فونیکسریمکسبهتام

قائم مقام مدیرعامل شرکت بهران فیلتر به «عصر خودرو» خبر داد

تولیدکنندگان فیلتر خودرو در انتظار محاسبه قیمت نهایی

عصر خودرو- قائم مقام مدیرعامل شرکت بهران فیلتر از افزایش حدود ۲۰ درصدی هزینه های تولید تنها از محل افزایش قیمت دلار خبر داد.

تولیدکنندگان فیلتر خودرو در انتظار محاسبه قیمت نهایی
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۷ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» ، محمود فقیهی با بیان این که پیش از این بیشتر مواد اولیه مورد نیاز این شرکت از طریق ارز مبادله ای تامین می شد، گفت: حال با افزایش نرخ دلار به 4200 تومان شاهد مابه التفاوت 500 تا 600 تومانی نرخ دلار هستیم که این روند در کنار افزایش 20 درصدی حقوق و دستمزد در سال جاری، هزینه های تولید را به شدت افزایش داده است.

    وی با بیان این که بر اساس دستورات اعلام شده اجازه هرگونه افزایش قیمت تا پایان فروردین ماه صادر نخواهد شد، تصریح کرد: دلار 4200 تومانی تنها در حد حرف بوده و هنوز در انتظار برای اختصاص دلار با این قیمت هستیم که به طور قطع با اختصاص این دلار، ظرف همین هفته یا هفته آینده تکلیف مشخص خواهد و امکان محاسبه قیمت تمام شده فراهم خواهد بود این در حالی است که هم اکنون برنامه تولید خود را با ارز آزاد پیش می بریم.

    این تولیدکننده فیلترهای خودرو پیش بینی کرد که با روند فعلی، قیمت محصولات به شدت افزایش خواهد یافت و ادامه داد: این واحد تولیدی بیشتر مواد اولیه خود را از طریق ارز مبادله ای تامین می کرد که به طور قطع تعیین ارز تک نرخی به شدت بر قیمت محصولات بهران فیلتر تاثیرگذار خواهد بود چرا که تامین ارز این شرکت همواره از طریق نظام بانکی انجام شده است.

    قائم مقام مدیرعامل شرکت بهران فیلتر افزود: این شرایط در حالی است که تولیدکنندگانی که ارز مورد نیاز خود را با ارز آزاد تامین می کردند نسبت به مهر امسال که قیمت دلار حدود 4000 تومان بود، در حال حاضر شاهد 8 درصد افزایش هزینه تولید هستند ضمن آن که تامین کنندگان مواد اولیه نیز به دلیل نوسان نرخ ارز تا زمان مشخص شدن قیمت نهایی دلار، از عرضه محصولات خود ممانعت به عمل می آورند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط