فونیکسریمکسبهتام

مشکل ترافیک شهرکرد اعتباری است

عصر خودرو- عضو شورای اسلامی شهرکرد عمده معضل ترافیک این شهر را ناشی از نبود طرح جامع ترافیکی و کمبود بودجه و اعتبار دانست.

مشکل ترافیک شهرکرد اعتباری است
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایرنا ، فرهاد رئیسی دهکردی  با توجه به تشدید ترافیک در روزهای پایانی سال در خیابان های کم عرض شهرکرد اظهار کرد: اصل این معضل ناشی از نبود طرح جامع ترافیکی است.
    وی با بیان اینکه این طرح، برنامه ای بین بخشی و نیازمند همکاری شهرداری، دفتر فنی استانداری و راه و شهرسازی است، تصریح کرد: از آنجا که راه و شهرسازی متولی این طرح است، برای تدوین آن همکاری های لازم از سوی این دستگاه در سال گذشته صورت نگرفت.
    رئیسی بیان کرد: البته برای سال 97 طرحی پیش بینی شده که برای تدوین آن باید مشارکت بین بخشی صورت گیرد.
    وی ادامه داد: برای حل این معضل باید معابری باز شود که اجرای این کار نیز با مشکل قانونی و کمبود اعتبار مواجه است.
    رئیسی در تشریح این موضوع یادآور شد: برای اتصال خیابان حافظ - انقلاب به کمربندی جنوب شهر با مشکل تملک زمین های کشاورزی مواجه هستیم که به اصلاح طرح تفصیلی، تغییر کاربری های این اراضی در این طرح و تامین بودجه برای جلب رضایت کشاورزان نیاز دارد.
    این عضو شورای شهر ادامه داد: برای اتصال کمربند جنوب به میدان قمر بنی هاشم (ع) نیز، مشکل تملک زمین های کشاورزان شهر کیان وجود دارد که به راحتی حاضر به معامله نیستند.
    رئیسی بیان کرد: برای عریض سازی برخی قسمت ها نیزعقب نشینی بصورت کامل صورت نمی گیرد و به بودجه و زمان کافی برای حل مشکل جلب مشارکت مالکان خصوصی نیاز است.
    وی با بیان اینکه برخی تقاطع و بلوارها در شهر به گره ترافیکی دامن زده است، افزود: برای اصلاح این مکان ها تخصیص حدود 10 میلیارد ریال اعتبار در شورای ترافیک پیش بینی شده که البته این بودجه نیز کافی نیست.
    رئیسی، تردد خودروها بصورت تک سرنشین و ناوگان حمل و نقل ناکارآمد را از دیگر دلایل وجود ترافیک در شهرکرد برشمرد و اظهار کرد: امسال 15میلیارد ریال اعتبار برای بهسازی و تعمیر حدود 15 وسایل حمل و نقل عمومی و اتوبوس هزینه شده که البته این بودجه نیز ناکافی است.
    وی نیاز به 20 دستگاه اتوبوس شهری را از دیگر نیازها عنوان کرد و افزود: برای تامین هر خودرو به بیش از 10 میلیارد ریال اعتبار نیاز است.
    رئیسی ادامه داد: البته اقداماتی در سال جاری صورت گرفت که برای کوتاه مدت جوابگوی بخشی از نیاز شهر در روزهای پایانی سال خواهد بود.
    این عضو شورای شهرکرد، اختصاص زمین هایی با موافقت مالکان خصوصی برای پارک خودروها (زمین روبروی آزمایشگاه مرکزی، خیابان بالای ولیعصر ،کوچه روبروی مسجد آقا بزرگ چهارراه بازار) را از این موارد خواند.
    به گزارش ایرنا، شهرکرد با حدود 200 هزار نفر جمعیت در سال های اخیر با معضلی به نام ترافیک روبه رو شده که در روزهای پایانی سال و مناسبت های خاص تردد در برخی محورهای شهر را با مشکلات عدیده مواجه می کند.
    به اعتقاد صاحبنظران، توسعه نامتوازن شهری بدون توجه به زیرساخت ها، نبود فرهنگ استفاده از خودرو شخصی، کم عرض بودن خیابان ها و عدم قدرت مانور شهرداری برای اجرای برخی طرح ها از مواردی است که به عنوان دلایل بروز این معضل مطرح است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو