فونیکسریمکسبهتام

بررسی تخلفات رانندگان تاکسی در «کمیته انضباطی»

عصر خودرو- انتشار خبری مبنی بر اینکه شرکت‌های حمل و نقلی اینترنتی از هیچ مرجع قانونی مجوز کار ندارد و ممکن است همین امر منجر به بروز تخلفاتی از جانب آنها شود، باعث واکنش برخی شهروندان به این موضوع شده چرا که آنها معتقدند این تخلفات شامل شرکت‌های حمل و نقل مجوز دار هم می‌شود.

بررسی تخلفات رانندگان تاکسی در «کمیته انضباطی»
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۱ مهر ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایسنا، چندی پیش در خبری اعلام شد که برخی از شرکت‌های حمل و نقلی اینترنتی از هیچ مرجع قانونی مجوز کار ندارند و تبدیل به مسافرکش شخصی آنلاین شده‌اند، به عبارت دیگر همان مسافربرهای شخصی در قالب یک نرم افزار هستند. در این میان مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری نیز گفته بود که براساس قانون هرکسی که قصد دارد در حوزه حمل و نقل خدماتی ارائه دهد، بایستی تحت نظارت شهرداری‌ها باشد حال آنکه تاکسی‌های اینترنتی فعال در این حوزه از هیچ مرجع قانونی مجوز ندارند. در حقیقت در این خبر اعلام شده بود رانندگان شرکت‌های اینترنتی و به طور کل این ناوگان، از فیلترهای مربوطه عبور نمی‌کنند و راننده‌های شناسنامه داری در این حوزه نیستند، به همین دلیل ممکن است تخلفاتی از جانب آنها صورت گیرد.

    اما این خبر واکنش‌هایی به همراه داشت به طوری که برخی شهروندان معتقد بودند حتی شرکت‌هایی که دارای مجوز فعالیتند نیز تخلف می کنند و بعضا دیده شده کرایه‌های متفاوتی از آنچه که گفته شده از مسافر دریافت می‌ شود.

    در این میان اما مرتضی ضامنی، مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری با بیان اینکه تخلف ممکن است همراه با هر فعالیتی باشد و مکانیسم برخورد با تخلف نیز همه جا پیش بینی شده است، به ایسنا می گوید: هر شرکت اینترنتی در ابتدای امر باید مجوزهای لازم را بگیرد که فعالیتش مشروع و قانونی باشد و اگر این شرکت‌هایی که در زمینه حمل و نقلی ارائه خدمات می‌دهند زیر نظر شهرداری باشند قاعدتا در آنجا برای رسیدگی به این تخلفات تدابیری اندیشیده شده است و تخلفات در کمیته انضباطی شهرداری بررسی و برخوردهای لازم انجام می شود.

    وی می افزاید: شرکت‌های حمل و نقلی که زیر نظر شهرداری فعالیت می کنند ضوابط و کرایه آنها باید کاملا منطبق با مصوبات شورای اسلامی شهر مربوطه باشد، بنابراین اگر درچارچوب این ضوابط عمل کنند عملکردشان قانونی و افرادی  هم که بخواهند از آن شرایط عدول کنند قاعدتا متخلف بوده و باید با آنها برخورد شود.

    مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری کشور  معتقد است که اگر مجموعه‌هایی وجود داشته باشند که چارچوب اولیه را رعایت نکنند و کسی آنها را نشناسد، طبیعتا مشروعیت نخستین آنها زیر سوال می رود.

    وی با اشاره به اینکه نظارت بر شرکت‌های حمل و نقلی زیر نظر شهرداری‌ها به دو صورت انجام می شود،اظهار می‌کند: یکی از نظارت‌ها این است که مجموعه شهرداری و سازمان‌های تاکسیرانی انتظاماتی دارند که رسیدگی به تخلفات را انجام خواهد داد و همچنین استفاده کنندگان نیز می‌توانند شکایات خود را از رانندگان متخلف از طریق شماره گیری 1888 در تهران یا مراجعه حضوری به مراکز مربوطه و یا از طریق اپلیکیشن‌های برخط به ثبت برسانند.

    ضامنی در پایان می‌گوید: آیین نامه اجرایی قانون الحاق یک تبصره در خصوص تاکسیرانی اعلام کرده که کمیته‌های انضباطی در هر تاکسیرانی و در هر شهرداری تشکیل خواهند شد که این کمیته‌ها با عضویت نماینده شورای شهر،  نماینده شهرداری و نماینده بخش خصوصی تشکیل جلسه خواهند داد و در این جلسات تخلفات فرد خاطی  بررسی و  و جریمه برای آن اعمال خواهد شد.

     

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو