فونیکسریمکسبهتام

نکات فنی خودرو؛

زنجیر چرخ یا کابل تایر؛ کدام یک برای تردد در جاده‌های برفی مناسب‌تر است؟

عصر خودرو- در جاده‌های برفی نیاز است که حتما از زنجیر چرخ یا کابل تایر استفاده کنید تا در برف گرفتار نشوید.

زنجیر چرخ یا کابل تایر؛ کدام یک برای تردد در جاده‌های برفی مناسب‌تر است؟
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، در طول زمستان رانندگی در برف سنگین و جاده‌های یخبندان دشوار است یکی از بهترین راه‌های ایمن رانندگی در این شرایط استفاده از تایر‌های مجهز به زنجیر چرخ یا کابل تایر است. آن‌ها به شما امکان می‌دهند تا با خیال راحت خودرو را در جاده‌های برفی کنترل کنید. برخی ترجیح می دهند از لاستیک هایی مناسب برای رانندگی در جاده های برفی استفاده کنند اما باید گفت که در بعضی از نقاط بهتر است یک گام به جلو برداریم و مطمئن شویم که خودرو در شرایط برفی دچار لغزش و انحراف نمی شود.از زنجیر چرخ یا کابل تایر در جاده‌های برفی استفاده می شود.

    در این گزارش مزایای استفاده از زنجیر چرخ و کابل تایر بررسی شده است.

     

    زنجیر‌های چرخ چیست؟
    زنجیر‌های چرخ  شبکه‌ای از پیوند‌ قطعات فلزی است که لاستیک خودرو را محصور می‌کند. این شبکه از اتصالات فولادی سنگین، هنگام عمیق شدن برف، کاربرد زیادی دارد.  زنجیر‌های چرخ در اندازه‌های متنوعی متناسب با تایر‌های مختلف موجود هستند، بنابراین مهم است که مجموعه‌ای متناسب با وسیله نقلیه خود تهیه کنید.

    در مورد کابل‌های تایر باید گفت، این کالا هم مانند زنجیر چرخ وقتی روی لاستیک قرار بگیرند و همان کار زنجیر را انجام می دهند و شبیه به یکدیگر هستند، اما ترکیب کابل‌های تایر متفاوت است. آن‌ها از کابل فولادی محصور در آلیاژ ساخته شده اند و بیشتر شبیه کابل هستند تا زنجیر، کابل تایر در اندازه‌های مختلف برای استفاده در انواع لاستیک‌ ساخته شده است.

    بنابراین، هر دو یک کار را انجام می‌دهند، اما تفاوت آن‌ها در چیست؟ زنجیر‌های چرخ سنگین‌تر هستند و نصب آن‌ها پیچیده‌تر است،  همچنین نیاز به حفظ حداکثر سرعت 30 کیلومتر در ساعت دارند. مزیت اصلی آن‌ دوام زیاد است.

    وزن کابل‌های تایر سبک‌تر و نصب آن‌ها آسان‌تر است. در صورت خرابی یکی از کابل‌ها، احتمال آسیب رسیدن به وسیله نقلیه شما نیز کمتر است.کابل تایر مانند زنجیر‌های چرخ دوام زیاد ندارند. اگر فقط گاهی اوقات در جاده های برفی رانندگی می کند، کابل تایر گزینه بسیار خوبی است.اگر قصد رانندگی طولانی مدت در جاده های برفی را دارید، زنجیر چرخ گزینه بهتری است.

    وقتی جاده ها برفی و یخ زده، زنجیر چرخ یا کابل‌های تایر به شما کمک می‌کنند تا کنترل وسیله نقلیه خود را حفظ کنید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو