فونیکسریمکسبهتام

عضو هیئت عامل سازمان راهداری مطرح کرد؛

ایمن‌سازی ۵۰۰ نقطه پر تصادف تا پایان سال

عصر خودرو- قربانی از ایمن سازی ۵۰۰ نقطه پر تصادف تا پایان امسال خبر داد.

ایمن‌سازی ۵۰۰ نقطه پر تصادف تا پایان سال
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۶ شهريور ۱۳۹۷ - ۲۰:۰۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر خودرو» به نقل از باشگاه خبرنگاران، مهران قربانی عضو هیئت عامل سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای در گفت‌وگو با خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، عامل انسانی را یکی از اصلی‌ترین دلایل تصادفات در جاده‌ها دانست و گفت: متأسفانه اشتباهات، تخلفات رانندگان و ناایمن بودن برخی از نقاط جاده‌ها را به مناطق پر حادثه تبدیل کرده است‌.

    وی ادامه داد: سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای تمرکز خود را برای شناسایی و اصلاح این نقاط به کار گرفته، اما امکان حذف کامل تصادفات در هیچ نقطه‌ای از کشور امکان‌پذیر نیست.

    نماینده سازمان راهداری در ایمن‌سازی جاده‌ها، از شناسایی و برطرف کردن بسیاری از نقاط پر تصادف در جاده‌ها خبر داد و گفت: در یک دوره سه ساله آمار و اطلاعات تصادفات گردآوری شده و همواره به دلیل تخلفات بیشتر رانندگان حوادث رانندگی وجود داشته است.

    قربانی اظهار کرد: تصادفات در هر نقطه‌ای از شبکه راه‌ها قابل وقوع است و تنها در یک بخش متمرکز نشده است، بنابراین ما می‌توانیم با استفاده از ابزارهای نوین نقاط پر تصادف را شناسایی و اصلاح کنیم.

    عضو هیئت عامل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای تصریح کرد: همواره 20 درصد از تصادفات در نقاط پر خطر اتفاق افتاده و مابقی در نقاط دیگر رخ می‌دهد در نتیجه بیشترین تمرکز هم اکنون برای اصلاح این نقاط بوده است.

    وی از شناسایی هزار و 580 نقطه پر تصادف خبر داد و گفت: در خصوص تمامی این نقاط اقدامات ایمنی از جمله نصب علایم ضروری صورت گرفته است.

    نماینده سازمان راهداری در ایمن‌سازی جاده‌ها یادآور شد: در تمامی استان‌ها جلسات مختلف برای ایمن‌سازی نقاط پر تصادف برگزار شده و ایمن‌سازی این نقاط به مشاوران خبره و متخصصان واگذار شده تا با تغییرات هندسی بتوانیم میزان تصادفات را کاهش دهیم.

    قربانی توضیح داد: هم اکنون ایمن‌سازی 500 نقطه پر تصادف در دستور کار سازمان راهداری قرار گرفته که توسط مهندسان مشاور تا پایان امسال انجام می‌شود.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو