فونیکسریمکسبهتام

با ۲.۲ میلیارد دلار سرمایه گذاری؛

طراحی اولیه قطعه سوم آزادراه تهران-شمال توسط یک شرکت چینی انجام شد

عصر خودرو- مدیر سرمایه گذاری شرکت چنگ دا چین در ایران از طراحی قطعه سوم آزاد راه تهران - شمال توسط متخصصان این شرکت چینی خبر داد و گفت : مذاکرات مسئولان با این شرکت برای طراحی، اجرا و فاینانس قطعه سوم آزاد راه تهران - شمال از ۶ ماه پیش با مسئولان بنیاد مستضعفان آغاز شده است.

طراحی اولیه قطعه سوم آزادراه تهران-شمال توسط یک شرکت چینی انجام شد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۷ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایرنا ، سعید ابوالخیریان  افزود: برآورد اولیه ما برای طراحی و ساخت این قطعه از آزاد راه تهران - شمال، 2.2 میلیارد دلار سرمایه گذاری است که در مدت 4 سال تکمیل خواهد شد.
    نماینده شرکت چنگ دا چین اظهارداشت: قطعه سوم آزاد راه تهران - شمال در منطقه صعب العبور قرار دارد و تخصص این شرکت چینی با 70 سال سابقه، اجرای طرح های بزرگ زیرساخت های حمل ونقل، تونل و پل در مناطق سخت و کوهستانی است و هم اکنون ساخت بزرگترین پل جهان نیز توسط این شرکت در چین در دست اجرا است.
    وی با بیان اینکه طراحی اولیه قطعه سوم آزاد راه تهران - شمال توسط این شرکت چینی انجام شده است، گفت: با سفر یک ماه پیش رئیس بنیاد مستضعفان به چین پیش تفاهم نامه قرارداد نهایی بین این شرکت چینی و بنیاد مستضعفان به امضا رسید.
    نماینده شرکت چنگ دا چین با اشاره به زمانبندی اجرای این پروژه در آزادراه تهران - شمال اظهارداشت: این شرکت چینی زمانبندی خوبی برای اجرای این پروژه بزرگ ملی ارائه داده تا در طول 4 سال این قطعه در یک منطقه سخت کوهستانی ساخته شود.
    مدیر سرمایه گذاری شرکت چنگ دا چین در ایران پیش بینی کرد: با توجه به روند اجرایی شدن این پیش تفاهم نامه قرارداد نهایی آن تا 4 ماه آینده بین بنیاد مستضعفان و شرکت چنگ دا چین به امضا برسد.
    وی اظهارداشت: در تفاهم نامه اولیه مقرر شده که برای ساخت قطعه سوم آزادراه تهران - شمال 85 درصد نیروی انسانی مورد نیاز از جوانان ایرانی استفاده شود و برآوردهای اولیه ما نشان می دهد که در مجموع برای اجرای این قطعه بیش از 5 هزار نفر نیروی انسانی مورد نیاز است.
    به گفته ابوالخیر، در این پیش تفاهم نامه مقرر شده است که این شرکت چینی پس از امضای قرارداد نهایی در طول اجرای این پروژه هیچگونه افزایش قیمتی را اعمال نکند و با همان نرخ توافقی اولیه این پروژه را به پایان برساند.
    به گزارش ایرنا، قطعه یک آزادراه تهران - شمال به طول 32 کیلومتر از تقاطع بزرگراه آزادگان و شهید همت آغاز می شود و با عبور از مناطق کن، سولقان و امامزاده عقیل و تونل تالون و دره لانیز به سه راهی شهرستانک می رسد.
    با افتتاح این قطعه قسمتی از راه فعلی که از طریق کرج می گذرد حذف و مسیر تهران به شمال حدود 60 کیلومتر کوتاه می شود.
    شرکت ساخت و توسعه زیر بناهای حمل و نقل و شرکت آزادراه تهران - شمال درصدد است این قطعه تا پایان سال جاری زیر بار ترافیک برود. این قطعه 32 کیلومتری دارای 39 تونل رفت و برگشت به طول 31 کیلومتر و 500 متر است و 25 پل به طول 3 کیلومتر و 100 متر در این قطعه ساخته شده است.
    طراحی و معماری آزادراه تهران - شمال به گونه ای انجام شده است که هموطنان هنگام رانندگی در تمام مسیر آن از زیبایی های این آزادراه استفاده کنند و برای نخستین بار در کشور منظر و معماری راه در این آزادراه مورد توجه قرار گرفته است.
    برای آماده سازی این آزادراه 121 کیلومتری در مجموع باید 180 تونل در باند رفت و برگشت این مسیر بین استان تهران و مازندران به طول تقریبی 100 کیلومتر ساخته شود و تعداد پل‌های بزرگ این مسیر در باند رفت و برگشت نیز 95 پل به طول حدود 13 کیلومتر با شیب 6 درصدی جاده است، تردد در این محور بیش از 35 درصد کاهش مصرف سوخت خواهد داشت.
    قطعه دوم آزادراه تهران - شمال به طول 22 کیلومتر حدفاصل دو آب شهرستانک - پل زنگوله دارای 45 تونل به طول 33 کیلومتر و 900 متر است و برای آماده سازی این قطعه باید 28 پل بزرگ در این مسیر احداث شود و طول پل های این قطعه 2 کیلومتر و 900 متر خواهد بود.
    برای ساخت این آزادراه به خصوص در قطعه یک آن مشکلات زیادی در خصوص زمین های معارض وجود داشت که خوشبختانه با همکاری تمام دستگاه های اجرایی، وزارت راه و شهرسازی و بنیاد مستضعفان مشکلات مربوط به زمین های معارض این منطقه حل شد و شرکت آزادراه تهران - شمال ( وابسته به بنیاد مستضعفان) و وزارت راه و شهرسازی در نظر دارند با احداث قطعات دو و سه در نهایت این آزادراه در سال 99 به بهره برداری کامل برسد.
    قطعه سوم آزادراه تهران - شمال حد فاصل پل زنگوله - سه راهی دشت نظیر، به طول تقریبی 47 کیلومتر است، این مسیر دارای دو خط رفت و دو خط برگشت بوده و دارای 92 تونل رفت و برگشت به طول 33 کیلومتر و 500 متر و 38 پل خواهد بود.
    قطعه چهارم این آزادراه حدفاصل سه راهی دشت نظیر - چالوس به طول حدود 20 کیلومتر است به صورت دو خط رفت و دو خط برگشت بوده و در قسمت های بلند آن یک خط کندرو نیز وجود دارد که با همت دست اندرکاران به خصوص شرکت آزادراه تهران - شمال تابستان 94 زیر بار ترافیک رفته است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو