فونیکسریمکسبهتام

روزهای تعطیل مترو میزبان مسافران دوچرخه سوار است

عصر خودرو- مدیر عامل شرکت بهره برداری متروی تهران و حومه گفت: برای نخستین بار در کشور، طرح ترکیبی مترو و دوچرخه از صبح روز جمعه ۲۱ شهریور ماه ۹۷با هدف جابجایی دوچرخه سواران با مترو به نقاط مختلف شهر، از ایستگاه متروی شهرری به اجرا در آمد و با استقبال خوبی از سوی شهروندان روبرو شد.

روزهای تعطیل مترو میزبان مسافران دوچرخه سوار است
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۸ مهر ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از  ایسنا، فرنوش نوبخت گفت: بعد از گذشت چند هفته از اجرای طرح "دوچرخه سواران در مترو" شاهد استقبال خوبی از سوی شهروندان و دوچرخه سواران در مترو بودیم.

    وی با اشاره به اینکه این طرح برای تشویق شهروندان به استفاده از دوچرخه، به اجرا در آمده است افزود: شهروندان و مسافران مترو از این پس در روزهای تعطیل رسمی سال و همچنین روزهای جمعه که شلوغی مسافر در خطوط مترو نداریم می‌توانند با دوچرخه های خود وارد ایستگاه‌های مترو شوند.
    نوبخت تصریح کرد: با اجرا شدن این طرح فرصت استفاده کردن از مترو برای دوچرخه سواران مهیا شد و دوچرخه سواران بدون داشتن هیچ گونه دغدغه ای می توانند برای جابجا شدن به نقاط مختلف شهر از خطوط مترو استفاده کنند.
    مدیر عامل شرکت بهره برداری متروی تهران و حومه گفت: با ورود دوچرخه‌های تاشو از چندی پیش موافقت کرده بودیم، اما با اجرای این طرح  تمام انواع دوچرخه ها می توانند از خطوط مترو برای جابجایی استفاده کنند. همچنین برای اینکه حادثه و اتفاق خاصی پیش نیاید ماموران در محوطه ایستگاه ها و واگن ها اقدام به راهنمایی شهروندان و مسافران دوچرخه سوار که تمایل به استفاده از مترو را دارند می نمایند.
    بر اساس گزارش شرکت بهره برداری متروی تهران و حومه، نوبخت دلیل اجرا شدن این طرح در روزهای تعطیل را فقط خلوتی ایستگاه‌ها و قطارها عنوان کرد و افزود: با توجه به حجم بالای مسافر که در طول هفته از مترو استفاده می‌کنند امکان ورود دوچرخه به واگن ها وجود ندارد و اگر این طرح در تمام روزهای هفته اجرا شود باعث ایجاد نارضایتی در بین شهروندان و مسافران محترم مترو می شود.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو