فونیکسریمکسبهتام

مدیرکل راهداری وحمل و نقل جاده ای استان قزوین:

میانگین سن ناوگان حمل و نقل در قزوین سه سال کاهش یافت

عصر خودرو- مدیرکل راهداری وحمل و نقل جاده ای استان قزوین گفت:بانوسازی وکاهش میانگین سن ناوگان حمل ونقل کالا از ۲۱ سال به ۱۸ سال،زمینه خدمت رسانی بهتر به مردم و کاهش سوانح در استان فراهم شده است.

میانگین سن ناوگان حمل و نقل در قزوین سه سال کاهش یافت
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۸ آذر ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۹:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از مهر، به مناسبت روز حمل و نقل و رانندگان و راهدار، در مراسمی با حضور علی فرخزاد معاون عمرانی استانداری، افشین پیرنون مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان قزوین، روسای انجمن صنفی شرکت ها و موسسات حمل و نقل کالا و مسافر استان و جمعی از راهداران و فعالان عرصه صنعت حمل و نقل در اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای استان قزوین از راهداران نمونه، شرکت های فعال و شاخص در عرصه حمل و نقل کالا و بار و رانندگان تجلیل شد.

    افشین پیرنون در این مراسم اظهارداشت: صداقت و شفافیت را در این اداره در اولویت برنامه های خود قرار دادیم تا هیچ موضوع پنهانی از مردم و رانندگان نداشته باشیم.

    وی افزود: باور داریم با شفافیت و صداقت می توان دوستهای را بیشتر و خدمت رسانی را بهبود بخشید و زمینه جلب اعتماد عمومی را نیز مهیا کرد.

    پیرنون از همراهی و حمایت معاونت عمرانی استانداری تشکر کرد و گفت: همراهی پلیس راه، انجمن های صنفی و رانندگان موجب شده در انبوه مشکلات بتوانیم همچنان عرصه خدمت رسانی را با موفقیت نگهداریم.

    وی با گرامیداشت یاد راهدار مرحوم «قاسم کارگر» که سال گذشته در حین ماموریت در جاده جان باخت اظهارداشت: راهداران با اخلاص و تلاش شبانه روزی برای ایمن سازی جاده ها همت می کنند و گاهی با نثار جان خود اوج قله خدمت رسانی را به نمایش می گذارند که قدردان آنها هستیم.

    مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان قزوین یادآورشد: راهداری از مشاغل سخت و زیان آور است اما با انگیزه و نیت خالصانه همه فعالان این عرصه مصمم هستند تا خدمت رسانی در هیچ شرایطی متوقف نشود.

    وی بیان کرد: متاسفانه فشارهای اقتصادی کشورهای زورگو موجب شده تا نتوانیم جوابگوی مطالبات رانندگان باشیم اما مقاومت شما مردم موجب شده تا امروز مظلومان جهان، از این که زور ایران به مستکبران رسیده، این ایستادگی و اقتدار را تحسین کنند و به آن چشم امید داشته باشند.

    پیرنون اضافه کرد: در حمل و نقل با تلاش انجام شده طرح پرداخت کرایه به صورت «تن کیلومتر» برای اولین بار در کشور در این استان اجرا شده که یکی از مطالبات شما رانندگان محقق شده است.

    وی اظهارداشت: از نظر شما رانندگان و فعالان عرصه حمل و نقل و بویژه تشکل های بخش خصوصی باید در تصمیم گیری ها استفاده کنیم تا برنامه ها کاربردی شده و به نتیجه برسد است و در این راستا حتی در جلسات بررسی تخلف رانندگان از شاکی و متشاکی دعوت می کنیم حضور یافته و شفاف در جریان داوری ها قرار گیرند.

    کاهش میانگین سن ناوگان از 21 سال به 18 سال

    پیرنون در ادامه گفت: در فعالیتهای در راهداری در کشور شاخص هستیم و با کاهش میانگین عمر متوسط ناوگان حمل و نقل کالا و مسافر از21 سال به 18 سال امیدواریم زمینه کاهش سوانح و خدمت رسانی مطلوبتر فراهم شود.

    وی اظهارداشت: در استان قزوین 9400 دستگاه ناوبری باری و 1372 دستگاه خودروی ناوگان مسافربری داریم که عمر متوسط ناوگان باری 21 سال و مسافری 10 سال است.

    پیرنون تصریح کرد: 225 دستگاه اتوبوس، 610 دستگاه سواری با میانگین عمر 20 سال، تعداد 500 مینی بوس با میانگین عمر 23 سال در استان خدمت رسانی می کنند و تعداد رانندگان نیز 13 هزار نفر است.

    وی از فعالیت 25 راهداری در استان هم خبرداد و گفت: 300 راهدار با استقرار در راههای مواصلاتی استان به صورت شبانه روزی در خدمت مسافران و شهروندان استان و مردم کشور هستند.

    در ادامه از خانواده مرحوم قاسم کارگر راهدار فقید، رانندگان و برگزیدگان عرصه صنعت حمل و نقل در استان تجلیل شد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۷۱
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        آخرین بروزرسانی ۴ روز پیش
        آرشیو