فونیکسریمکسبهتام

سفرهای نوروزی رسما پایان یافت

رشد مسافران حمل و نقل عمومی در همه بخش‌ها/جاده‌ها پیشتاز

عصر خودرو- روز گذشته با عبور از نخستین تعطیلات آخر هفته سال جدید رسما سفرهای نوروزی سال ۱۳۹۷ به پایان رسید.

رشد مسافران حمل و نقل عمومی در همه بخش‌ها/جاده‌ها پیشتاز
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۸ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۲:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایسنا، آمارهای به ثبت رسیده نشان می‌دهد میزان تقاضای سفر با وسائل حمل و نقل عمومی در تمامی بخش‌ها افزایشی قابل توجه را نشان می‌دهد و در این بین استفاده از حمل و نقل جاده‌ای بیشترین تقاضا را داشته است.

    آمارهایی که از سوی سازمان راهداری ارائه شده نشان می‌دهد که از 24 اسفندماه تا 15 فروردین‌ماه بیش از 46 میلیون تردد در راه‌ها به ثبت رسیده که در قیاس با مدت مشابه سال گذشته افزایشی 15 درصدی را نشان می‌دهد.

    همچنین در آمارهای سفرهای جاده‌ای با استفاده از ناوگان عمومی نیز افزایشی پنج درصدی در قیاس با نوروز سال قبل به ثبت رسیده است.

    در طول این مدت بیش از یک میلیون و 350 هزار نفر از پایانه‌های مرزی کشور تردد کرده‌اند که 51 درصد آن خروجی و 49 درصد ورودی بوده است و در این میان مرزهای مهران، بازرگان، شلمچه، رازی و بیله‌سوار بیشترین فعالیت را به خود اختصاص دادند.

    در حوزه ریلی نیز آمارهای جدید ارائه شده از سوی راه‌آهن نشان می‌دهد که تا پایان 15 فروردین‌ماه میزان مسافران ریلی از مرز یک میلیون و 857 هزار نفر عبور کرده است.

    این آمارها در حالی به ثبت رسیده که تعداد مسافران در سال گذشته کمتر از یک میلیون و 400 هزار نفر بود و از این‌رو مسافران ریلی بیش از 10 درصد افزایش یافتند.

    براساس آمارهای راه‌آهن در نوروز 1397، 4840 رام قطار در مسیرهای مختلف ریلی فعال بودند که در این حوزه رشدی 15 درصدی به ثبت رسیده است. میزان تاخیر حرکت از مبدا در قطارها کمتر از 18 ثانیه و تاخیر در رسیدن به مقصد کمتر از 19 دقیقه بوده است.

    شرکت فرودگاه‌ها نیز آخرین آمارهای به ثبت رسیده در پروازهای نوروزی سال 1397 را اعلام کرده که براین اساس میزان نشست و برخاست هواپیماها به حدود 26 هزار پرواز رسیده و در طول این مدت بیش از سه میلیون و 200 هزار نفر از این طریق جابه‌جا شده‌اند.

    همچنین فرودگاه مهرآباد به عنوان فعال‌ترین فرودگاه کشور در این حوزه از 24 اسفندماه تا 15 فروردین‌ماه با ثبت بیش از 8000 پرواز به تنهایی 900 هزار مسافر را جابه‌جا کرده است.

    در آخرین آمارهای به ثبت رسیده از سوی وزارت راه و شهرسازی که در روز 13 فروردین ارائه شده بود، میزان پروازهای به ثبت رسیده حدود 24 هزار پرواز بود که حاکی از افزایش قابل توجه فعالیت فرودگاه‌ها در روزهای پایانی تعطیلات است.

    همچنین در حوزه ریلی، جابجایی بیش از 60 هزار مسافر در روزهای پایانی تعطیلات به ثبت رسیده که بخش قابل توجهی از رشد به ثبت رسیده در عملکرد ریلی مدیون آن است.

     

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو