فونیکسریمکسبهتام

در جلسه علنی شورای شهر اصفهان؛

افزایش ۱۲ درصدی نرخ سرویس مدارس به تصویب رسید

عصر خودرو- افزایش ۱۲ درصدی نرخ سرویس مدارس در اصفهان با ۱۰ رای موافق به تصویب رسید.

افزایش ۱۲ درصدی نرخ سرویس مدارس به تصویب رسید
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۹ مهر ۱۳۹۷ - ۱۷:۰۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از مهر، بر اساس طرح دو فوریتی افزایش نرخ سرویس مدارس قیمت ها 12 درصد به نسبت سال گذشته افزایش یافته است.

    در این لایحه قیمت سرویس مدارس با خودروی پژو، سمند و تندر 90 و مشابه آن در سال گذشته 85 هزار تومان بود و امسال به رقم 95 هزار و 200 تومان رسیده است.

    قیمت سرویس مدارس در خصوص پیکان و پراید و پژو آردی و مشابه در سال گذشته 79 هزار تومان بود و امسال به 88 هزار و 400تومان رسیده است.

    خودروهای ون و غیره سال گذشته با نرخ 69 هزار تومان اقدام به جابجایی می کردند و امسال نرخ به 77 هزار و 200 تومان رسیده است.

    مدیر عامل سازمان تاکسیرانی شهرداری اصفهان در خصوص این لایحه گفت: تعداد سرنشین ها برای هر خودرو چهار نفر مشخص شده است که در حال حاضر تنها سرویس مدارس پیش دبستانی و دبستانی پنج نفر هستند که بدنبال حل این مسئله هستیم.

    هادی منوچهری با بیان اینکه مبالغ مشخص شده به ازای 22 روز کاری است، گفت: به ازای هر کیلومتر اضافه هشت هزار و 950 تومان دریافت می شود.

    وی با بیان اینکه کمیته نظارت بر سرویس مدارس متشکل از مدیر مدرسه و رئیس انجمن اولیا و مربیان و راننده شرکت است که فعل و انفعالات را بررسی کنند، گفت: علاوه بر بازرسان سازمان تاکسیرانی بر عملکرد راننده سرویس های مدارس همچنین از شرکت مزبور نیز دو بازرس مقرر شده است و نظارت ها امسال بر عملکرد کاری راننده ها بیشتر شده است و همین مسئله باعث شده که با کاهش آمار شکایت از راننده ها مواجه باشیم به طوری که این رقم به 46.8 درصد رسیده است.

    منوچهری با اشاره به اینکه تمام خودروهای سواری مدارس معاینه فنی دارند، ادامه داد: تعداد پیکان هایی که در سرویس مدارس از آن استفاده شده، بسیار اندک است.

    وی ادامه داد: با توجه به اینکه سازمان راهور مجبور کرده که تمام رانندگان پایه 2 داشته باشند بنابراین تعداد رانندگانی که توانستیم استخدام کنیم بسیار محدود شدند و همین مسئله سبب شد که مجبور شویم برای دوره پیش دبستانی و دبستانی تعداد بچه ها را به 5 نفر برسانیم.

    مدیر عامل سازمان تاکسیرانی شهرداری اصفهان در حالی مبلغ دریافتی از هر دانش آموزی را 250 هزار تومان عنوان کرد که طغیانی، عضو شورای اسلامی شهر اصفهان اعلام کرد بنده 300 هزار تومان پرداخت کردم واین در حالی است که باید چاره جدی برای این مسئله اندیشیده شود که چرا کودکانی که در صندلی جلوی سرویس مدارس می نشینند کمربند ایمنی آنها بسته نمی شود.

    وی همچنین در حالی از افزایش مبالغ  کرایه سرویس مدارس به ازای افزایش کیلومتر خبر داد که ملت، عضو شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به اینکه به ازای افزایش کیلومتر باید کرایه ها کاهش یابد چگونه است که با افزایش رقم مواجه ایم، به این مسئله اعتراض کرد که منوچهری در پاسخ بیان داشت: به دلیل اینکه پراکندگی بالاست مبالغ به نسبت افزایش کیلومتر بالاتر می رود.

    منوچهری بیان داشت: مبلغ کرایه سرویس مدارس از سه تا 10 کیلومتر از بین پنج هزار و 350 تومان به 9 هزار و 530 تومان و از 10 کیلومتر به بالا از هشت هزار و 950 تومان به 10 هزار تومان رسیده است.

    فتح الله معین، رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان هم در این خصوص معتقد بود که نرخ‌ها باید به اطلاع والدین برسد و سازمان تاکسیرانی نیز با نظارت بر سرویس مدارس و شناسایی رانندگان متخلف، از فعالیت آنها در سال آینده جلوگیری شود.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو