فونیکسریمکسبهتام

راکبان موتورسیکلت و عبور از مقررات راهنمایی و رانندگی

عصر خودرو- نداشتن کلاه ایمنی، حرکت در مسیر مخالف، گذر از چراغ قرمز، حمل بار و مسافر، صدای بوق های نابه هنجار، حرکات نمایشی قوانین راهنمایی و رانندگی هستند که روزانه توسط راکبان موتور سیکلت نقض می شود.

راکبان موتورسیکلت و عبور از مقررات راهنمایی و رانندگی
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایرنا ، موتورسوار با انجام حرکت های نمایشی و عبور از وسط خودروهای درحال تردد توجه همه را به خود جلب می کند، بیشتر که دقت می کنی خواهی دید که خبری از کلاه ایمنی نیست ناگهان با شنیدن صدایی مهیب حسی عجیب در جان شما ایجاد می کند و موتور با خوردویی برخورد می کند و زندگی 2 جوان موتور سوار در همین جا دچار لغزش و مشکل می شود.
    در طول روز همه ما شاهد حضور موتورسورانی در خیابان، کوچه و حتی پیاده روها هستیم که بدون توجه به قوانین راهنمایی و رانندگی تردد می کنند.
    به نظر می رسد جمعیت قابل توجهی از موتورسواران قوانین لازم راهنمایی و رانندگی را رعایت نمی کنند و روزانه شاهد توقیف موتور سیکلت های زیادی در شهرهستیم.
    گاهی حتی درحین عبور از پیاده رو هم باید احتیاط کرد چرا که هر لحظه احتمال عبور موتور سیکلت وجود دارد و برخی از موتور سواران برای رهایی از ترافیک، پیاده رو را انتخاب می کنند.
    متاسفانه همین بی احتیاطی و یا خودنمایی برخی از موتور سواران سبب می شود تا علاوه به خطر انداختن جان خود، براثر برخورد با یک خودرو راننده نگون بخت را درگیر و گرفتار کنند.
    براساس آمار راکبان موتورسیکلت ها عامل 38 درصد حوادث هستند که به دلیل رعایت نکردن قوانین راهنمایی و رانندگی حوادث تلخی رخ می دهد.
    فرمانده انتظامی بروجرد گفت: موتورسیکلت یک وسیله نقلیه خوب و راحت است به شرطی که قوانین راهنمایی و رانندگی توسط راکب آن رعایت شود.
    سرهنگ مهدی پورغلامحسین افزود: رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی وظیفه همگان است و همه راکبان وسایل نقلیه باید به آن احترام بگذارند در غیر این صورت شهر دچار نا امنی و گره های ترافیکی می شود.
    وی اظهار داشت: متاسفانه راکبان موتور سیکلت در بسیاری از موارد قوانین راهنمایی و رانندگی را رعایت نمی کنند و همین موضوع باعث شده تا برخوردهایی در این خصوص با راکبان آنها انجام شود.
    وی اضافه کرد: یکی از تخلفات آشکار راکبان موتور سیکلت که بسیار زیاد به چشم می خورد عدم استفاده از کلاه ایمنی است که در صورت بروز حادثه باعث آسیب های جبران ناپذیر و یا مرگ می شود.
    فرمانده انتظامی بروجرد بیان کرد: از دیگر تخلفات موتورسیکلت سواران عبور از پیاده روها در هنگام ترافیک خیابان می باشد که به وضوح در شهر بروجرد قابل مشاهده است.
    سرهنگ پورغلامحسین با اشاره به اینکه پلیس با چشم باز با موتور سیکلت سواران متخلف برخورد قاطع و جدی می کند، افزود: روزانه در شهر بروجرد شاهد توقیف تعداد زیادی موتور سیکلت فاقد کلاه ایمنی و مدارک شناسایی مانند گواهینامه و بیمه هستیم.
    وی ادامه داد: اجرای حرکات نمایشی و تک چرخ زدن برخی از جوانان در خیابان های شهر نیز یکی از تخلفات موتور سیکلت سواران است که برخورد با این امر توسط پلیس قاطع و جدی می باشد و موتورسیکلت توقیف و راکب آن بازداشت خواهد شد.
    وی اضافه کرد: خانواده ها باید کنترل بیشتری روی فرزندان خود داشته باشند و اجازه ندهند که فرزندان آنها بدون گواهینامه و بیمه موتور سیکلت سوار شوند زیرا در بسیاری از موارد و بروز حوادث صدمات جبران ناپذیری به خانواده ها ایجاد می شود.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو