فونیکسریمکسبهتام

اخبار ترافیکی نوروز (۹)

طرح عملیاتی ترافیکی نوروز در زنجان آغاز شد

عصر خودرو- طرح عملیاتی ترافیکی و خدمات سفرهای نوروز پلیس استان زنجان با حضور دستگاه های مختلف خدمات رسان، از امروز /شنبه/ با شعار 'آرامش بهاری با نظم و امنیت' برگزار شد.

طرح عملیاتی ترافیکی نوروز در زنجان آغاز شد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از  ایرنا، این رزمایش با شرکت بخشی از نیروهای عملیاتی پلیس راه و راهور، جمعیت هلال احمر زنجان، آتش نشانی، راهداری و حمل و نقل جاده ای، راه و شهرسازی، اورژانس، میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، در محوطه ستاد نیروی انتظامی استان زنجان برگزار شد.
    فرماندهی انتظامی استان زنجان گفت: تلاش می شود عموم مسافران در سفرهای ایام تعطیلات نوروز امسال، در کمال امنیت، نظم و آرامش در سطح شهر و جاده های ارتباطی این استان، تردد داشته باشند و به همین خاطر طرح ترافیکی نوروزی از 24 اسفند 96 تا 15 فروردین 97 در سطح جاده و شهر، اجرا می شود.
    سردار علی آزادی با تاکید براینکه با رعایت دقیق قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی و نظم و انضباط ترافیکی، می توان میزان خسارت و تلفات انسانی در مسیرهای ارتباطی را کاهش داد، افزود: پیشگیری از وقوع تصادفات و کاهش تلفات انسانی در واقع یکی از وظایف مهم نیروی انتظامی و سایر بخش مرتبط، است و به حتم با رصد ناوگان های عمومی از سوی پلیس و همکاری و تعامل رانندگان وسایط نقلیه با این نیروهای پرتلاش، کاهش حوادث جاده ای را در پی خواهد داشت.
    آزادی اظهار کرد: عامل انسانی، یکی از عوامل مهم در وقوع تصادفات رانندگی است و سه عامل 'خودرو، جاده و شرایط جوی' نیز در مراحل بعد قرار دارند که اگر این عوامل به صورت صحیح، مدیریت شود به حتم میزان سوانح رانندگی نیز با کاهش مواجه خواهد شد.
    وی یادآور شد: طی 10 سال اخیر، بالغ بر 26 هزار نفر فوتی در جاده های کشور داشتیم که با کنترل و رصد جاده ها، رفع نقاط حادثه خیز، رعایت هرچه بهتر و بیشتر قوانین و مقررات از سوی رانندگان، این رقم در زمان حاضر به 16 هزار نفر رسیده است.
    معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری زنجان نیز گفت: دستگاه های خدمات رسان در ایام تعطیلات نوروز، کار سخت و بزرگی را در سطح جاده ها انجام می دهند تا مسافران با آرامش خاطر بیشتری در مسیرهای ارتباطی تردد کنند که این قابل تقدیر است.
    مهرداد سلطانی با اشاره به اینکه طرح ترافیکی و خدمات سفرهای نوروزی نیروی انتظامی، امنیت و آرامش بیشتر در جاده ها را موجب خواهد شد، افزود: امنیت و آرامش یکی از شاخصه های استان زنجان است که می توان شهری امن و تمیز را نیز به آن اضافه کرد.
    وی اظهار کرد: نوروز، یک بستر و اتفاق فرهنگی است و پیام نوروز نیز پیامی فرهنگی می باشد و تلاش می شود با کمترین حادثه و بالاترین ظرفیت فرهنگی و ارایه خدمات مطلوب تر، نوروز خوبی را داشته باشیم.
    مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان نیز، ایمنی و رعایت نکات ایمنی را مهم خواند و گفت: این اداره کل بر حسب وظیفه ذاتی، همزمان با آغاز طرح ترافیکی نوروز امسال، برنامه ریزی های لازم را انجام داده است تا خدمات مطلوب و مناسب در بخش حمل و نقل جاده ای ارایه شود.
    کلیم الله وثوق با تاکید براینکه زنجان در کریدور غرب به شرق واقع است بنابراین از دیرباز مورد توجه حمل و نقل جاده ای و ریلی قرار گرفته است افزود: عوامل راهداری تلاش دارند با همکاری نزدیک با پلیس راه و دستگاه های ذیربط، در سطح جاده ها حضور بهتر و بیشتری داشته باشند تا با کنترل های لازم میزان وقوع تصادفات رانندگی در بخش مسافری به حداقل برسد.
    وی با اشاره به اینکه بیش از 90 درصد حمل و نقل باز و مسافر از طریق جاده صورت می گیرد که این نیازمند توجه بیشتر است اظهار کرد: با توجه به گسترش ریل در سطح کشور، امید می رود شاهد کاهش وقوع تصادفات رانندگی در بخش جاده باشیم.
    وثوق یادآور شد: استان زنجان پنج هزار و 840 راه ارتباطی دارد که از این مقدار، 200 کیلومتر آزاد راه، 113 کیلومتر بزرگراه، 342 کیلومتر راه اصلی، 974 کیلومتر راه فرعی و حدود 10 هزار و 500 کیلومتر راه همسنگ است.
    وی ادامه داد: استان زنجان، دارای 30 راهدارخانه است که بیش از 230 دستگاه ماشین آلات و حدود 500 نفر نیرو در این حوزه فعال هستند و مسیرهای گردنه ای آن به بیش از 250 کیلومتر می رسد.
    مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان زنجان نیز گفت: بر اساس نظرسنجی های صورت گرفته از گردشگران که هرسال انجام می گیرد بالاترین نمره در مقصد زنجان، مربوط به بخش امنیت است که این حاصل تلاش فعالان در عرصه نظم و امنیت است.
    یحیی رحمتی افزود: زنجان در بحث اعمال قانون و جرایم رانندگی در بین مراکز استان، رتبه 30 را به خود اختصاص داده است که این نشانه تعامل پلیس راهور و راه با گردشگران است که جای تقدیر دارد.
    وی با اشاره به اینکه استان زنجان از معبر گردشگری به مقصد گردشگری تبدیل شده است که باید از این فرصت در بحث اقتصاد گردشگری استان بهره بیشتری برد اظهار کرد: با توجه به دریافت اطلاعات جوی از اداره کل هوشناسی، وضعیت جوی خوبی را در ایام نوروز امسال خواهیم داشت که این در افزایش ورود گردشگران به این استان تاثیر بالایی دارد.
    رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی استان زنجان نیز گفت: طرح عملیاتی ترافیکی نوروز 97 از امروز / 25 اسفند/ آغاز شد و تا 15 فروردین ادامه خواهد یافت و تخلفات حادثه ساز، خط قرمز پلیس راه است و با رانندگانی که نظم و امنیت و ترافیک را برهم بزنند، بی هیچ اغماضی برخورد خواهد شد.
    سرهنگ علی اصغر شیرمحمدی افزود: طی این مدت، عوامل پلیس راه زنجان در مسیرهای ارتباطی استان به ویژه در نقاط حادثه خیز حضور پررنگ تری خواهد داشت تا مسافران نوروزی سفری خوب و ایمن داشته و میزان تصادفات به حداقل برسد.
    وی با بیان اینکه طی چهار سال اخیر با توجه به آموزش های ارایه شده، رفع نقاط حادثه خیز و همکاری و تعامل مردم و دستگاه های ذیربط، میزان تلفات جاده ای روند کاهشی داشته است، اظهار کرد: پلیس تلاش دارد تا میزان تصادف رانندگی در سطح مسیرهای ارتباطی به حداقل برسد که این تلاش ها در ایام نوروز دوچندان می شود.
     

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط