فونیکسریمکسبهتام

درصدی از بهای سرویس مدارس به شرکتهای حمل و نقل تعلق می گیرد

عصر خودرو- رئیس اداره انجمن اولیا و مربیان آموزش و پرورش ایلام با اشاره به راه اندازی سامانه سپند ویژه سرویس مدارس برای نخستین بار در مهرماه، گفت: با اجرای این طرح درصدی از بهای سرویس مدارس به شرکتهای حمل و نقل، عوامل مدرسه و شهرداری تعلق خواهدگرفت.

درصدی از بهای سرویس مدارس به شرکتهای حمل و نقل تعلق می گیرد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۳۰ مهر ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از  ایرنا، حجت رشیدی روز دوشنبه در نشست با خبرنگاران رسانه های گروهی ایلام افزود: بر اساس آئین نامه، استفاده از سرویس مدارس توسط دانش آموزان منوط به ثبت نام مدارس، اولیا دانش آموزان، رانندگان و بخش خصوصی در سامانه کشوری سپند است.
    وی ادامه داد: پس از ثبت نام شرکت های حمل و نقل باید برای بررسی و صدور مجوز حمل و نقل دانش آموزان به سازمان حمل و نقل شهرداری مراجعه کرده تا پس از تایید به این اداره کل معرفی شوند.
    وی اظهار کرد: امسال از مجموع 15شرکت حمل و نقل که در این سامانه ثبت نام کرده اند صلاحیت 13 شرکت از سوی شهرداری تایید شد که در نهایت 2 شرکت برای تامین سرویس های مدارس ایلام انتخاب شدند.
    رشیدی اظهار کرد: مدیران مدارس ضمن عقد قرارداد با این شرکت ها نسبت به معرفی نیازهای حمل و نقل دانش آموزان اقدام و این شرکت ها باید رانندگانی را که مجوز قانونی از شهرداری داشته باشند به مدارس معرفی کنند.
    وی گفت: با توجه به اینکه ثبت نام رانندگان سرویس های مدارس امسال برای اولین بار از طریق سامانه سپند انجام شده و این سرویس ها از سوی شرکت های حمل و نقل معرفی شده اند کل نرخ سرویس دانش آموزان به رانندگان پرداخت نمی شود.
    ** حداکثر نرخ سرویس مدارس ایلام یک میلیون ریال است
    رئیس اداره انجمن اولیا و مربیان آموزش و پرورش ایلام توضیح داد: بر اساس آیین نامه حمل و نقل دانش آموزی بهای سرویس مدارس از سوی کارگروه ماده 18 آیین نامه سرویس مدارس به شورای شهر پیشنهاد شد که بعد از تصویب اعضا شورای شهر و تایید و ابلاغ فرماندار اجرای آن قانونی خواهد بود.
    وی گفت: حداکثر نرخ سرویس مدارس دانش آموزان در مرکز این استان در سال تحصیلی جاری یک میلیون ریال است و پرداخت بیشتر از این مبلغ غیر قانونی خواهد بود.
    وی مبلغ سرویس دانش آموزی در شهر ایلام برای سال تحصیلی جاری را برای ماشین های سواری یک میلیون ریال، مینی بوس و ون 700 هزار ریال و اتوبوس 560 هزار ریال برای هر ماه عنوان کرد.
    رشیدی اضافه کرد: تاکنون نزدیک به 50مدرسه شهر ایلام از طریق این شرکت ها سرویس دانش آموزان را تامین کرده اند.
    وی افزود: بر اساس آیین نامه کارگروه ماده 18و تصویب شورای شهر و تایید فرماندار درصدی از نرخ های تعیین شده سرویس مدارس متعلق به شرکت، مدرسه و عوامل اجرایی و نظارتی مدرسه، شهرداری و مسائل فرهنگی و نظارتی آموزش و پرورش اختصاص می یابد.
    وی در این خصوص توضیح داد: از مجموع نرخ ماهانه یک میلیون ریال برای سرویس مدرسه خودروهای سواری، 900هزار ریال برای راننده و 100هزار ریال برای شرکت حمل و نقل، عوامل اجرایی و نظارتی مدرسه، شهرداری و مسائل فرهنگی تعلق خواهد گرفت.
    وی گفت: از مبلغ نرخ ماهانه سرویس مدارس خودرو مینی بوس و ون و اتوبوس نیز که به ترتیب 700هزار ریال و 560هزار ریال تعیین شده حق راننده مینی بوس و ون 600هزار ریال و اتوبوس نیز 500هزار ریال بوده و مابقی حق شرکت، مدیر مدرسه و عوامل اجرایی و نظارتی مدرسه، شهرداری و مسایل فرهنگی هزینه خواهد شد.
    به گفته رشیدی، قرارداد سرویس مدارس بین مدیر مدرسه و شرکت های حمل و نقل طرف قرارداد منعقد و مبلغ حق سرویس مدارس از سوی والدین دانش آموزان به حساب مدرسه واریز و سپس در اختیار شرکت قرار گرفته تا سهم راننده و هر بخش را بپردازد.
    رشیدی از جمله تعهدهای شرکت های حمل و نقل طرف قرارداد با مدارس را ارایه گواهی صلاحیت رانندگان، تعیین مراقب برای سرویس های مینی بوس و اتوبوس در مدارس ابتدایی، اولویت دادن به راننده مرد برای مدارس پسرانه و راننده زن برای مدارس دخترانه و رعایت ظرفیت دانش آموزان هر وسیله نقلیه عنوان کرد.
    وی ضمن تاکید بر لزوم همکاری خانواده ها با این اداره کل از آنها خواست در صورت اعلام بیشتر مبلغ تعیین شده برای سرویس دانش آموزان از سوی رانندگان به این اداره کل اطلاع دهند.
    وی ادامه داد: این سامانه اکنون فعال بوده و اولیا دانش آموزان، مدارس، رانندگان و بخش خصوصی که متقاضی استفاده از سرویس ایاب و ذهاب دانش آموزی هستند باید مشخصات خود را در آن ثبت کنند.
    وی اضافه کرد: بکارگیری سرویس هایی که در این سامانه ثبت نام نکرده و مورد تایید سازمان حمل و نقل نباشند از سوی مدارس برای ایاب و ذهاب دانش آموزان در مهرماه امسال با عنوان آزاد بر اعم از مدارس دولتی و غیر انتفاعی ممنوع خواهد بود.
    به گفته وی، پارسال هفت هزار و 793 دانش آموز در مناطق شهری و روستایی از سرویس مدارس استفاده کرده اند و در این زمینه 970 خودرو شخصی و عمومی بکارگیری شده است.
    به گزارش ایرنا، 94 هزار دانش آموز در استان ایلام در مقاطع مختلف به تحصیل اشتغال دارند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو