیاده راه در معابر تهران ایجاد و یا ترمیم شود.
    وی با اشاره به اینکه 4 لکه اصلی پیاده راه در تهران شناسایی شده ، اظهار کرد: تجریش، انقلاب، بازار و جمهوری این 4 لکه هستند که نسبت به ساماندهی و ترمیم پیاده راه اصولی آن اقدام می شود.

    * راه اندازی کتابخانه دیجیتالی در مترو
    معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران همچنین از راه اندازی کتابخانه‌های دیجیتال در ایستگاههای مترو پایتخت خبر داد و گفت: این مهم در راستای ارتقای فرهنگ کتابخوانی است که این کتابخانه های دیجیتال با توسعه اینترنت در ایستگاه‌های مترو و در بستر موبایل ایجاد می‌شود.
    پورسیدآقایی همچنین از ارتباط با نهادهای علمی برای بازتعریف پروژه‌های شهرداری خبر داد و گفت: در حال حاضر 15 قرارداد با دانشگاه‌های مختلف کشور پیرامون بررسی‌ علمی طرح‌ها منعقد شده و همچنین برای مطالعه طرح جامع حمل و نقل با دانشگاه تهران و شریف رایزنی کردیم تا ابعاد مختلف این طرح جامع بررسی شود.

    * ماتریس ترافیکی تهران طراحی می‌شود
    معاون شهردار تهران در ادامه با بیان اینکه اعضای شورای شهر از ما خواستند که نسبت به شبیه سازی ترافیک و تعیین چشم اندازها اقدام کنیم، گفت: شبیه سازی ترافیک بر اساس طرح جامع امکان پذیر نیست چرا که برای شبیه سازی ما نیازمند ماتریس سفر، مبدأ و مقصد، میزان عرضه و تقاضا و ... هستیم.
    به گفته وی، در حال حاضر تیمی در حال تهیه ماتریس سفر هستند که با پیاده سازی داده‌ها می‌توان وضعیت ترافیکی پایتخت را در یک چشم انداز مشخص شبیه سازی کرد.

    * شهرداری تهران مخالف فعالیت تاکسی های اینترنتی نیست
    معاون حمل و نقل شهردار تهران در خصوص وضعیت تاکسی‌های اینترنتی شهر نیز گفت: شهرداری تهران مخالف تاکسی‌های اینترنتی نیست و حتی به دنبال تقویت آنها است، اما دقت داشته باشید که طبق قانون، شهرداری تهران مسئول هر گونه حمل و نقل در داخل شهر است، در حالی که این شرکت‌ها پیوندی با شهرداری ندارند و شاهد نابسامانی در این حوزه‌ هستیم.
    پورسیدآقایی با بیان اینکه 22 شرکت تاکسی اینترنتی در تهران فعال است که تنها 2 مورد از آنها معروف شده، گفت: این در حالیست که فعالیت این شرکت‌ها پیامدهایی نیز برای شهر دارد و شاهد بحران کوچ تاکسی‌های شهرستانی به تهران برای فعالیت در این شرکت‌های اینترنتی هستیم.
    وی با بیان اینکه 2 برابر تعداد رانندگان تاکسی شهر تهران در این شرکت‌ها فعالیت می کنند، گفت: این در حالیست که این رانندگان تا به حال 2 بار تجمع کرده‌اند و می‌توانند بحران‌هایی را در شهر ایجاد کنند.
    به گفته وی، از سوی دیگر ما نظارتی بر آلایندگی این خودروها نداریم و به عبارتی همه کارهایی که برای نوسازی تاکسی‌هایمان در راستای کاهش آلودگی هوا انجام دادیم همگی بر باد رفته است.

    * توسعه دوچرخه سواری در پایتخت
    پورسیدآقایی همچنین به موضوع دوچرخه سواری در پایتخت اشاره کرد و گفت: شهر تهران به مانند شهرهای اروپایی مسطح و خوش آب و هوا نیست و نمی‌توانیم از مدل دوچرخه سواری استفاده کنیم.
    به گفته وی، باید کیلومتر اول و آخر سفر را همشهریان با دوچرخه طی کنند و سپس با اتصال آنها به سایر مدهای حمل و نقل از جمله اتوبوس و مترو سفرشان را پوشش دهیم.
    معاون شهردار تهران با بیان اینکه سعی داریم که در محیط‌های دارای ظرفیت گردشگری و فرهنگی استفاده از دوچرخه را ترویج دهیم، گفت: بر همین اساس در مناطق 6، 7، 11 و 12 به صورت پایلوت مسیر حرکت دوچرخه ایجاد شده تا نتایج آن را مورد بررسی قرار دهیم.
    معاون شهرداری تهران همچنین با بیان اینکه دراین زمینه مجوز مناقصه بین‌المللی برای جذب سرمایه گذار خارجی اخذ شده است، گفت: یک مشاور خارجی دراین زمینه برای کمک به شهرداری تهران به کار گیری شده است.
    وی همچنین در خصوص جذب اعتبار خارجی، گفت: فاینانس برای خطوط 3، 6 و 7 در دست اقدام است که باید پیگیری شود، اما باید اعلام کنم که بیشترین مراوده ما در حوزه فاینانس با چین بوده که حداقل در 6 سال گذشته حتی یک ال سی فاینانس هم باز نشده است.
    معاون ترافیک شهرداری تهران همچنین از برگزاری مناقصه 50 فیلتر دوده خبر داد و گفت: هر فیلتر دوده 40 میلیون تومان هزینه دارد که در حال حاضر در حال خرید 250 فیلتر هستیم اما به موازات این طرح مصوب کردیم که از این پس شرکت‌های خصوصی اتوبوسرانی، فیلتر دوده بر روی اتوبوس‌ها نصب کنند.
    وی با تاکید بر اینکه اعمال قانون در خودروهای دیزلی نیازمند وفاق ملی است، گفت: برخورد با خودروهای دیزلی تبعات اجتماعی زیادی دارد و این در حالیست که سن فرسودگی کامیون‌ها 20 سال اعلام شده اما پیشنهاد جدید ما این است که بر اساس قانون هوای پاک سن فرسودگی کامیون‌ها به 15 سال کاهش داده شود.

    * معاینه فنی در تهران سختگیرانه تر شود
    معاون شهردار تهران در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه معاینه فنی جدید و ویژه‌ای در تهران شروع می‌شود، گفت: با اینکه اجرای معاینه فنی ویژه در تهران مصوب شده اما هیچ کس زیر بار اجرای آن نرفته، در حالیکه ما معتقدیم باید معاینه فنی در تهران سختگیرانه تر شود.
    وی در ادامه به تردد موتورسیکلت‌های کاربراتوری در پایتخت اشاره کرد و گفت: وزارت صنعت به دولت فشار آورده و مجوز پلاک گذاری مجدد موتورهای کاربراتوری را اخذ کرده و این نشان می‌دهد برخی سیاست‌های کلان با محیط زیست همخوانی ندارد.
    وی با بیان اینکه شورای شهر، شهرداری تهران را ملزم کرده 2.5 میلیون تومان برای خرید موتور برقی وام پرداخت کند، گفت: این در حالیست که ما توانستیم برای 2000 موتور این اعتبار را فراهم کنیم و این 2000 موتور در قبال سه میلیون موتور کاربراتوری موثر نخواهند بود.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو