فونیکسریمکسبهتام

سردار رحیمی خبر داد

ثبت ۶۰ درصد از تخلفات با دوربین

رانندگان حمل و نقل عمومی سفیران نظم و انضباط ترافیک شهری

عصر خودرو- فرمانده انتظامی تهران بزرگ گفت: ۶۰ درصد از اعمال‌ قانونی تخلفات با دوربین و ۴۰ درصد توسط ماموران پلیس انجام می‌شود.

ثبت ۶۰ درصد از تخلفات با دوربین
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۸ مهر ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایسنا، سردار رحیمی در همایش رانندگان قانونمند با بیان این‌که متوجه شده‌ایم چقدر کار رانندگان ارزشمند است، گفت: جالب این‌که رانندگان باشرف و دوستدار مردم و انقلاب، قاطعانه ایستاده‌اند و با وجود بیان مطالبات خود اما کار مردم را زمین نمی‌گذارند و انجام می‌دهند. همچنین نیروی انتظامی نیز خود را مکلف می‌داند که همراه این جامعه و قشر ارزشمند و بزرگ رانندگان در جامعه باشند.

    وی با بیان این‌که ما خودمان را کنار شما می‌بینیم، اظهار کرد: به همین دلیل است که اولویت‌های جدی ما در مأموریت‌ها و اجرای وظایف قانونی پلیس بحث آموزش است. امروزه با افتخار می‌گوییم در تمام مناطق راهنمایی و رانندگی کلاس آموزشی برای رانندگان متخلف برقرار است و همچنین برای راکبین متخلف و قانون‌گریز نیز این کلاس‌ها برگزار می‌شود.

    فرمانده انتظامی تهران بزرگ تصریح کرد: تمام کسانی که به هر دلیلی خودرو یا موتورشان به ستاد ترخیص زیر نظر پلیس فرستاده شود علی‌رغم پرداخت معوقات و تخلفات حتما باید یک دوره کوتاه آموزشی ببینند، زیرا ما راهی جز این نداریم که فرهنگ استفاده از وسیله نقلیه در کشور به خصوص تهران را بالا ببریم. در تهرانی که بیش از 30 تا 40 درصد ترافیک شهرها متعلق به این شهر است.

    رحیمی اضافه کرد: حدود یک سوم جرائم و تخلفات در تهران رخ می‌دهد؛ البته باید گفت که اکثر خیابان‌های تهران به دوربین تجهیز شده و آمار تخلفات را ثبت می‌کنند. به همین جهت 60 درصد اعمال قانون‌ها با دوربین است و توسط دوربین انجام می‌شود و تنها 40 درصد توسط ماموران پلیس صورت می‌گیرد. دوربین‌ها در تهران شبانه‌روز آمار می‌گیرند و برای قانون‌گریزان اعمال قانون می‌کنند.

    اصلی‌ترین اولویت ما بحث آموزش است

    وی در ادامه گفت: توقع و انتظار ما این است که سایر رانندگان بدانند که موضوع آموزش و فرهنگ‌سازی در آمد و شد، جزو اولویت‌های اصلی نیروی انتظامی است، یعنی اصلی‌ترین اولویت ما بحث آموزش است. البته رانندگانی که قوانین و مقررات را رعایت کنند همواره مورد توجه و عنایت پلیس قرار خواهند گرفت.

    فرمانده انتظامی تهران بزرگ با بیان این‌که جمع زیادی از رانندگان قانون‌مدار مورد تقدیر پلیس قرار می‌گیرند، گفت: به همکاران خود تاکید کردیم که اعمال قانون باید هدفمند و زنده باشد و به ناحق اعمال قانون جریمه نکنند و همواره به همکارانم  تاکید می‌کنم خودمان را مدیون مردم نکنیم. اعمال قانون و برخورد با راننده متخلف جزو وظیفه ماست، اما رانندگان هم باید قوانین و مقررات را رعایت کنند.

    120هزار راننده در شش ماه گذشته تا کنون آموزش دیده‌اند

    سردار رحیمی در بخش دیگری از صحبت‌هایش به اقدامات آموزشی نیروی انتظامی اشاره کرد و گفت: رانندگان متخلفی که خودروهایشان به ستاد ترخیص منتقل شده قبل از دریافت خودرو کلاس‌های آموزشی را می‌گذرانند و 120 هزار راننده را در طول شش ماه گذشته تا به امروز در تهران آموزش داده‌ایم. همچنین برای 25 هزار راننده تاکسی نیز با هماهنگی با تاکسیرانی و 12 هزار راننده اتوبوس نیز آموزش‌های لازم را در این زمینه را داده‌ایم.

    وی با بیان این‌که به 15 هزار راننده سرویس مدارس نیز آموزش داده‌ایم، اظهار کرد: آموزش رانندگان سرویس مدارس و دانش‌آموزان به صورت ویژه در دستور کار پلیس است.

    سفیران نظم و انضباط ترافیک باید رانندگان وسائل حمل و نقل عمومی باشند

    فرمانده انتظامی تهران بزرگ خطاب به رانندگان قانونمند حاضر در این همایش، ادامه داد: افرادی که امروز به عنوان رانندگان برتر و نمونه انتخاب شده‌اند به خصوص رانندگان حمل و نقل عمومی از آنها توقع داریم که بیشتر از باقی افراد جامعه قوانین را رعایت کنند. در حقیقت سفیران نظم و انضباط ترافیک باید رانندگان وسائل حمل و نقل عمومی باشند.

    به گفته وی، در شهری زندگی می‌کنیم که بیش از 20 میلیون تردد در طول روز وجود دارد و در شهری زندگی می‌کنیم که 25 درصد خودروها و موتورهای کشور در این شهر هستند. اگر خودمان مراقب نباشیم و در چارچوب قانون حرکت نکنیم به ضرر خودمان است.

    سردار رحیمی در پایان صحبت‌هایش با بیان این‌که متاسفانه وضعیت انضباط و ترافیک در شهر اصلا مورد رضایت نیست، گفت: یکی از جنبه‌های جدی امر به معروف و نهی از منکر همین است و باید همه به هم تذکر دهیم. گاهی دیده می‌شود افراد از تذکر پلیس هم ناراحت می‌شوند اما امیدوارم فرهنگ قانون‌مداری در تمام شهر توسعه پیدا کند.

     

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو