فونیکسریمکسبهتام

الویری عنوان کرد:

تمرکز شورا بر راه اندازی خط ۶ و ۷ مترو

عصر خودرو- رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران از تمرکز شورای شهر برای راه اندازی خطوط ۶ و ۷ مترو خبر داد.

تمرکز شورا بر راه اندازی خط ۶ و ۷ مترو
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۴ تير ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۶:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایسنا ، مهندس الویری در حاشیه بازدید از خط 6 و 7 مترو با بیان اینکه خطوط 6 و 7 مترو از مهمترین خطوط هستند که آغاز به کار آنها از نظر کاهش ترافیک و آلودگی هوا بسیار اثرگذار است، گفت: کمیسیون برنامه و بودجه به دلیل یافتن دلایل تاخیر در اجرای این پروژه و یافتن راه حلی برای حل این مشکلات امروز صبح از روند ساخت خطوط 6 و 7 بازدید کرد.

    وی با بیان اینکه خط 6 مترو 38 کیلومتر است که طولانی‌ترین خط مترو در خاورمیانه لقب گرفته است، اظهار کرد: پیشرفت تونلی این خط 95 درصد است و تنها نیازمند خرید تجهیزات است.

    الویری با بیان اینکه امیدواریم با تامین منابع 10 کیلومتر از این خط از دولت آباد تا امام حسین (ع) به بهره برداری برسد، گفت: البته تمام تلاش خود را انجام خواهیم داد که با تزریق منابع ارزی و ریالی کل این خط به بهره برداری برسد.

    وی در مورد خط 7 مترو نیز با بیان اینکه در زمان قالیباف این خط به صورت موقت راه اندازی شد اما به دلیل لزوم تامین ایمنی تعطیل شد، گفت: به دلیل نداشتن هواکش و سیگنالینگ دستور توقف فعالیت خط 7 مترو صادر شد و خوشبختانه نهادهای نظارتی نیز این توقف فعالیت را تایید کردند و امیدواریم در سال جاری بتوانیم این خط را راه اندازی کنیم.

    عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه خط 7 تجهیزات بیشتری از خط 6 دارد و هزینه‌های کمتری می‌بایست برای آن انجام داد، گفت: عمده تمرکز بر روی خط 6 است تا بتوانیم علی رغم محدودیت‌های موجود با سرعت کار را پیش ببریم.

    وی افزود: بنا به گفته مسئولان مترو 120 میلیون یورو برای سیگنالینگ، تجهیزات، پله برقی و آسانسور در خط 6 لازم است و خوش بین هستیم که تا پایان سال شاهد افتتاح بخشی از خط 6 و 7 باشیم اما معتقدیم که باید راه حلی برای تامین منابع مترو پیدا کنیم و در حال حاضر تهاتر، گزینه ما برای تامین منابع و پرداخت دیون است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو