فونیکسریمکسبهتام

اختصاصی «عصر خودرو»

بررسی بازار انواع مواد مختص ‌ترمیم و نگهداری رنگ اتومبیل + قیمت

عصر خودرو- دغدغه‌های مالکان خودروهای لوکس و حتی تولید داخل محسوب می‌شود که این امر با وجود باران‌های اسیدی، صمغ درختان خصوصا در فصل تابستان، تصادفات جزئی و ...‌ کار بسیار دشواری به نظر می‌رسد.

بررسی بازار انواع مواد مختص ‌ترمیم و نگهداری رنگ اتومبیل + قیمت
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۰۴ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو»، اما بازاری که در این مطلب قصد داریم زیر و بم آن را برای شما نقد کنیم، بهترین راه‌حل برای حفظ کیفیت رنگ خودروی شما‌ست. در این مطلب سعی داریم تا بازار انواع پولیش، واکس، دستگاه‌ها و همچنین پدهای مخصوص این بازار به همراه برندهای مختلف و از همه مهم‌تر بازار داغ ایران روزهای سرامیک رنگ خودرو را بررسی کنیم. با این تفاسیر کوتاه همراه ما باشید تا ببینیم این روزها نگهداری ویژه رنگ خودرو برای جیب مالک چقدر آب می‌خورد؟

    در این بازار چه می‌گذرد؟
    نخست باید توجه داشته باشید که این بازار به دو دسته تقسیم می‌شود؛ گروه اول آنان که قصد مراجعه به بازار و سپردن خودرو به نقاشان و یا صفرشویی و احیای رنگ خودرو را دارند و گروه دوم‌ شامل افرادی می‌شود که قصد دارند خودشان اقدام به ترمیم رنگ اتومبیل کنند. برای دسته اول باید گفت که پولیش کامل به همراه خط و خش‌گیری اتومبیلی مانند پژو 405 یا پارس قیمتی بین 100 تا 250 هزار تومان با مواد بسیار معمولی در انتظارشان است و اگر خواهان پولیش کامل بدنه به همراه احیای رنگ خودرو در مراکز تخصصی تهران باشید، این قیمت تا یک میلیون تومان نیز بالا خواهد رفت. هر چند که این قیمت‌ها با توجه به نوع پولیش و کیفیت آن در نظر گرفته می‌شود و ابعاد و لوکس‌بودن خودرو در قیمت نهایی بسیار تأثیر‌گذار است. اما آنان که قصد دارند این هزینه گزاف را نپردازند و یا ساییدگی رنگ خودرو آنقدر نیست که آن را به مراکز تخصصی بسپارند، می‌توانند با مراجعه به لوکس‌فروشی‌ها و همچنین ابزار‌فروشان، بهترین نوع پولیش و دستگاه مخصوص آن را خریداری کنند. هر چند که باید توجه داشته باشید پولیش‌زدن خودرو امری کاملا تخصصی و البته تجربی است تا به رنگ خودرو آسیب وارد نکنید و یا حتی آن را از بین نبرید. در بازار پولیش‌های مختلفی را می‌توانید خریداری کنید، از پولیش‌های کم نام و نشان ساخت داخل با قیمت بسیار نازل گرفته تا پولیش برندهای معتبر دنیا با قیمت‌های فضایی که البته نتیجه کار در انتها بسیار متفاوت خواهد بود. در این بازار حتی اگر تجربه پولیش‌زدن را داشته باشید و دستگاه مخصوص هم مهیا باشد، باز هم برندها در این بازار آنقدر زیاد است که حقیقتا نمی‌توان به همه آنها کاملا اعتماد کرد. اما پولیش‌های معمولی و با مقداری پنبه و عدم خریداری اسفنج‌های گران‌قیمت که مدل‌های مختلفی هم دارند، می‌تواند برای خودروهای داخلی کاملا کارساز باشد. در پایان باید به بازار نوظهور پوشش‌های تخصصی محافظ رنگ خودرو که اصطلاحا به آنها سرامیک گفته می‌شود هم اشاره کنیم. این پوشش‌ها علاوه بر اینکه از رنگ خودرو در برابر خط و خش‌های جزئی و ضربه حفاظت می‌کنند، خاصیت آبگریزی هم دارند. همچنین در برابر اشتعال نیز تا حدی مقاومت دارند و درخشندگی رنگ خودرو را چندین برابر می‌کنند‌ که البته باید توجه داشته باشید قیمت‌ بین 1 تا 5 میلیون آن برای خودروهای لوکس و گران‌قیمت بسیار قابل تأمل است. این مواد سرامیک بدنه در بازار نیز قابل خریداری است اما پخش‌کردن آن ‌روی رنگ خودرو کار هر کسی نیست و ممکن است به رنگ خودرو آسیب جبران‌ناپذیری وارد کنید.

    نویسنده: محمد ملکی‌زاده
     

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۷۱
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        آخرین بروزرسانی ۳ روز پیش
        آرشیو