فونیکسریمکسبهتام

توصیه های پلیس در ایام پایانی سال؛

نصب علائم وخط‌کشی مسیر

چه خودروهایی عید را در پارکینگ می‌گذرانند؟

عصر خودرو- رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی لرستان ضمن تأکید بر لزوم نصب علائم و خط‌کشی محورها از سوی شهرداری‌ها، توصیه‌های رانندگی لازم در ایام پایانی سال را تشریح کرد.

نصب علائم وخط‌کشی مسیر
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۳ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از مهر، سرهنگ منوچهر مرادی ظهر یکشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه لرستان با اشاره به وضعیت نابه سامان خودروهای شخصی در سطح شهر خرمآباد اظهار داشت: موضوع را به فرمانداری، شورای شهر و شهرداری اعلام کرده ایم و پیشنهاد داده ایم که خودروها را ساماندهی کنند.

    وی با بیان اینکه این خودروها حداقل باید در قالب شرکت هایی ساماندهی شوند تا هم بحث ایمنی رعایت شود و هم رانندگان در قالب شرکت ها قابل شناسایی باشند، تصریح کرد: امیدواریم روزی این خودروها توسط شهرداری ها و متولیان امر ساماندهی شوند.

    4 لرستانی براثر تصادفات رانندگی در ایام نوروز سال گذشته جان خود را از دست دادند

    رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی لرستان با اشاره به نزدیکی ایام نوروز و برنامه های این پلیس برای تسهیل عبور و مرور مردم و کاهش تصادفات گفت: تصادفات نوروز سال گذشته را مرور کرده ایم تا ایرادات را امسال برطرف کنیم.

    ضرورت ایمن سازی مسیر برای عابران پیاده

    سرهنگ مرادی با بیان اینکه سال گذشته در ایام نوروز 4 نفر فوتی داشته ایم که 3 نفر آن ها عابر پیاده بوده اند، تصریح کرد: این موضوع ضرورت ایمن سازی مسیر برای عابران پیاده را می رساند؛ مسئله را به شهردرای اعلام کرده ایم تا پیش بینی گذرگاه های ایمن، پل عابر و علایم رانندگی مناسب در سطح معابر صورت گیرد.

    وی با تاکید بر اینکه کاهش تصادفات و فوتی ها نیازمند همکاری سایر دستگاه ها است، افزود: نقاط حادثه خیز استان را شناسایی کرده ایم؛ در مجموع 43 نقطه حادثه خیز داریم، که در خرم آباد 18 نقطه، در دلفان 6 نقطه، در کوهدشت 3 نقطه، در بروجرد 13 نقطه و در دورود 3 نقطه حادثه خیز وجود دارد.

    رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی لرستان با اشاره به اینکه این نقاط بر اساس فرمولی که کمیسیون راه ها اعلام کرده شناسایی شده اند، افزود: بلوار ولایت خرم آباد یکی از این نقاط است که در آن 3 تصادف فوتی داشته ایم، 428 مورد تصادف جرحی و 130 فقره تصادف منجر به خسارت در این مسیر رخ داده است.

    نقاط حادثه خیز با نصب علایم و تابلو و خط کشی ها آشکار سازی شود

    سرهنگ مرادی با بیان اینکه این مسیر ایمن نیست و تجهیزات هوشمند را باید در این مسیر استقرار کنیم، تصریح کرد: خواسته ما این است که نقاط حادثه خیز با نصب علایم و تابلو و خط کشی ها آشکار سازی شود.

    وی خاطرنشان کرد: این نقاط آشکارسازی شود تا حداقل مسافری که وارد شهر می شود بداند چگونه در این مسیر باید رانندگی کند، امیدواریم شهرداری ها در این مدت اندک تا عید نوروز، نقاط حادثه خیز را آشکار سازی کند.

    رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی لرستان با تاکید بر اینکه امسال استانداری لرستان در بحث تسهیلات سفر خوب ورود کرد و کمیته های تخصصی را تشکیل داد، افزود: جلسات این کمیته ها به خوبی و به موقع برگزار و مصوبات خوبی داشته ایم از جمله خط کشی معابر و رفع مشکلات این حوزه.

    تابلو راهنمای مسافرین به قلعه فلک الافلاک و دریاچه کیو اصلاح شوند

    سرهنگ مرادی با اشاره به اینکه یکی از نقاط تفریحی شهر خرم آباد قلعه فلک الافلاک است، هر ساله مشکل تابلو راهنمای مسافرین برای رسیدن به محل قلعه را داریم، امسال در جلسات مصوب کرده ایم این تابلوها اصلاح شود، گفت: در محدوده قلعه پارکینگ وجود ندارد، لذا فضای کناری قلعه که قبلا دانشگاه بوده را به عنوان پارکینگ استفاده خواهیم کرد.

    وی با بیان اینکه مصوب کرده ایم محل های اسکان مسافرین نوروزی و تابلوهایی که مسیر را نشان می دهد، نصب شود، تصریح کرد: مکانی که تحت عنوان «بهارمالگه» در خیابان شریعتی راه اندازی می شود، به لحاظ ایجاد ترافیک و پارک خودروهای متعدد، توان زیادی از پلیس برای روانسازی ترافیک را می گیرد؛ در این خصوص پیشنهاد داریم در چندین نقطه محل هایی به شکل «بهارمالگه» دیده شود که بار ترافیک تقسیم شود.

    رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی لرستان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه از مردم خواهش داریم قبل از مسافرت با خودرو شخصی خود، مدارک مورد نیاز رانندگی را کنترل کنند، گفت: در خصوص تعویض گواهینامه، دفاتر پلیس+10 آمادگی لازم را دارند؛ مرکز صدور گواهینامه ما نیز آمادگی کامل برای ارائه خدمت به مردم را دارد.

    رانندگان خلافی خودرو خود را بررسی کنند

    سرهنگ مرادی یادآور شد: در بحث خلافی خودروها، اگر میزان خلافی به یک میلیون یا بیشتر برسد کلمه «شکایت» به صورت سیستمی روی خودرو نصب می شود و کسانی که می خواهد مسافرت بروند بررسی از وضعیت خلافی خودرو خود داشته باشند و آن را تسویه کنند؛ اگر خودرویی به دلیل خلافی بالای یک میلیون به پارکینگ برود تا زمانی که دیون دولت را پرداخت نکند از پارکینگ آزاد نمی شود.

    ستاد ترخیص خودرو به اداره پست لرستان واقع در خیابان رازی انتقال داده شد

    وی با بیان اینکه در مرکز تعویض پلاک هم برنامه شیفت بندی را ارائه داده ایم تا در خدمت مردم باشند، تصریح کرد: ستاد ترخیص خودرو را به اداره پست لرستان واقع در خیابان رازی انتقال داده ایم، در این رابطه توافقنامه ای با پست منعقد شد که ستاد ترخیص به این اداره انتقال یابد.

    رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی لرستان خاطرنشان کرد: در حال حاضر ستاد ترخیص در اداره پست مستقر شده و در آن ستاد بانک، نماینده بیمه و نماینده شهرداری وجود دارند تا به مردم خدمات دهند.

    خودروهایی که در چهارشنبه سوری از خط قرمزها عبور کنند، توقیف می شوند

    سرهنگ منوچهری در بخش دیگری از سخنان خود به برنامه پلیس برای حفظ نظم عبور و مرور در چهارشنبه سوری اشاره کرد و اظهار داشت: در این رابطه طرح ویژه ای داریم، مسیرها تقسیم بندی شده و قسمت هایی که سنوات گذشته محل تجمع افراد بوده را به صورت ویژه کنترل می کنیم و هر لحظه که اراده کنیم ترافیک را به هر نقطه ای که به صلاح مردم باشد هدایت می کنیم.

    وی با بیان اینکه سامانه طریق راهور تحت عنوان «ناظر یک» راه اندازی شده است و خودروهای مزاحم، خودروهایی که اقدام به کارهای خطرناک از جمله لایی کشیدن می کنند، رانندگانی که ارزش های اخلاقی را زیرپا بگذارند و... در این سامانه ثبت اطلاعات می شوند، تصریح کرد: از طریق این سامانه پیامک برای مالک خودرو می رود و فرد خاطی باید به پلیس امنیت مراجعه کند.

    رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی لرستان یادآور شد: خودروهایی که در چهارشنبه آخر سال از خط قرمزها عبور کنند را توقیف می کنیم و تا پایان تعطیلات در توقفگاه نگهداری می کنیم.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط