فونیکسریمکسبهتام

۲۵۰۰ گشت راهداری در کشور فعال شده است

عصر خودرو- مدیر کل دفتر مدیریت بحران و تجهیز ماشین‌آلات سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور گفت: در زمستان امسال بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ گشت راهداری در ۶۴۹ راهدارخانه ثابت مناطق مختلف کشور مستقر شده‌اند.

۲۵۰۰ گشت راهداری در کشور فعال شده است
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۳۰ آذر ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از ایسنا، داریوش نصر در حاشیه تجلیل از راهداران نمونه استان اردبیل اظهار کرد: راهداران پرتلاش ما از 15 آذرماه در گردنه‌ها و مناطق کوهستانی و صعب‌العبور کشور شروع کردند به طوری که تا 25 فروردین سال آینده این برنامه ادامه خواهد داشت.

    وی خاطرنشان کرد: ما رزمایشی را با حضور پلیس راهور، اورژانس، هلال احمر و امدادخودرو از 20 آذرماه آغاز کردیم و تا 20 اسفندماه این رزمایش در مناطق مختلف ادامه خواهد داشت.

    مدیر کل دفتر مدیریت بحران و تجهیز ماشین‌آلات سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور بیان کرد: سازمان راهداری با 9 هزار و 200 دستگاه ماشین‌آلات سنگین، نیمه‌سنگین و سبک فعالیت خود را در قالب طرح زمستانی شروع کرده و با بهره‌گیری از 18 هزار پرسنل که 14 هزار نفر از آنها به صورت مستقیم در عملیات راهداری زمستانی فعالیت می‌کنند انجام وظیفه کرده و در خدمت هموطنان خواهند بود.

    نصر از فعال شدن 2 هزار و 500 گشت راهداری در کشور خبر داد و افزود: این راهداران پرتلاش در 649 راهدارخانه سراسر کشور فعالیت خواهند کرد و با استقرار در مناطق مختلف به ارائه خدمات می‌پردازند.

    وی گفت: عملیات راهداری ما در سه بخش شامل قبل، حین و بعد از بارش تدارک دیده شده که قطعا این عملیات با استفاده از تمام ظرفیت و توان سازمان و نهادهای مرتبط انجام خواهد شد.

    مدیر کل دفتر مدیریت بحران و تجهیز ماشین‌آلات سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور تصریح کرد: با تشکیل کمیته‌های استانی و شهرستانی و همچنین کمیته‌های متعدد در ستاد سعی داریم با توافقی که با پلیس راهور، هلال احمر و امداد و نجات داشتیم براساس شرح وظایفی که مشخص شده در عملیات راهداری و ترافیک زمستانی محورهای مختلف کشور خدمات مناسب، مطلوب و رضایت‌بخشی را انجام دهیم.

    نصر در ادامه اضافه کرد: این نیروها در یک هزار و 500 کیلومتر از راه‌های اصلی و فرعی، بزرگراه‌ها و شریان‌های حیاتی کشور حاضر شده و اجازه نخواهند داد تا در زمستان بارش برف و یا برخی از حوادث دیگر مانع از تردد و گذر هموطنانمان شود.

    وی در ادامه در مورد نوسازی ناوگان راهداری نیز گفت: 80 دستگاه ماشین‌آلات سنگین و 200 خودروی کمک‌دار در شهریور ماه امسال به استان‌ها تحویل دادیم و قرار است 280 دستگاه دیگر نیز خریداری و در اختیار استان‌ها قرار گیرد.

    مدیر کل دفتر مدیریت بحران و تجهیز ماشین‌آلات سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور اذعان کرد: 60 دستگاه نمک‌پاش هوشمند به ناوگان راهداری کشور افزوده شده و سعی می‌کنیم تا 80 دستگاه ماشین‌آلات جدید را نیز به سرعت به راهدارخانه‌ها تزریق کنیم تا به ناوگان توانمند این مجموعه افزوده شود.

    نصر در مورد وضعیت استان اردبیل نیز اضافه کررد: استان اردبیل جزو 10 استانی است که در تخصیص اعتبارات سعی کردیم با توجه به شرایط خاص آب و هوایی در این استان منابع خوبی تزریق شود به طوری که به این استان 7 دستگاه ماشین‌آلات جدید راهداری واگذار خواهیم کرد و در مجموع 23 دستگاه فرسوده راهداری این استان نیز در مرحله بازسازی و نوسازی است.

    وی گفت: از این 7 دستگاه ماشین‌آلات جدیدی که به استان اردبیل تحویل خواهیم داد دو دستگاه به ستاد مرکزی تحویل داده شده و 5 دستگاه دیگر نیز در راهدارخانه‌ها فعالیت خواهد کرد.

    مدیر کل دفتر مدیریت بحران و تجهیز ماشین‌آلات سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور با بیان اینکه در تجهیز امکانات و ماشین‌آلات به استان اردبیل در سال‌های اخیر توجه ویژه شده است، افزود: ما هیچ مشکلی در نوسازی، تعمیر و تجهیز و همچنین تزریق دستگاه‌ها و ماشین‌آلات جدید نداریم و امیدواریم با آمادگی کامل بتوانیم به هموطنان خود در مناطق کوهستانی و سردسیر استان اردبیل ارائه خدمات کنیم.

    نصر اظهار کرد: ما در 649 راهدارخانه کشور به اندازه کافی نمک، شن و آذوقه مورد نیاز مسافران عبوری و گذری را نیز تامین کردیم تا در صورت وقوع بحران احتمالی بتوانیم به هموطنان به سرعت ارائه خدمات کنیم.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو