فونیکسریمکسبهتام

فرماندار تهران:

امسال هم از پراید به عنوان سرویس مدارس استفاده می‌شود

عصر خودرو- فرماندار تهران در خصوص استفاده از پراید به عنوان سرویس مدارس گفت: امسال نیز از خودرو پراید به عنوان سرویس مدارس استفاده می‌شود چراکه به هر حال پراید نیز خودرویی است که در این شهر وجود دارد.

امسال هم از پراید به عنوان سرویس مدارس استفاده می‌شود
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۶ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۸:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایلنا، عیسی فرهادی، فرماندار تهران در حاشیه آیین رونمایی و الصاق نمادین برچسب سرویس مدارس شهر تهران گفت: 6 روز دیگر تا بازگشایی مدارس باقی مانده است و یک میلیون و 100 هزار دانش آموز با 55 هزار همکار فرهنگی از هفته آینده با بازگشایی درب مدارس فعالیت خود را آغاز می‌کنند.

    وی با اشاره به 15 هزار راننده ای که آماده سرویس‌دهی به مدارس شهر تهران هستند، گفت: آموزش‌های لازم به این رانندگان جدید الورود داده شده و پس از آن برچسب سرویس مدارس به خودروهای این رانندگان الصاق می‌شود و این خودروها تحت مدیریت تاکسیرانی شهر تهران و با نظارت انجمن اولیا و مربیان و نظارت فرمانداری و همکاری پلیس راهور فعالیت خود را در سطح شهر تهران آغاز می‌کنند.

    فرماندار تهران با بیان اینکه پیش بینی‌ می‌کنیم این ظرفیت تا 20 هزار نفر نیز افزایش پیدا کند خاطرنشان کرد: نزدیک به 25 درصد نسبت به سال گذشته افزایش سرویس مدارس را داریم و میزان پرداختی برای سرویس مدارس همان مبلغی است که در سال گذشته تعیین شده بود. البته ممکن است درصدی افزایش پیدا کند و ما منتظر مصوبات شورای شهر تهران در این خصوص هستیم و تا شورای شهر تهران در خصوص هزینه سرویس مدارس مصوبه‌ای را اعلام نکند امکان افزایش قیمت وجود ندارد و ما امیدواریم شورای شهر نیز درصد معقولی را برای این امر تصویب کند.

    فرهادی تصریح کرد: توصیه ما این است که انجمن اولیا و مربیان و خانواده‌های دانش‌آموزان با این سرویس‌های مدارس همکاری لازم را داشته باشند چراکه این خودروها مطمئن و شناخته شده هستند و از طریق سامانه‌ای که در سایت تاکسیرانی تهران وجود دارد امکان کنترل این سرویس‌های مدارس نیز وجود دارد و امیدواریم با این نظارتی که وجود دارد رضایتمندی عمومی انجمن اولیا و مربیان و خانواده‌های دانش‌آموزان را جلب کنیم.

    وی در خصوص استفاده از پراید به عنوان سرویس مدارس گفت: امسال نیز از خودرو پراید به عنوان سرویس مدارس استفاده می‌شود چراکه به هر حال پراید نیز خودرویی است که در این شهر وجود دارد اما خودروهای سالم و زیر 10 سال سن پراید در این طرح مورد استفاده قرار می‌گیرند و خودروهای پرایدی که بیش از 10 سال سن دارند در این طرح استفاده نمی‌شوند.

    وی در پاسخ به چرایی این مسئله که هر سال این مراسم برگزار می‌شود، در حالی که در طول سال شاهد تردد خودروهایی هستیم که برچسب سرویس مدارس را ندارند گفت: این مراسم نمادین ماحصل چندین جلسه است که از خردادماه تاکنون تشکیل شده و تفاهمنامه‌ای بین فرمانداری تهران، آموزش و پرورش، پلیس راه، شهرداری تهران و انجمن اولیا و مربیان به امضا رسیده است. این تفاهمنامه مفادی دارد که تمامی آن باید رعایت شود.

    وی ادامه داد: همانطور که گفتم تاکنون 15 هزار خودرو در این سیستم ثبت نام کرده‌اند و ممکن است تا 20 هزار خودرو نیز افزایش پیدا کند، اما استفاده از این خودروها بستگی به همکاری خانواده‌ها دارد. برخی از خانواده‌ها و برخی از مدارس سرویس مدارس را خود انتخاب می‌کنند و مسوولیت آن برعهده ما نیست. ما مسوولیت خودروهایی را می‌پذیریم که در زیر چتر این سیستم قرار دارند و تحت نظارت تاکسیرانی تهران انجام می‌شود. خواهش ما این است که خانواده ها از این فرصت استفاده کنند چراکه باعث می‌شود برای انتقال دانش‌آموزان مدارس استفاده از خودروهای شخصی کاهش پیدا کند و طبیعی است که استفاده از این سرویس مدارس می‌تواند در کاهش ترافیک و آلودگی هوای شهر نیز موثر باشند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو