فونیکسریمکسبهتام

۹۰ درصد جایگاه‌های سی ان جی کهگیلویه و بویراحمد استانداردسازی شد

عصر خودرو-مدیرعامل شرکت پخش فراورده‌های نفتی کهگیلویه و بویراحمد گفت: از یک سال گشذته تاکنون ۹۰ درصد از جایگاه‌های فعال سی. ان. جی (CNG) این استان استاندارد سازی شده است.

۹۰ درصد جایگاه‌های سی ان جی کهگیلویه و بویراحمد استانداردسازی شد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۲ دی ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایرنا ، لطف اله مسعودی  افزود: 63 میلیون و 563 هزار متر مکعب گاز امسال در جایگاه‌های سی. ان. جی کهگیلویه و بویراحمد مصرف شده است.

    وی بیان کرد: این میزان سوخت گاز مایع در 27 جایگاه سی. ان. جی این استان توزیع شده است.
    مدیرعامل شرکت پخش فراورده‌های نفتی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اهمیت مصرف گاز برای سوخت خودروها از نظر پاکی و عاری بودن از هر نوع آلایندگی زیست محیطی افزود: مصرف گاز مایع بهترین راهکار برای کاهش مصرف بنزین است.
    وی ادامه داد: استفاده از گاز سی. ان. جی در خودروها از جمله سیاست‌ها و برنامه‌های دولت برای کاهش مصرف بنزین و کنترل آلودگی هوا است.
    مسعودی از توزیع 164 میلیون و 556 هزار لیتر بنزین، 117 میلیون و 731 هزار لیتر نفت و گاز، یک میلیون و 29 هزار لیتر نفت کوره در سال جاری در کهگیلویه و بویراحمد خبر داد و گفت: میزان مصرف این چهار فراورده نسبت به مدت مشابه سال گذشته 19 میلیون و 71 هزار لیتر افزایش یافته است.
    وی افزود: یکی از بزرگترین معضلات در جایگاه‌های عرضه سوخت سی. ان. جی حضور راننده و همراهان در خودرو و حین انجام عمل سوخت‌گیری است که باوجود هشدارهای ایمنی بعضی از افراد همچنان این عمل را انجام می دهند که این موضوع نیز باید از طرق هشدارهای ایمنی و تبلیغاتی فرهنگ سازی شود.
    هشت نوع فراورده نفتی در کهگیلویه و بویراحمد برای مصارف صنعتی، ماشین آلات کشاورزی و خودروهای سبک و سنگین توزیع می‌شود.
    کهگیلویه و بویراحمد 52 جایگاه سوخت رسانی خودرویی دارد.
    تنها سه جایگاه پمپ بنزین در قبل از انقلاب در کهگیلویه و بویراحمد وجود داشت.
    کهگیلویه و بویراحمد بر اساس سرشماری عمومی نفوس و مسکن 1395 بیش از 713 هزار نفر جمعیت دارد که کمتر از 50 درصد آنها در روستاها زندگی می‌کنند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط