فونیکسریمکسبهتام

امکان استفاده از ظرفیت بخش تعاون برای سرویس مدارس

عصر خودرو- مدیر کل دفتر تعاونی های خدماتی وزارت کار با اشاره به هزینه ی خانواده برای سرویس مدارس گفت: با بهره گیری از ظرفیت بخش تعاون می توان این دغدغه ها و سایر مسائل مدارس کشور را حل کرد.

امکان استفاده از ظرفیت بخش تعاون برای سرویس مدارس
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۲ مهر ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از تسنیم، جعفرامیرآبادی زاده,مدیر کل دفتر تعاونی های خدماتی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با توجه به هزینه ی خانواده برای سرویس ایاب و ذهاب مدارس طی یادداشتی نوشت دغدغه های مدارس با بهره گیری از ظرفیت تعاونی ها حل شدنی است.

    مدیرکل دفتر تعاونی های خدماتی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به هزینه بالای سرویس ایاب و ذهاب مدارس این روزها که به دغدغه ای جدی برای خانواده ها تبدیل شده است، اظهار کرد: با بهره گیری از ظرفیت بخش تعاون می توان این دغدغه ها و سایر مسائل مدارس کشور را حل کرد.

    وی با بیان اینکه تعاونی ها با تجمیع سرمایه های خرد مردمی نیازهای مشترک اقشار مختلف را تامین می کنند، افزود: دانش آموزان یک مدرسه نیازهای مشترک داشته و با استفاده از برآیند ظرفیت همه آنها می توان نیازهای مشترک را در قالب تعاونی حل کرد.

    امیرآبادی زاده با بیان اینکه بهترین راه برای حل مسائل مدارس کشور استفاده از ظرفیت شرکت های تعاونی است، افزود: به عنوان مثال والدین دانش آموزان یک مدرسه که محل زندگی آنها نزدیک یکدیگر است با سرمایه گذاری اندک ثابت (حدود هزینه یکسال ایاب و ذهاب هر کدام از دانش آموزان) نسبت به تشکیل تعاونی خدماتی اقدام و ضمن حل مشکل ایاب و ذهاب فرزندان خود به مدرسه و به سایر دانش آموزان می توانند خدمات حمل و نقل ارائه دهند.

    وی ادامه داد: این سرمایه گذاری فقط یک بار انجام شده و برای سال ها مشکل ایاب و ذهاب دانش آموزان را حل می کند و نیازی به پرداخت سالیانه هزینه ایاب و ذهاب نخواهند داشت.

    مدیرکل دفتر تعاونی های خدماتی گفت : تعاونی های دانش آموزی می توانند سایر نیازهای مشترک دانش آموزان یک مدرسه را مانند لباس فرم، تهیه لوازم التحریر، برگزاری اردوهای آموزشی و فرهنگی و تفریحی، خدمات بازسازی و نظافت مدارس و ... با کمترین و به صرفه ترین هزینه مرتفع کنند.

    وی ادامه داد: استفاده از ظرفیت این تعاونی ها در مدارس مزایایی نظیر سپردن و حل کار مردم به دست خود مردم، تجمیع سرمایه های خرد مردمی برای انجام کارهای کلان، امکان نظارت سازمان یافته تر توسط دولت، صرفه جویی اقتصادی و یادگیری کار جمعی و  فرهنگ تعاون در دانش آموزان را شامل می شود.

    مدیرکل دفتر تعاونی های خدماتی اظهار داشت: با تشکیل و فعالیت تعاونی های پشتیبان مدارس و برعهده گرفتن بسیاری از امور مرتبط به مدرسه، وقت و انرژی زیادی از مسئولین ادارات آموزش و پرورش و مدارس آزاد شده و این عزیزان می توانند با فراغ بال بیشتری به وظیفه اصلی خود که ارائه آموزش مناسب و پرورش دانش آموزان کشور بپردازند که این امر شکوفایی استعدادها و ارتقای فرهنگی و تربیتی آینده سازان ایران اسلامی را به دنبال خواهد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط