فونیکسریمکسبهتام

یک کارشناس صنعت خودرو مطرح کرد:

۲ دلیل تاخیر خودروسازان در تحویل خودروهای ثبت نامی

عصر خودرو- یک کارشناس صنعت خودرو گفت: تاخیر در تحویل خودروسازان دلایل متعددی داشته که از اصلی ترین این دلایل، افزایش هزینه های تولید و افزایش قیمت مواداولیه و عدم اصلاح قیمت ها بوده است.

۲ دلیل تاخیر خودروسازان در تحویل خودروهای ثبت نامی
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۲ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۴:۰۰

    سعید مدنی در گفت و گو با پایگاه خبری «عصر خودرو» ، با بیان این خبر افزود: خودروسازان در حال حاضر و بیش از هر زمان دیگری نیاز به نقدینگی دارند بخشی از معوقات به خودروهای داخلی و بخشی دیگر به خودروهایی که با مشارکت شرکت های خارجی به تولید می رسد، تعلق دارد چرا که این شرکت ها همکاری خود را با ایران قطع و یا محدود کرده اند.
    وی دلیل اصلی مشکل در خودروهای تولید داخل را افزایش شدید نرخ دلار و عدم توان خودروساز در تامین هزینه های ارزی دانست و تصریح کرد: این شرایط در حالی بود که حتی کالاهای تولید داخل و مواد اولیه نیز افزایش قیمت را تجربه کردند به طوری که مواد اولیه تولید داخل نیز افزایش دو تا سه برابری قیمت را تجربه کردند. در مجموع با توجه به ضعف نقدینگی شرکت های خودروساز و به طور میانگین سه برابر شدن هزینه ها، میزان سفارش گذاری قطعات و ورودی قطعات و کالاها به میزان چشمگیری کاهش یافت که در تولید تاثیرگذار بود.
    مدیرعامل سابق گروه خودروسازی سایپا با تاکید بر ضعف نقدینگی در تامین به موقع قطعات که منجر به کاهش تولید شد، اظهار کرد: هرچند با ورود وزارت صنعت، معدن و تجارت به مساله قیمت خودرو، اقداماتی در این زمینه انجام و تمهیداتی اندیشیده شد اما لازم است این اقدامات در مسیر درست قرار گرفته و قیمت ها واقعی شود تا مانع از زیان بیشتر خودروسازان شود.
    وی تاکید کرد: در این شرایط لازم است قطعه سازان نیز هرچه سریع تر نسبت به بروزرسانی قیمت قطعات و اعلام آن به خودروسازان اقدام کنند چرا که خطر توقف تولیدات آن ها وجود دارد در همین حال توجه به این نکته ضروری است که در صورت خروج قطعه سازان از چرخه تولید، بازگشت دوباره بسیار هزینه بر خواهد بود.

    نویسنده:میترا ممسنی

     

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط