فونیکسریمکسبهتام

ثبت ۴.۳ میلیون تخلف رانندگی توسط سامانه‌های هوشمند

عصر خودرو- عضو هیئت عامل سازمان راهداری از نیاز جاده‌های کشور به نصب ۴۰۰۰ دوربین ثبت تخلف عبور و مرور خبر داد و گفت: این تعداد دوربین در دو پروژ ۲۰۰۰ عددی تعریف شده و سازمان برنامه و بودجه نیز با نصب ۲۰۰۰ دوربین اول به روش BOT کامل موافقت کرده است.

ثبت ۴.۳ میلیون تخلف رانندگی توسط سامانه‌های هوشمند
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۳ آذر ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از تسنیم ، مداح با اشاره برنامه‌های در دست اقدام حوزه فناوری اطلاعات و هوشمندسازی حمل‌ونقل جاده‌ای اظهار کرد: بحث هوشمند سازی حمل‌ونقل جاده‌ای طی یک دهه گذشته در دستور کار سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای قرار گرفت و تا امروز نیز شاهد دستاوردهای مهمی در این زمینه هستیم.

    وی افزود: یکی از مهم‌ترین اقدامات انجام‌شده، امضای قرارداد نصب و راه‌اندازی 1879 سامانه‌ ثبت تخلف عبور و مرور به‌صورت یکپارچه با شرکت مبین بود که 1120 سامانه تا ابتدای آذرماه سال جاری در دست بهره‌برداری قرار دارد.

    وی با اشاره به ثبت رکورد 4315431 جریمه توسط 1120 سامانه یکپارچه ثبت تخلف عبور و مرور، تصریح کرد: این تعداد سامانه ثبت تخلف عبور و مرور برای محورهای شریانی کشور کافی نیست. برای بهره‌مندی از مکانیسم سرعت متوسط استفاده باید حداقل فاصله بین دوربین‌ها رعایت شود و بنا بر بررسی‌های صورت گرفته از سوی سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای، نیازمند نصب 4000 دوربین دیگر هستیم.

    وی یادآور شد: 4000 دوربین مورد نیاز در 2 پروژه 2000 عددی تعریف شده که برای انجام مقدمات 2000 دوربین اول و آماده‌سازی برای اجرا در ابتدای سال آینده هدف‌گذاری شده است. مکاتباتی نیز با سازمان برنامه‌وبودجه بر سر پیمان آن صورت گرفت که معاون رئیس‌جمهوری و رئیس سازمان موافقت خود را با اجرای BOT کامل اعلام کرده است.

    نماینده تام‌الاختیار رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای در امور فناوری اطلاعات با اشاره به ویژگی‌های قرارداد BOT کامل اظهار داشت: در این روش حدود یک هزار میلیارد تومان ارزش پروژه پیش‌‌بینی شده است که طی 5 سال بهره‌برداری به پیمانکار پرداخت می‌شود.

    مداح افزود: این دوربین‌ها به‌غیر از تخلفات قادر به ثبت تمام تردد‌ها نیز هستند، زمان سفر و تحلیل‌های ترافیکی مبنی بر اینکه از چه شهری به شهری بر مبنای دو رقم پلاک، تحلیل‌های مبدأ و مقصدی که در ایام خاص مانند ایام تعطیلات نوروز و سفرهای تابستانی و سایر تحلیل‌ها قابل دسترس خواهد بود.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو