فونیکسریمکسبهتام

بارش برف شدید و کولاک در جاده کرج - چالوس

عصر خودرو- رییس پلیس البرز گفت که هم اکنون در جاده کرج - چالوس بارش سنگین برف و کولاک گزارش شده که ضرورت دارد شهروندان از سفرهای غیر ضروری در این مسیر خودداری کنند.

بارش برف شدید و کولاک در جاده کرج - چالوس
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۳:۰۹:۰۰

    ‎ به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از ایرنا، سرهنگ رضا گودرزی سه شنبه شب افزود: از محدوده پیچ سرهنگ تا کندوان بارش برف سنگین و کولاک و در بقیه محور بارش باران را شاهد هستیم.
    وی اضافه کرد: بارش باران سبب ریزش سنگ ریزه در محور کرج - چالوس شده که می طلبد در هنگام سفر احتیاط لازم صورت گیرد.
    رییس پلیس راه استان البرز گفت: مرکز کنترل ‎ ترافیک پلیس راه ناجا با شماره تلفن 88255555 به صورت شبانه روز پاسخگوی وضعیت راه های کشور و آماده امدادرسانی به حادثه دیدگان احتمالی است.
    ‏‎استان البرز دارای یک هزار و450 کیلومتر آزاد راه ، بزرگراه ، راه اصلی و فرعی است که 18 درصد ترافیک کشور مربوط به جاده های این استان می باشد.
    مدیر کل هواشناسی البرز نیز نسبت به فعال شدن سامانه پرفشار در آسمان البرز از امشب و بارش برف سنگین و کولاک در ارتفاعات ، جاری شدن سیلاب در دشت ها و وزش باد شدید هشدار داد.
    منصور رحمانیان شامگاه سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: امشب سیستم پر فشار بروی روی استان البرز حاکم است و بخش عمده بارش هابه صورت برف پیش بینی شده است .
    وی ادامه داد:بارش ها در مناطق کوهستانی برف و کولاک ، دامن ها مخلوطی از باران و برف و دشت ها باران است .
    رحمانیان گفت:این سیستم تا عصر فردا چهارشنبه در البرز فعالیت دارد و به لحاظ دما متفاوت از سامانه بارشی ششم و هفتم بهمن ماه است زیرا میزان کاهش دما درسامانه جدید صفر و بالاتر است درحالی که سامانه قبلی زیر صفر بود.
    مدیرکل هواشناسی البرز بیان داشت : انتظار می رود این سامانه بارشی حدود 40 میلی متر بارندگی برای استان داشته باشد.
    وی افزود: ساکنان شهرستان طالقان و ارتفاعات البرز از جمله حاشیه جاده کرج - چالوس امشب و فردا، بارش برف و کولاک را شاهد خواهند بود.
    مدیرکل هواشناسی البرز گفت: پدیده رعدو برق در مناطق دشت و کوهپایه ای و کاهش دما و یخبندان در مناطق کوهستانی از پیامدهای این سامانه است.
    رحمانیان اظهار داشت : این سامانه فردا چهارشنبه از آسمان استان عبور می کند و پس فردا پنجشنبه آسمانی نیمه ابری برای استان البرز پیش بینی می شود.
    رحمانیان با اشاره به اینکه سامانه دیگری از روز جمعه هفته جاری وارد استان خواهد شد، گفت: سامانه مذکور بارش قابل توجه و افت دما برای البرز در پی خواهد داشت.
    مدیر کل هواشناسی البرزتوصیه کرد که با تمهیدات لازم ازتکرار مشکلات به وجود آمده در روزهای ششم و هفتم بهمن ماه جلوگیری شود.
    این مسئول ادامه داد: تا قبل از فعال شدن سامانه ششم و هفتم بهمن ماه ، استان البرز کاهش 71 درصدی بارش و 31 درصدی منابع آبی نسبت به سال گذشته داشت.
    وی اظهار داشت: با بارش برف دوهفته پیش، کاهش بارش ها به 21 درصد رسید که نسبت به دراز مدت و 30 سال گذشته کاهش 7 درصدی بارش ها را در استان البرز را نشان می دهد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو