فونیکسریمکسبهتام

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان رضوی خبرداد:

بکارگیری ۸۰ دستگاه موتورسیکلت برای جلوگیری از تعرض به منابع طبیعی

عصر خودرو- مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان رضوی گفت: ۸۰ دستگاه موتور سیکلت به منظور جلوگیری از هرگونه تعرض و تجاوز به عرصه های طبیعی در این سازمان بکارگیری می شود.

بکارگیری ۸۰ دستگاه موتورسیکلت برای جلوگیری از تعرض به منابع طبیعی
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۱ آبان ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۰:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از مهر، علیرضا صحرایی ظهر سه شنبه در مراسم تحویل تجهیزات جدید به اداره کل منابع طبیعی خراسان رضوی اظهار کرد:حفاظت و صیانت از عرصه های طبیعی و منابع ملی از امور مهم و ضروری است که با در اختیار داشتن تجهیزات مناسب به خوبی انجام می شود.

    وی افزود:80 دستگاه موتورسیکلت با اعتباری بالغ بر 10 میلیارد و 500 میلیون ریال از محل اعتبارات حفاظت ملی با هدف تامین و تجهیز یگان حفاظت منابع طبیعی استان، تقویت کنترل مناطق و جلوگیری از هرگونه تعرض و تجاوز به عرصه های طبیعی خریداری شده است.

    مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان رضوی ادامه داد:همچنین سیستم مانیتورینگ یگان حفاظت خراسان رضوی نیز امروز به بهره برداری رسید که این این سیستم قادر است مکان‌یابی خودروهای یگان حفاظت در شهرستان‌ها و کلیه راه‌های استان در عرصه‌های منابع طبیعی از جمله جنگل‌ها، مراتع، بیابان‌هارا شناسائی و اعلام موقعیت کند.

    وی گفت:خراسان رضوی منطقه ای خشک و نیمه خشک است زیرا 75 درصد وسعت آن در اقلیم بیابانی یعنی خشک، نیمه خشک و فراخشک واقع شده است و یک میلیون و 651 هزار و 511 هکتار از زمینهای خراسان رضوی در مناطق بیابانی متاثر از کانونهای فرسایش بادی قرار دارد که که شامل حدود 30 درصد وسعت استان است.

    صحرایی بیان کرد:وسعت مراتع خراسان رضوی6 میلیون و 566 هزار و 29 هکتار معادل 56 درصد از کل مساحت این استان و مساحت جنگل های خراسان رضوی نیز با محاسبه بیشه زارها، درختچه ها و جنگلهای دست کاشت حدود یک میلیون هکتار یعنی 8،5 درصد از وسعت استان را شامل می شود.
     

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط