فونیکسریمکسبهتام

مدیرکل راه های روستایی کشور:

تنها ۵۰ درصد پروژه‌های راه روستایی فعال است

عصر خودرو- مدیر کل راه های روستایی کشور گفت: از ۱۴ هزار پروژه راه روستایی سطح کشور تنها ۵۰ تا ۵۲ درصد پروژه ها فعال بوده و مابقی تعطیل هستند.

تنها ۵۰ درصد پروژه‌های راه روستایی فعال است
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۱ آبان ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایسنا، حسن فدایی در سفر به شهرستان اسدآباد در حاشیه بازدید از پروژه های راه روستایی این شهرستان به خبرنگاران اظهار کرد: راه های روستایی کشور دارای مشکلات بسیاری بوده و مسئولان وقت در رابطه با راه های روستایی براساس جمعیتی و برخورداری روستایی در کشور ساختار تعریف کرده‌اند و به موضوع کیلومتر توجهی نشده است.

    وی اضافه کرد: 208 هزار کیلومتر در سطح کشور راه روستایی وجود دارد که از این میزان راه روستایی 104 هزار کیلومتر آسفالت شده و همین میزان راه آسفالت شده مجدد نیازمند بهسازی است.

    فدایی با اشاره به اینکه حدود 80 هزار و 87 کیلومتر راه‌های روستاهای بالای 20 خانوار نیاز به آسفالت دارند، ادامه داد: از این میزان 27 هزار کیلومتر راه شوسه بوده و برای آن نیاز به اعتبار داریم.

    وی با تاکید بر اینکه توجه به کیلومتر در راه‌های روستایی را  پیگیر هستیم، تصریح کرد: در شهرستان اسدآباد 270 کیلومتر راه آسفالته و 73 کیلومتر راه شوسه و خاکی وجود دارد که باید این راه ها بهسازی شوند.

    فدایی خاطرنشان کرد: با کمک نمایندگان مجلس پیگیریم که در موضوع جابجایی اعتبار بند "ب"، براساس طرحی که گذاشته‌ایم اصلاح بودجه سال 97  انجام شده و 700 میلیارد تومان از بند "ب" تبصره "5" قانون بودجه سال 97 برداشته و با جابجایی در بند "ه" قرار دهیم که قابل پرداخت در موضوع مطالبات راه روستایی باشد.

    مدیر کل راه روستایی کشور تصریح کرد: جابجایی اعتبار در کمیسیون برنامه بودجه، مصوب و چاپ شده و به زودی در صحن مجلس نیز مطرح می‌شود که در صورت مصوب شدن نوید خوبی برای مسئولان کشور و پیمانکاران راه روستایی خواهد بود که بتوان مطالبات آنان را پرداخت کرده و با جابجایی 700 میلیارد تومان در بند "ه" پروژه‌های در دست اجرا فعال شوند.

    اکبر رنجبرزاده، عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی نیز گفت:شهرستان اسدآباد با 25 کیلومتر راه شوسه روستایی دارای  بیشترین راه شوسه روستایی بوده که نیازمند زیرسازی و آسفالت است.

    وی در حاشیه سفر مدیر کل راه های روستایی کشور به اسدآباد و بازدید وی از راه های شوسه روستایی این شهرستان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: راه های شوسه روستاهای قراکند، قمشانه، چشمه علی، نادر آباد، حیدرآباد گدار پهن، چهار چشمه به سرسه گاز به پیمانکاران سپرده شده و در سال 96 و 97 برای این روستاها اعتبار لحاظ شد و بخشی از اعتبار به پیمانکاران پرداخت شده اما مراحل زیرسازی برخی از این روستاها انجام نشده است.

    رنجبرزاده خاطر نشان کرد: برخی روستاها نیز شامل سیاه گله به سوتپه، خنداب به قاسم آباد، نجف آباد، شیلاندر به تویسرکان و تختی آباد نیز هنوز تعیین تکلیف نشده‌اند و شهرستان اسدآباد با این وضعیت دارای بیشترین راه روستایی شوسه است.

    وی افزود: امیدواریم با سفر مدیر کل راه های روستایی کشور به اسدآباد و تعیین تکلیف شدن روستاهای شوسه شهرستان سال آینده هیچ روستای بدون زیرسازی و آسفالت در اسدآباد وجود نداشته باشد.

    رنجبرزاده با اشاره به اینکه مدیرکل راه های روستایی کشور هم در دولت و هم در مجلس فعالیت خوبی دارند، تصریح کرد: در کمیسیون برنامه بودجه 1000 میلیارد تومان مصوب شده که از بند" ب "تبصره 5 به بند "ه جا به جایی انجام شود که در صورت مصوب شدن در صحن مجلس از این میزان اعتبار 700 میلیارد تومان به راه های روستایی کشور و 300 میلیارد تومان به بنیاد مسکن تعلق خواهد گرفت که اتفاق و نوید خوبی برای روستاها خواهد بود.

    مدیر کل راه های روستایی کشور در سفر خود به شهرستان اسدآباد از وضعیت راه های روستایی قراکند، قمشانه، سیاه گله به سوتپه،چشمه علی به نادرآباد و حیدرآباد، چهار چشمه به سر سه گاز و گدار پهن به آفریانج بازدید کرد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو