فونیکسریمکسبهتام

رئیس پلیس راه مازندران :

خودروهای امدادی در جاده ها تحت نظارت قرار دارند

عصر خودرو- رئیس پلیس راه مازندران با بیان اینکه تمام مشخصات فردی و خودرویی ،گروههای امداد خودرو استان شناسایی شده و تحت نظارت قرار دارند، گفت : با هماهنگی راهداری استان دوره آموزشی چگونگی ارائه خدمات جاده ای ویژه نوروز برای صاحبان خودروهای امدادی برگزار شده است.

خودروهای امدادی در جاده ها تحت نظارت قرار دارند
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایرنا ، سرهنگ محمدرضا قدمی روز سه شنبه افزود: راهداری مازندران با عقد قرارداد با یک شرکت داخلی ، تمام خودروهای امدادی در جاده های استان را به صورت دقیق شناسایی و ساماندهی کرده و آنان با همکاری پلیس راه نظارت می شوند.
    وی با اشاره به اینکه نرخ حمل و نقل خودروهای در راه مانده و دچار اشکال مشخص و تعیین شده بیان داشت: مردم باید علاوه بر توجه به آرم و نشان ها ،کارت شناسایی رانندگان خودروهای امدادی را مشاهده کنند.
    وی تصریح کرد: رانندگان خودروهای امدادی نیز باید قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی را رعایت کنند و پلیس راه نیز دوره آموزش ایمنی حمل و نقل را نیز به آنان داده است.
    فرمانده پلیس راه مازندران تاکید کرد شهروندانی که نیاز به خودروهای امدادی پیدا کرده اند ،در ازای گرفتن هر گونه خدمات حمل و نقلی ، فنی و مکانیکی فاکتور دریافت کنند.
    سرهنگ قدمی در عین حال از شهروندان خواست تا در صورت مشاهده خودروهای امدادی مسیر راه را برای عبور سریعتر و به موقع سر صحنه تصادف باز کرده و همکاری لازم داشته باشند.
    فرمانده پلیس راه در مورد پخش کلیپی از تصادفات زنجیره ای ناشی از ریختن گازوئیل توسط یدکش ها در جاده کندوان گفت: این مقوله مربوط به یکسال پیش است و متخلفان نیز شناسایی و دستگیر شدند.
    وی توضیح داد: در یکسال اخیر چنین موضوعی به پلیس راه گزارش نشده است و اگر این کلیپ در فضای مجازی وجود دارد ، البته واقعیت سال گذشته است.
    در چند روز اخیر کلیپی از تصادف چند خودرو در جاده چالوس در فضای مجازی با این عنوان 'یدک کش ها گازوئیل می ریزند تا با تصادف پول گیرشون بیاد' پخش شده است.
    بر اساس قانون از سال 1388 انجمن صنفی شرکت های امداد خودرو در پی مصوبه هیات وزیران با هدف ساماندهی خودروهای یدک کش در جاده های کشور تاسیس شد و مسئولیت نظارت بر نحوه خدمات این خودروها در حوزه درون شهری به وزارت کشور و برون شهری نیز سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای سپرده شد.
    طبق اظهار نظر برخی از مسئولان و کارشناسان ذیربط یکی از مهم ترین مشکلاتی که هم اکنون برخی از مشتریان یا به تعبیری مسافران در راه مانده در جاده ها (امداد خواه ) با آن مواجه هستند ، دریافت وجوه گزاف و غیرمتعارف بابت حمل خودروهای دچار نقص فنی یا خسارت دیده در سوانح رانندگی برای رساندن آنها به مراکز خدماتی یا توقفگاههاست.
    مازندران به علت برخورداری از جاذبه های طبیعی ،‌تاریخی و گردشگری نظیر دریا، جنگل ، جلگه ، کوه ، رودخانه های جاری و چشمه های جوشان در تمامی فصول بویژه در تعطیلات نوروزی میزبان میلیون ها مسافر و گردشگر است و بنا بر این بیشتر مسافران برای دیدن و لذت بردن از این مواهب طبیعی سعی می کنند از جاده های نزدیک به پایتخت از جمله چالوس - کرج و هراز برای رسیدن به این استان استفاده کنند.
    استان مازندران 10 هزارو 700 کیلومتر محور اصلی و فرعی دارد که از طول این مسیر حدود سه هزارو 700 کیلومتر آن جاده های برفگیر و گردنه تشکیل می دهد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو