فونیکسریمکسبهتام

مدیرعامل شرکت توسعه مجتمع‌های ایستگاهی مترو خبر داد

احداث کاخ ایستگاه‌های تهران در مترو

عصر خودرو- مدیرعامل شرکت توسعه مجتمع‌های ایستگاهی مترو گفت: نخستین کاخ ایستگاه تهران در مترو در محدوده تقاطع ولیعصر و خیابان امام علی(ع) احداث می‌شود و در این خصوص نیز جلساتی با شهرداری و دستگاه‌های ذی‌ربط داشته‌ایم.

احداث کاخ ایستگاه‌های تهران در مترو
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۶ تير ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از فارس، غلامرضا جوادی در جلسه توافق برای ایجاد مجتمع ایستگاهی در مجتمع نمایشگاهی شهر آفتاب اظهار داشت: سیستم مترو دارای بخش‌های مختلفی است که یکی از آنها مربوط به ریل‌ها، تأسیسات الکترونیکی، قسمت بلیت‌فروشی، قطارها و... در زیر زمین است.

    جوادی ادامه داد: در قسمتی که مترو در زیر زمین ساخته می‌شود می‌توان از قسمت روی آن برای مجتمع‌های ایستگاهی استفاده کرد. TOD به معنای گسترش شهر بر اساس سیستم‌های حمل و نقل عمومی است که در این خصوص برنامه‌های مختلفی را داریم.

    وی ادامه داد: برای اینکه مردم بتوانند خدمات بهتری را در سطح شهر و در استفاده از حمل و نقل عمومی داشته باشند، باید وضعیت‌های استانداردی را مشخص کنیم.

    مدیرعامل شرکت توسعه مجتمع‌های ایستگاهی مترو اظهار داشت: همه ایستگاه‌های شهر باید در مجتمع‌های ایستگاهی تعریف شوند تا شهروندان بتوانند خدمات بهتری را در بخش‌های مختلف دریافت کنند.

    جوادی افزود: در سال‌های گذشته به ایستگاه‌های مترو از زاویه TOD پرداخته نشده است.

    وی افزود: مجتمع‌های ایستگاهی باید از 250 تا هزار مترمربع باشد تا در کل شهر تقسیم شود و در حال حاضر در چند نقطه شرق، شمال غرب و جنوب تهران مجتمع‌های ایستگاهی قرار دارد که قطعاً مهم‌ترین آن مجتمع ایستگاهی است که در شهر آفتاب ساخته می‌شود.

    مدیرعامل شرکت توسعه مجتمع‌های ایستگاهی مترو افزود: این مجتمع ایستگاهی باید به لحاظ فنی و مهندسی ایجاد شود تا بتوانیم مجتمع ایستگاهی متناسبی را با اهداف شهر آفتاب داشته باشیم.

    جوادی گفت: بر اساس توافقات صورت‌گرفته در بخش جنوبی ایستگاه متروی شهر آفتاب، مجتمع‌های ایستگاهی بر اساس نظریه TOD احداث خواهد شد و این مجتمع‌ها قطعاً بسیار تأثیرگذار در ارائه خدمات بهتر خواهند بود.

    وی در ادامه درباره احداث مجتمع فرهنگ و هنر نیز اظهار داشت: در ضلع شمال شرقی خیابان مفتح شمالی ساختمانی وجود دارد که در حال حاضر کاربری خاصی ندارد و این ساختمان جزء میراث فرهنگی و به زمان کلاه‌فرنگی و دوره اول پهلوی برمی‌گردد که به دنبال این هستیم آنجا را تبدیل به یک مجتمع فرهنگی و هنری کنیم.

    مدیرعامل شرکت توسعه مجتمع‌های ایستگاهی مترو تصریح کرد: در مجتمع شهر آفتاب کاربری کلی آن منطقه به صورت نمایشگاهی و خدماتی است و ما می‌توانیم در آنجا هتل، فروشگاه‌ و مجموعه‌های ورزشی دایر کنیم و طی یک سال آینده هماهنگی‌های لازم را در این خصوص انجام می‌دهیم و این مجتمع در فضایی حداقل 5 هکتار احداث می‌شود.

    جوادی یادآور شد: در حال حاضر 166 ایستگاه فعال مترو داریم که تمامی اینها دارای مجتمع ایستگاهی خواهند بود که در حال حاضر 5 مجتمع ایستگاهی در حال بهره‌برداری است.

    وی افزود: به دنبال احداث کاخ ایستگاه‌های تهران در محدوده تقاطع ولیعصر و خیابان امام علی(ع) هستیم و جلساتی را با شهرداری و دیگر دستگاه‌های مربوطه در این خصوص برگزار کرده‌ایم.

    مدیرعامل شرکت توسعه مجتمع‌های ایستگاهی مترو اظهار داشت: ساخت‌وسازهای غیرمجازی نیز در ضلع جنوبی کاخ مرمر در حال انجام بود که به دستور مقام معظم رهبری جلوی این ساخت‌وسازها گرفته شد و کاخ مرمر به حالت اولیه بازمی‌گردد.

     

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو