فونیکسریمکسبهتام

افزایش ۱۰۰۰ خودرو به ناوگان پلیس راه در روزهای باقیمانده شهریور

عصر خودرو-رئیس پلیس راهور ناجا از افزایش ۱۰۰۰ خودرو و ۵۰۰۰ نیروی پلیس از سایر بخش‌های نیروی انتظامی به پلیس راهور برای روزهای باقی‌مانده شهریور ماه خبر داد.

افزایش ۱۰۰۰ خودرو به ناوگان پلیس راه در روزهای باقیمانده شهریور
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۵ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۸:۰۰

    به گزارش  پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از  تسنیم، سردار تقی مهری با اشاره به ادامه‌دار بودن اجرای طرح ترافیک تابستان تا پایان شهریور ماه و آماری در خصوص سوانح ترافیکی رخ داده از آغاز اجرای این طرح تا امروز اظهار کرد: تجارب سال‌های گذشته نشان داده که شهریور ماه، پرترددترین و پرتصادف‌ترین ماه سال است؛ لذا با توجه به این مهم و با تدبیر فرمانده ناجا مقرر شد تا 1000 خودرو و 5000 نیروی پلیس از سایر بخش‌های نیروی انتظامی به کمک پلیس راهور آمده و تا پایان شهریور ماه در بخش‌های ترافیکی به شهروندان خدمات دهند.

    رئیس پلیس راهور ناجا بیشترین علل وقوع تصادفات در شهریور ماه را، «سرعت و سبقت غیرمجاز با 35 درصد» و «عدم توجه به جلو و خستگی‌وخواب‌آلودگی با 39درصد» عنوان کرد و افزود: آمار مرگ و میر در صحنه تصادفات طی 23 روز اخیر نشان دهنده کاهش 2.5 درصدی کشته‌شدگان در صحنه تصادفات به نسبت سال قبل است و این درحالی است که ترددشمارها، افزایش 15 درصدی سفرها را طی این مدت نشان می‌دهند.

    وی در ادامه خاطرنشان کرد: بررسی آمارهای سوانح ترافیکی نشان می‌دهد که 47 درصد تصادفات در ساعات 16 تا 24 اتفاق افتاده و این در شرایطی است که 66 درصد تصافات فوتی و منجر به جرح، در 30 کیلومتری شهرها به وقوع پیوسته است.

    به گفته مهری، 37 درصد تصادفات منجر به فوت و جرح نیز از نوع برخورد دو یا چند خودرو نبوده و به علت واژگونی یک خودرو اتفاق افتاده است.

    رئیس پلیس راهور ناجا در خصوص تلخ‌ترین تصادف تابستان امسال نیز گفت: متاسفانه سانحه‌ای که در ساعت 11:30  صبح در محور سبزوار به شاهرود و به دلیل عدم توجه به جلو رخ داد و طی آن هر 7 سرنشین خودرو که اعضای یک خانواده بودند جان خود را از دست دادند، تلخ‌ترین سانحه ترافیکی جاده‌ها بود که متاسفانه در این حادثه، 6 نفر در دم و یک نفر دیگر در مرکز درمانی جان خود را از دست داد.

    وی به رانندگان توصیه کرد: لازم است تا رانندگان پیش از آغاز سفر از سلامت فنی خودرو، سلامت سیستم خنک کننده، چراغ‌ها و لاستیک وسیله نقلیه‌شان اطمینان داشته باشند و حتماً نسبت به بستن کمربند ایمنی تمام سرنشینان در جاده‌ها، توجه داشته و با پرهیز از عجله و شتاب، به ازای هر 2 ساعت رانندگی، 15 دقیقه استراحت کنند و پیش از حضور در جاده‌ها، از وضعیت ترافیکی و آب‌وهوایی مسیر پیش‌ِرو مطلع شوند.

     

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو