فونیکسریمکسبهتام

مه غلیط دید افقی در جاده های کردستان را کاهش داد

عصر خودرو- جانشین فرمانده پلیس راه کردستان گفت: مه غلیظ بر سطح بیشتر جاده های ارتباطی این استان حاکم است و شعاع دید را بشدت کاهش داده لذا رانندگان باید نکات ایمنی را در چنین شرایطی رعایت کنند.

مه غلیط دید افقی در جاده های کردستان را کاهش داد
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۹ آذر ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۵:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایرنا، سرهنگ حمید عبدالملکی  اظهار داشت: رانندگان در زمان بارش برف و باران و وجود مه نیاز است چراغ های خودرو را روشن کنند.

    وی اضافه کرد: غلظت مه در برخی مناطق از جمله گردنه های برفگیر به حدی است که راننده خودرویی بامداد امروز مسیر را گم کرده و در لاین مخالف خود با خودروی دیگری برخورد کرد.
    سرهنگ عبدالملکی افزود: کسانی هم که کهولت سن یا ضعف بینایی دارند در چنین شرایطی رانندگی نکنند چرا که زمان واکنش و عکس العمل کاهش می یابد و خطر تصادف بیشتر می شود.
    وی یادآور شد: همچنان یخ زدگی ریز و شیشه ای سطح جاده ها بویژه در اوایل صبح دیده می شود که این شرایط در جاده های دیواندره و زرینه بیشتر است.

    ** دید افقی در گردنه های کردستان به 50 متر رسید
    رئیس مرکز مدیریت راه های اداره کل راهداری، حمل و نقل جاده ای کردستان نیز گفت: به دلیل وجود مه غلیظ در اغلب محورهای استان، دید افقی بویژه در گردنه ها به 20 تا 50 متر کاهش یافته است.
    دانش زندی اظهار داشت: در برخی مسیرها نیز مه غلیظ، دید افقی را به حدود 100 متر کاهش داده و رانندگی را مشکل کرده است.
    وی با بیان اینکه تاکنون بارندگی در هیچ نقطه ای از استان گزارش نشده است، افزود: غیر از محورهای ارتباطی موچش در دیگر جاده های استان مه غلیظ و کاهش دید داریم.
    رئیس مرکز مدیریت راه های اداره کل راهداری، حمل و نقل جاده ای کردستان یادآور شد: در حال حاضر 16 دوربین نظارت تصویری جاده ای و 52 تردد شمار آنلاین وضعیت راه ها را کنترل می کنند ضمن اینکه دوربین های نظارتی هر 2 دقیقه یک بار آپدیت می شود.
    زندی تاکید کرد: شهروندان می توانند از طریق سایت WWW.141.IR تصاویر مربوط به وضعیت جاده های استان را مشاهده و سفرهای خود را مدیریت کنند.
    وی گفت: تابلوهای پیام متغیر نیز در محورهای ورودی همدان به سنندج، بانه به سقز و سنندج به کرمانشاه وجود دارد که وضعیت جاده ها را به اطلاع رانندگان می رساند.
     راهداران استان کردستان در طرح زمستانی بیش از هشت هزار و 500 کیلومتر از راه های استان را تحت پوشش قرار می دهند که شامل یک هزار و 900 کیلومتر در مسیرهای بین شهری و 6 هزار و 600 کیلومتر در راه روستایی است.
    استان کردستان در یک منطقه سرد و کوهستانی واقع شده و هر سال بارش باران در این استان از اوایل پاییز شروع می شود.
    همچنین جاده های بین شهری این استان دارای 38 گردنه برفگیر و جاده های روستایی نیز دارای 66 گردنه برفگیر است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو