فونیکسریمکسبهتام

جلیقه زردها به ۶۰ درصد دوربین های سرعت سنج فرانسه آسیب زده اند

عصر خودرو- تارنمای انگلیسی بی بی سی خبر داد که جلیقه زردها در اعتراض به کاهش حداکثر سرعت مجاز ، به حدود ۶۰ درصد سرعت سنج های فرانسه آسیب زده اند.

جلیقه زردها به ۶۰ درصد دوربین های سرعت سنج فرانسه آسیب زده اند
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۱ دی ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از ایرنا، بی بی سی دیروز (20 دی) به نقل از 'کریستف کاستنر' وزیر کشور فرانسه نوشت که آسیب تعمدی به 3 هزار و 200 دوربین سرعت سنج تهدیدی علیه امنیت جاده ای به شمار رفته و جان مردم را به خطر می اندازد.

    برخی از جلیقه زردها دوربین های سرعت سنج را منبع درآمدی برای خالی کرن جیب فقرا می دانند. به گفته خبرنگار بی بی سی می توان آثار خرابکاری جلیقه زردها را در جاده های فرانسه دید که با چسب و رنگ دوربین ها را پوشانده اند تا این دستگاه ها نتوانند تصاویر خودروهایی را که از سقف سرعت مجاز تخلف می کنند، ثبت کنند.
    به گفته کاستنر، جلیقه زردها این دورببین ها را یا از کار انداخته، یا به آنها آسیب زده یا تخریب کرده اند.

    دولت فرانسه در اوائل سال 2018 حداکثر سرعت مجاز در جاده های بین شهری را از 90 کیلومتر در ساعت به 80 کیلومتر کاهش داد و از آن زمان حداکثر سرعت مجاز به موضوعی جنجالی تبدیل شده است.

    جلیقه زردها که در پی افزایش نرخ سوخت اعتراض های خود را شروع کردند از افزایش هزینه های آمد و شد خشمگین بوده و علاوه بر دوربین های سرعت سنج، عوارضی ها را نیز هدف قرار داده اند.

    بر اساس این گزارش، جنبش جلیقه زردها پس از 8 هفته اعتراض سراسری و با وجود برخی عقب نشینی های دولت قصد دارد تا فردا (22 دی) و در نهمین شنبه اعتراضی نیز بار دیگر در پاریس و دیگر شهرهای فرانسه به سیاست های اقتصادی دولت امانوئل مکرون راهپیمایی نمایند.

    دولت فرانسه در پی اعتراض های شنبه گذشته وعده برخورد با تظاهرات بدون مجوز را داده و از سوی دیگر قصد دارد تا با برپایی مناظره های محلی زمینه تماس مستقیم معترضان و مسئولین را فراهم سازد. با این حال مسئول برگزاری این برنامه پیش از آغاز و در اعتراض به پایین بودن دستمزد خود از آن کنار کشیده است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط