فونیکسریمکسبهتام

معاون وزیر راه؛

استاندارد جاده‌ها برای حمل مواد سوختی و خطرناک تعریف نشده است

عصر خودرو- رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گفت: استانداردهای محورهای مواصلاتی کشور از ابتدا برای حمل مواد سوختی و خطرناک تعریف نشده است.

استاندارد جاده‌ها برای حمل مواد سوختی و خطرناک تعریف نشده است
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۱ دی ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۵:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از مهر، عبدالهاشم حسن‌نیا در مراسم «افتتاحیه دوره آموزش ارتقای ایمنی جاده‌ای در بخش محموله‌های سوختی و خطرناک» اظهار داشت: اگر می‌خواهیم برای مقوله ایمنی، کاری انجام دهیم، باید بر مبنای شناخت و آموزش‌های جامعه‌محور باشد تا ما را در برابر اتفاقاتی که قرار است رخ بدهد، هوشیار کند.

    وی افزود: مقابله با سوانح و تصادفات جاده‌ای دیگر، بر اساس روش‌های سنتی تأثیری ندارد و باید با استفاده از مبنای علم و دانش، در جهت کاهش سوانح تلاش کنیم.

    رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای همچنین در پایان این مراسم در جمع خبرنگاران با بیان اینکه دوره آموزشی ارتقای ایمنی جاده‌ها ویژه محموله‌های سوختی و خطرناک در راستای افزایش همکاری سازمان راهداری و پلیس راهور برگزار می‌شود، تصریح کرد: در پایان این دوره‌ها، 1200 مدیر بخش‌های مختلف سازمان راهداری و فرماندهان پاسگاه‌های پلیس راه برای 120 هزار راننده خودروهای باری سنگین محموله‌های سوختی و خطرناک، دوره آموزشی برگزار خواهند کرد تا شاهد کاهش تصادفات خودروهای حامل این‌گونه محموله‌ها باشیم.

    معاون وزیر راه و شهرسازی با تأکید بر اینکه علاوه بر هزینه‌های مادی تحمیلی بر اثر سوانح خودروهای سوختی و خطرناک، بار روانی نیز بر جامعه تحمیل می‌شود، گفت: یکی دیگر از آثار سوء تصادفات خودروهای حامل محموله‌های سوختی و خطرناک، آثار زیست‌محیطی آنهاست که در رودخانه‌ها یا دشت‌ها باعث آلودگی زیست‌محیطی می‌شوند؛ بنابراین ارتقای ایمنی این‌گونه خودروها، نقش بسزایی در کاهش کشته‌های جاده‌ای و همچنین تخریب محیط‌زیست خواهد داشت.

    وی درباره استاندارد بودن محورهای مواصلاتی کشور برای حمل مواد سوختی و خطرناک خاطرنشان کرد: مسیرهای ما از نظر رعایت استانداردهای حمل این نوع مواد در پروسه‌های اولیه احداث، ایمن‌سازی نشده بودند و برای این‌گونه مواد تعریف نشده بود؛ به همین دلیل در سازمان راهداری برای ارتقای ایمنی جاده‌ها با نصب حفاظ‌ها و گاردریل‌ها برای کاهش حوادث جاده‌ای تلاش می‌کنیم.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو