فونیکسریمکسبهتام

نمایشگاه حمل و نقل تهران (۲۰)

نگاهی به کامیونت فوسو کنتر، محصول متمایز مایان فولاد در نمایشگاه؛ تمایز به سبک فوسو

عصر خودرو- سال گذشته و در جریان برگزاری نخستین دوره نمایشگاه بین المللی خودرو تهران در شهر آفتاب بود که شرکت مایان فولاد از کامیونت میتسوبیشی فوسو کنتر رونمایی کرد.

نگاهی به کامیونت فوسو کنتر، محصول متمایز مایان فولاد در نمایشگاه؛ تمایز به سبک فوسو
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۶ دی ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۱:۰۰

به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو»، شرکت مایان امسال در نمایشگاه حمل و نقل عمومی و خدمات شهری نیز با تمام قوا ظاهر شده و فوسو کنتر را در کاربری‌های مختلف به نمایش گذاشته است. به همین بهانه و در نوشتار پیش رو، نگاهی خواهیم داشت به مهم‌ترین ویژگی‌ها این کامیونت زیبا و نقاط تمایز آن تسبت به رقبا در بازار ایران.
فوسو که در واقع بازوی سنگین ساز میتسوبیشی ژاپن محسوب می‌شود؛ هم اکنون بخشی از گروه دایملر محسوب می‌شود و این باعث شده تا همواره شاهد آخرین تکنولوژی‌ها روی محصولات آن باشیم. در این بین، کنتر را می‌توان یکی از شاخص‌ترین و باسابقه‌ترین محصولات فوسو دانست که هم‌اکنون در سه نمونه 5.6 تن، 6 تن و 8 تن به بازار کشور ما عرضه می‌شود. کامیونت‌های فوسو قابلیت نصب انواع کاربری‌ها را دارند اما به بهانه نمایشگاه خدمات شهری، شرکت مایان فولاد، نمونه 6 تن کنتر را در 3 کاربری ویژه خدمات شهری شامل پرس زباله، جدول شور و مخزن شور را در غرفه خود به نمایش گذاشته است. به گفته مسئولین شرکت، دلیل استفاده از نمونه 6 تن این است که این مدل، علاوه بر داشتن حجم مناسب باربری، هیچ محدودیتی برای تردد نداشته و به راحتی می‌توان در ساعات روز نیز از آن برای خدمت رسانی در شهرهای شلوغ استفاده کرد. فوسو کنتر مجهز به یک پیشرانه 4 سیلندر دیزلی با حداکثر قدرت 150 اسب بخار و حداکثر گشتاور 370 نیوتن متر است . این پیشرانه یورو 5 با اتصال به یک گیربکس 5 سرعته دستی، قادر است حداکثر سرعت 96 کیلومتر بر ساعت را برای کنتر به ارمغان آورد. از جمله مهم‌ترین امکانات رفاهی کنتر نیز می‌توان به مواردی همچون شیشه بالابر برقی، گرمکن آینه‌های جانبی، سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک، دی لایت، گرمکن سوخت، تاخوگراف، لیمیتر سرعت، سیستم ایموبلایزر به همراه ریموت کنترل قفل درب‌ها،  صندلی هیدرولیکی راننده، ترمز‌های دیسکی در هر دو محور به همراه ABS+EBD ، سیستم کنترل پایداری الکترونیکی ( ESP )، سیستم ضد لغزش ( TC/ASR ) و ... اشاره کرد . در ادامه نگاهی خواهیم داشت به برخی ویژگی‌های متمایز کننده فوسو کنتر 6 تن از رقبا.
وزن خالص کمتر و طول بیشتر قسمت بار : این ویژگی باعث می‌شود تا کنتر قابلیت حمل بارهای حجیم‌تر و سنگین‌تری نسبت به رقبای مشابه داشته باشد.
استاندارد آلایندگی یورو 5 و فیلتر DPF اورجینال : استفاده از فیلتر DPF آلمانی که به صورت فابریک و شرکتی روی کنتر نصب می‌شود؛ باعث پایین آمدن قابل توجه آلایندگی این کامیونت شده است. به علاوه، این فیلتر DPF ، قابلیت پاکسازی سرخود را داشته که مزیتی مهم نسبت به برخی رقبا ( که برای تخلیه فیلتر DPF باید به نمایندگی مرکزی مراجعه کنند. ) محسوب می‌شود.
مصرف سوخت پایین : فوسو کنتر، مصرف سوخت بسیار پایین‌تری نسبت به رقبای اصلی خود در بازار ایران دارد که این ویژگی به همراه دارا بودن 2 عدد مخزن سوخت ( با مجموع حجم 170 لیتر ) باعث شده تا دفعات مراجعه به جایگاه سوخت کمتر شده و خودرو بیشتر در حال خدمت رسانی باشد.
ترمزهای دیسکی هیدرولیکی در هر دو محور : وجود ترمز‌های دیسکی باعث می‌شود تا علاوه بر ترمزگیری بهتر، شاهد کاهش توان ترمز پس از ترمزگرفتن‌های متعدد نباشیم. ( در سیستم‌های ترمز بادی این مشکل وجود دارد. )
لاستیک‌های تیوبلس : لاستیک‌های تیوبلس فوسو کنتر که ساخت شرکت نامدار میشلن هستند. عمر مفید بیشتری داشته، کمترین میزان ترکیدگی را دارند و به ترمزگیری بهتر خودرو کمک می‌کنند.
صندلی راننده هیدورلیکی ( وزنه‌ای ) : این نوع صندلی که برحسب وزن راننده تنظیم می‌شود و دارای گودگیر کمر است؛ راحتی قابل توجهی را برای راننده به ارمغان می‌آورد. لازم به ذکر است که این صندلی، ساخت شرکت ISRI آلمان بوده که برای برخی خودروسازان مطرح اروپایی همچون مرسدس بنز و اسکانیا نیز صندلی تولید می‌کند.
قرار گرفتن لیور دنده روی داشبورد : این ویژگی به ظاهر ساده، علاوه بر افزایش ارگونومی باعث می‌شود تا راننده به راحتی قابلیت تردد در عرض کابین را داشته باشد که برای انجام کارهایی مانند جمع کردن آینه سمت راست بسیار مفید واقع می‌شود.
تنظیم اتوماتیک فیلتر آبگیر گازوئیل : تخلیه اتوماتیک این فیلتر، باعث راحتی هرچه بیشتر راننده و صرفه‌جویی در زمان می‌شود.
قفل دیفرانسیل : کنتر تنها کامیونت موجود است که به قفل دیفرانسیل مجهز است. بنابراین به راحتی می‌توان با آن در شرایط نامساعد جاده‌ای تردد کرد.
اکولایزر ( مبدل برق ) : این سیستم با دارا بودن 2 خروجی 12 و 24 ولت، در صورت نوسان برق خودرو، برق را قطع کرده و خطای موجود را به راننده اخطار می‌دهد.
کامپیوتر سفری : وجود کامپیوتر سفری که خطاهای موجود در سیستم خودرو را به اطلاع راننده می‌رساند؛ یکی از مهم‌ترین ابزارهای پیشگیری از بروز مشکلات و خرابی‌های جدی است.
وجود سیستم ایموبلایزر : وجود سیستم ضد سرقت در کنتر، آن را نسبت به همتایان خود متمایز ساخته و ایمنی و اطمینان خاطر قابل توجهی را برای مالک به ارمغان می‌آورد.

 

نویسنده: امیر خادمی پور

برچسب ها
کرمان موتوراکستریم
مطالب مرتبط