فونیکسریمکسبهتام

پنجمین همایش بین المللی صنعت خودرو (۳۳)

رئیس انجمن قطعه سازان فرانسه اعلام کرد: ضرورت انطباق قطعه سازان ایرانی با فناوری های روز

عصر خودرو- رئیس انجمن قطعه سازان فرانسه گفت: قطعه سازان ایرانی برای حضور در زنجیره تامین جهانی خودرو باید به سرعت خود را با فناوری های روز انطباق دهند که در این زمینه و با توافق های انجام شده، آموزش تولیدکنندگان ایرانی از سوی شرکت های فرانسوی در حال انجام است.

رئیس انجمن قطعه سازان فرانسه اعلام کرد: ضرورت انطباق قطعه سازان ایرانی با فناوری های روز
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۵ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایرنا ، «جک موج» - Jacues Mauge- روز چهارشنبه در حاشیه دومین و آخرین روز از پنجمین همایش بین المللی صنعت خودروی تهران در محل سالن همایش های بین المللی برج میلاد در گفت وگوی اختصاصی با خبرنگار اقتصادی ایرنا افزود: خودروسازان ایران و فرانسه همکاری تنگاتنگی با یکدیگر دارند و ایران بازار بسیار خوبی برای خودروسازان و قطعه سازان فرانسوی است.
    به گفته وی، ایرانی ها نیز برای ارتقای سطح کیفی تولیدات و صنعت قطعه سازی خود، همچنین کسب دانش و فناوری های جدید به این همکاری نیاز دارند و به همین دلیل ما نیز در همایش تهران حضور یافته ایم.
    «موج» ادامه داد: سال 2016 وزیر صنعت، معدن و تجارت ایران سفری به فرانسه داشت و مذاکره های خوبی به انجام رسید که از جمله در هفت مورد توافق هایی انجام شد که نخستین آن در خصوص مباحث آموزشی بود.
    وی بیان داشت: بر اساس این توافق، مقرر شد سازمان مدیریت صنعتی ایران و دانشگاه «ایکم» - ECAM- فرانسه برای انجام این آموزش ها همکاری های مشترک داشته باشند.
    رئیس انجمن قطعه سازان فرانسه اضافه کرد: همچنین با برخی اعضای این انجمن از جمله شرکت «اسنسی» توافق های برای ارائه آموزش و انتقال دانش مدیریت به قطعه ساران ایرانی انجام گرفته است.
    وی خاطرنشان کرد: پس از توافق های سال 2016 بین 2 کشور، این برنامه ها آغاز شده و شرکت های فرانسوی به ارائه آموزش های خود پرداخته و سطح دانش فنی برخی شرکت های ایرانی نیز ارتقاء یافته است.
    موج یادآوری کرد: برای تداوم این مسیر موفق، انجمن قطعه سازان فرانسه به همکاری انجمن صنایع همگن نیرو محرکه و قطعه‌سازان خودروی ایران نیازمند است.
    وی خاطرنشان کرد: قطعه سازن ایرانی به مباحث جدید بسیار علاقه نشان داده و خلاقند و دوست دارند فرآیند انتقال دانش فنی و فناوری به سرعت اتفاق بیفتد؛ اما در این پیوند نیاز است تا ایرانی ها به سرعت خود را با فناوری های روز انطباق دهند.
    این مقام صنفی فرانسوی با اشاره به وجود بازار بزرگ 400 میلیون نفری در اطراف ایران، تصریح کرد: قطعه سازان ایرانی باید آماده صادرات محصولات و تولیدات خود باشند، ما دانش فنی و فناوری را به آنان منتقل می کنیم و قطعه سازن باید بتوانند بازارهای هدف خود را پیدا کنند.
    وی همچنین در خصوص برنامه های قطعه سازان دو کشور برای تامین قطعات خودروهای برقی و هیبریدی، اظهار داشت: پس از رسیدن قطعه سازان ایرانی به سطح فناوری مورد نظر در مرحله نخست، می توان در این زمینه نیز به مذاکره و توافق پرداخت.
    به گزارش ایرنا، پنجمین همایش بین المللی صنعت خودروی تهران با محوریت «زنجیره تامین رقابت پذیر (مواد اولیه، قطعه سازی، لجستیک)» از دیروز سه شنبه با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت آغاز شد که به گفته کارشناسان، فرصت به دست آمده در این همایش می تواند برای صنعت خودرو و صنعت قطعه سازی کشور مفید باشد.
    در این همایش بین المللی علاوه بر 220 میهمان خارجی از کشورهای آلمان، فرانسه، کره جنوبی، ژاپن، چین، تایوان، هند، روسیه، ترکیه، عراق، ترکمنستان و ایتالیا، یک هزار و 560 نفر از متخصصان و فعالان صنعت خودروی کشور نیز حضور دارند.
    این همایش 2 روزه امروز با برگزاری آیین اختتامیه به کار خود خاتمه خواهد داد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۷۱
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        آخرین بروزرسانی ۴ روز پیش
        آرشیو