فونیکسریمکسبهتام

بررسی جامع بازار انواع زنجیر چرخ موجود برای خودروهای داخلی + فهرست قیمت

بازار داغ یخ‌شکن‌های خودرو

عصر خودرو- بازار این هفته خودروامروز را به وسیله‌ای ضروری اختصاص داده‌ایم که در فصل پیش‌رو برای خودروها بسیار لازم و البته پرطرفدار است. بازاری که قرار است برای شما از زیر و بم آن سخن بگوییم، مختص بازار انواع زنجیر چرخ است که تنوع آنها نیز بسیار بالا بوده و البته قیمت‌های متفاوتی هم دارند.

بازار داغ یخ‌شکن‌های خودرو
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۰ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو»، قصد داریم تا با نگاهی کامل به انواع زنجیر چرخ مختص تمامی خودروهای بازار بهترین زنجیر چرخ مناسب برای خودروی شما را معرفی و در نهایت با آخرین قیمت‌های بازار شما را آشنا کنیم. همچنین زنجیرهای جدید را نیز مورد بررسی قرار می‌دهیم و خواهیم گفت آیا این زنجیر چرخ‌های فراگیر در بازار ارزش خرید دارند یا خیر، پس تا انتهای این مطلب همراه با جدیدترین فهرست قیمت همراه ما باشید.

    در این بازار چه می‌گذرد؟
    نخست باید گفت انواع زنجیر چرخ‌های موجود در بازار حدودا 10 تا 15‌هزار تومان افزایش قیمت را نسبت به سال قبل تجربه کرده‌اند. به طور کاملا محسوس نیز استفاده از زنجیر چرخ‌های سنتی و یا اصطلاحا زنبوری توسط مشتری‌ها کاهش یافته ‌که مهم‌ترین علت آن راحت‌ نصب‌شدن زنجیر چرخ‌های کمربندی و یا ژله‌ای است. با فرا‌رسیدن فصل سرما و یخبندان، استقبال از این بازار نیز روز‌به‌روز داغ‌تر می‌شود و این روزها حسابی برای واردکنندگان انواع زنجیر چرخ از کشور چین به بازار داخلی روزهای خوشایندی است. این اتفاق در حالی رخ می‌دهد که تولیدات داخلی در این بازار به‌ندرت دیده می‌شود و اگر هم برند ایرانی به گوش شما بخورد، تنها زنجیرچرخ‌های فلزی و قدیمی هستند که در اراک و تبریز ساخته می‌شوند. این برندهای قدیمی در بازار پر‌رونق چینی‌ها هنوز برای خودروهای پر‌استهلاکی که در جاده‌ها تردد دارند به انواع پلیمری ترجیح داده می‌شوند چرا‌که در یخبندان‌های شدید زنجیرچرخ‌های فلزی کارایی و عملکرد بهتری دارند.
    طبق گفته بازاری‌ها، قبل از ورود به این راسته باید در نظر داشته باشید که چقدر از اتومبیل خود در زمستان استفاده می‌کنید و چقدر در متصل‌کردن زنجیر چرخ به تایر خودرو ماهر هستید چرا‌که اگر خواستار زنجیرهای پلیمری باشید و دائم در مناطق سردسیر تردد کنید، این زنجیر چرخ‌ها انتظارات شما را برآورده نخواهند کرد، در حالی که زنجیر چرخ‌های فلزی با بهترین عملکرد زحمت بیشتری را برای نصب ‌روی تایر از مالک خود طلب می‌کنند. زنجیر چرخ‌های پارچه‌ای نیز که در بازار به اسم زنجیر چرخ‌های ابریشمی شناخته می‌شوند، مانند کفش کتونی ضخیم برای تایر عمل می‌کنند که می‌توان به‌راحتی آنها را ‌روی تایر سوار کرد. این نوع زنجیر چرخ‌ها بیشتر برای خودروهای لوکس و وارداتی استفاده می‌شود که البته قیمت گزافی هم دارند.
    نکته دیگری که باید در مورد این بازار اشاره کرد، این است که در زنجیر چرخ‌های پلیمری علاوه بر سایز تایر تعداد کمربندها نیز در قیمت نهایی آنها تاثیر گذار است. همچنین در زنجیر چرخ‌های فلزی نیز بافت زنجیر و میزان فلز به کار رفته در ساخت آن تعیین‌کننده قیمت آنها خواهد بود.

     

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط