فونیکسریمکسبهتام

چشم بادامی‌ها به دنبال تسخیر بازار خودرو غرب

عصر خودرو- خودروسازان چینی پس از یک دهه پیشرفت که اغلب با خرید یا کپی برداری از فناوری و دانش خارجی انجام شد، برای رویاهای بزرگتر به فروش خودرو در بازارهای مهم غرب می اندیشند.

چشم بادامی‌ها به دنبال تسخیر بازار خودرو غرب
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۲ دی ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۵:۰۰

    به گزارش  پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایرنا ، ، پیشرفت خودروسازان چینی از جمله سایک موتور، جیلی، «جی. ای. سی. موتور» و گریت وال موتور در طراحی، فناوری و بازاریابی برای آنها سهمی بزرگتر از بازار داخلی چین که بزرگ ترین بازار خودرو جهان است، به همراه آورد و به آنها شانس بهتری برای بقا در بازارهای رقابتی اروپا و آمریکا داد.
    به نوشته این رسانه، سهم گیری از بازارهای غربی که زمانی برای خودروسازان چینی یک رویای دور بود اکنون برای این کشور یک هدف نزدیک است.
    به گزارش پایگاه خبری اتو نیوز اروپا، سایک موتور چین اعلام کرده است که این شرکت فروش خودروهای برند ام .جی خود در سرزمین اصلی اروپا را بزودی شروع می کند، بنابراین واحد فروش لوکزامبورگ این شرکت در پایان سال 2019 راه اندازی خواهد شد.
    فروش خودروهای ام .جی در انگلیس در سال 2011 شروع شد اما سایک پس از آنکه فروش ام. جی در این کشور کاهش پیدا کرد، برنامه راه اندازی فروش آن در سایر نقاط اروپا را به تعویق انداخت.
    برنامه راه اندازی فروش ام. جی شامل اکثر بازارهای اروپایی و متمرکز بر مدل های اس. یو. وی یا شاسی بلند خواهد بود.
    ام .جی برند شرکت ورشکسته انگلیسی ام. جی .روور است که اکنون به شرکت چینی سایک موتور تعلق دارد.
    «الن ویسر» معاون ارشد شرکت «لینک اند کو» برند جدیدی که توسط شرکت جیلی راه اندازی شده است، گفت: ما در دنیای غرب یک غرور ظالمانه داریم.
    وی افزود: اما چین در حال عبور از شما با سرعتی است که حتی نمی توانید ببیند.
    شرکت جیلی که در استان هانگژو در شرق کشور چین واقع شده، صاحب خودروهای ولوو و لوتوس است و تاکسی های سیاه رنگ لندن را نیز می سازد. این شرکت همچنین قرار است سایت های خود برای فروش خودرو در اروپا و آمریکا را به ترتیب در سال های 2019 و 2020 راه اندازی کند.
    برند «لینک اند کو» که در سوئد ساخت ولوو را شروع کرده است نیز پیشگام حمله به بازار اسکاندیناوی خواهد بود.
    جیلی قصد دارد فقط خودروهای سبز شامل مدل های هیبریدی معمولی، برقی هیبریدی و تمام برقی را در بازارهای اروپا و آمریکا بفروشد. این شرکت قصد دارد به جای دلال های سنتی دارای حق مخصوص، اتومبیل های خود را در ابتدا به صورت برخط و از طریق فروشگاه هایی که تحت مالکیت مستقیم خودش است، در اختیار مصرف کنندگان قرار دهد.
    جیلی همچنین می تواند برای اجاره نیز خودرو عرضه کند و این کار را از طریق یک مدل اشتراک شبیه نت فلیکس ( NFLX.O) و اسپاتیفای (Spotify) انجام خواهد داد.
    جی. ای. سی موتور که سرپرستش زیرمجموعه شرکت «گوانگزو اتومبیل» است و شریک شرکت های هوندا موتور، تویوتا موتور و فیات کرایسلر در چین می باشد، ممکن است در رسیدن به بازار آمریکا از شرکت جیلی پیشی بگیرد و هدفش ورود به این بازار در اواخر سال 2019 است.
    اما برخلاف لینک اند کو، جی ای سی به احتمال خیلی زیاد از طریق فروشگاه های خرده فروشی دارای حق مخصوص در شبکه های توزیع سنتی خودرو خواهد فروخت.
    برای خودروسازان چینی سال ها طول کشیده است که به این هدف دوردست دست یابند و به طور حتم دست اندازهای زیادی نیز در این مسیر وجود خواهد داشت.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو