فونیکسریمکسبهتام

قیمت لوازم یدکی خارجی کاهش یافته یا نوع ایرانی اش؟

عصر خودرو- رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم یدکی خودرو کرج از کاهش ۳۰ درصدی قیمت لوازم یدکی وارداتی به کشور خبر داد و گفت: در تولیدات داخلی این کاهش قیمت را شاهد نبوده‌ایم.

قیمت لوازم یدکی خارجی کاهش یافته یا نوع ایرانی اش؟
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۲ دی ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایسنا ، سید احمد موسوی  از کاهش قیمت قطعات یدکی خودرو خبر داد و گفت: قیمت اجناس و قطعات وارداتی با توجه به کاهش قیمت ارز، حدود 30 درصد کاهش یافته است.

    موسوی ادامه داد: واردات قطعات یدکی به داخل کشور توسط واردت کنتدگان به امری رقابتی تبدیل شده است و واردکنندگان با هم در حال رقابت برای واردات هستند.

    وی در ادامه افزود: با وجود کاهش قیمت در قطعات وارداتی، بازار همچنان در رکود است، این رکود فعالیت‌های اقصادی را مختل کرده و به نظر می‌رسد همه در انتظار کاهش قیمت بیشتری هستند که البته این توقع بی‌جایی نیست و امیدواریم قطعات و لوازم یدکی خرد کاهش قیمت بیشتری نیز پیدا کند.

    موسوی در ادامه این کاهش قیمت را فقط مربوط به کالاهای وارداتی دانست و اظهار کرد: قطعات تولید شده در داخل به دلیل وجود تحریم‌ها و وابستگی به واردات کاهش قیمتی نداشته‌اند و حتی در برخی موارد مانند فولاد که یکی از نیازهای اصلی برای تولید قطعات یدکی است بر خلاف تصور افزایش قیمت زیادی داشته و دارد.

    رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم یدکی خودرو با بیان اینکه تا وقتی مواد اولیه نداریم نباید انتظار کاهش قیمت داشته باشیم اعلام کرد: البته در برخی موارد تولید داخلی کاهش قیمت جزئی داشته ‎ ایم اما مانند اجناس وارداتی محسوس نبوده است.

    وی در پایان خاطرنشان کرد: پیش‌بینی می‌شود در ادامه کاهش قیمت بیشتری را در هر دو بخش یعنی هم واردات و هم تولید داخل داشته باشیم.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط