فونیکسریمکسبهتام

شش سال پیش در چنین روزی؛

خودروسازان بخش خصوصی نیز خواهان دریافت تسهیلات شدند

عصر خودرو- شش سال پیش در چنین روزی دبیر انجمن خودروسازان ایران از درخواست خودروسازان بخش خصوصی برای دریافت تسهیلات بانکی خبر داد. احمد نعمت بخش اظهار کرد: اگرچه کارگروه حمایت از تولید با پرداخت ۲۰۰۰ میلیارد تومان تسهیلات به صنعت خودرو موافقت کرده و پرداخت ۱۰۰۰ میلیارد تومان آن نیز در شورای پول و اعتبار مصوب شده است، اما با این حال در این زمینه باید برای تامین نقدینگی خودروسازان بخش خصوصی نیز اقدام شود.

خودروسازان بخش خصوصی نیز خواهان دریافت تسهیلات شدند
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۳۰ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» ، وی با بیان اینکه کرمان خودرو، بهمن و دیگر خودروسازان بخش خصوصی نیز مانند ایران خودرو و سایپا نیازمند تامین نقدینگی مورد نیاز هستند، خاطرنشان کرد: امیدواریم کارگروه حمایت از تولید و مسئولان بانک مرکزی در جهت تخصیص حداقل 500 میلیارد تومان اعتبار به خودروسازان بخش خصوصی اقدام کنند.
    نعمت بخش ادامه داد: مشکلات محیط کسب و کار و برخی مشکلات داخلی و خارجی برای خودروسازان بخش خصوصی نیز وجود دارد، بنابراین اگرچه بخش اعظم تولید خودروهای داخلی و بازار این محصولات در اختیار ایران خودرو و سایپاست، اما نباید از این بخش از خودروسازی کشور نیز غافل شد.
    دبیر انجمن خودروسازان ایران تصریح کرد: امیدواریم اقدامات لازم برای حمایت از تمام خودروسازان به سرعت صورت گیرد، زیرا اگر بحران ادامه یافته و خط تولید خودروساز به طور کامل متوقف و پرسنل آن بیکار شوند، احیای آن کاری بسیار دشوار و پر هزینه و بعضا غیر ممکن خواهد بود.
    asrekhodro.com/News/19881
    کاهش 30 درصدی معامله بازار خودرو در تابستان امسال
    شش سال پیش در چنین روزی به گفته فعالان بازار، خرید و فروش در بازار خودرو در تابستان سال 91 نسبت به تابستان سال گذشته حدود 30 درصد کاهش یافت.
    فعالان بازار خودرو می گویند کاهش عرضه خودرو از سوی شرکت های خودروساز، افزایش قیمت خودروهای داخلی و بی ثباتی در قیمتها از جمله دلایل کاهش فروش خودرو در بازار طی تابستان امسال است.
    طی یکی،دو هفته اخیر پس از اوج گرفتن قیمت خودروهای داخلی، قیمت ها در بازار تقریباً ثابت مانده و غیر از چند مورد در بقیه موارد افزایش قیمتی مشاهده نمی شود.
    در عین حال، طی روزهای اخیر روند صعودی قیمت برخی خودروها ادامه یافته که می توان به افزایش 500 هزار تومانی قیمت 206 تیپ 6 اشاره کرد. در حال حاضر این خودرو 31 میلیون تومان معامله می شود.
    همچنین هر دستگاه تندر 90 پارس خودرو با 200 هزار تومان افزایش، 20 میلیون و 200 هزار تومان خرید و فروش می شود و در چنین شرایطی تیانا با رشد یک میلیون تومانی، 85 میلیون تومان و ماکسیما نیز با رشد 2.5 میلیون تومانی به قیمت 67 میلیون تومان معامله می شود.
    قیمت یاریس هاچ بک نیز با یک میلیون تومان افزایش به 49 میلیون تومان رسیده و در عین حال هر دستگاه اسپورتیچ با رشد 5 میلیون تومانی به قیمت 97 میلیون تومان خرید و فروش می شود.
    asrekhodro.com/News/19891
    بحران اقتصادی منطقه یورو به خودروسازان ترک رسید
    شش سال پیش در چنین روزی مدیرعامل یک شرکت خودروسازی از احتمال قطع همکاری این شرکت با شریک ترک خود به دلیل مشکلات ناشی از بحران اقتصادی منطقه یورو خبر داد.   
    مسعود هراتی فر اظهار کرد: در چند ماه اخیر به دلیل بحران اقتصادی منطقه یورو، فعالیت شرکت BMC ترکیه با مشکلاتی مواجه شده است.
    وی با بیان اینکه به دنبال این بحران ارسال قطعات سی.کی.دی از این شرکت به ایران با نوسان و وقفه صورت می گیرد، خاطرنشان کرد: به همین دلیل به دنبال همکاری با شریک تجاری جدیدی برای ایجاد ثبات در روند تولید محصولات هستیم.
    هراتی فر ادامه داد: در این زمینه با دو شرکت چینی مذاکرات جدی صورت گرفته است تا در زمینه تولید خودروهای تجاری سبک (پایین تر از هشت تن) و بالای 26 تن با آن ها همکاری کنیم.
    وی افزود: البته امیدواریم مشکل شرکت BMC ترکیه حل شود تا بتوانیم به همکاری با آن ها نیز ادامه دهیم؛ با این حال ارتباط با شرکای جدید در کنار BMC و راه اندازی خطوط جدید تولید محصولات قطعی خواهد بود.
    مدیرعامل شرکت خودرو کویر تصریح کرد: امیدواریم ظرف سه ماه آینده با دو خودروساز چینی به توافق رسیده و تولید محصولات آنها در ایران آغاز شود.
    asrekhodro.com/News/19884

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو