فونیکسریمکسبهتام

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی پایتخت:

مسیریاب «ویز» می‌تواند نظم ترافیکی شهر را به هم زند

عصر خودرو- رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی پایتخت گفت: هر مسیریابی که کاربر زیادی داشته باشد می تواند نظم ترافیکی شهر را به هم زند.

مسیریاب «ویز» می‌تواند نظم ترافیکی شهر را به هم زند
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۳ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از مهر، سردار محمدرضا مهماندار، در مورد استفاده رانندگان از اپلیکیشن‌های مسیریاب اظهار کرد: اپلیکیشن‌های مسیریاب به منظور جهت‌یابی سریع‌تر و در راستای کاهش توقف‌های بی مورد در مسیرها بسیار مفید هستند.

    وی افزود: به شخصه توصیه می‌کنم رانندگان از مسیریاب‌ها به ویژه مسیریاب‌های داخلی استفاده کنند تا بتوانند در هنگام رانندگی مسیری سر راست‌تر و بهتر را انتخاب کنند و در وقت صرفه‌جویی کنند.

    رئیس پلیس راهور تهران بزرگ در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه اگر راننده‌ای هنگامی که به گوشی به منظور استفاده از مسیریاب‌ها نگاه کند آیا تخلفی انجام داده یا خیر، گفت: استفاده دیداری از این مسیریاب‌ها ممنوع و تخلف است و رانندگان می‌توانند از سیستم صوتی این اپلیکیشن‌ها در هنگام رانندگی استفاده کنند.

    سردار مهماندار با اشاره به اینکه عنوان شده بود مسیریاب «ویز» قابلیت برهم زدن وضعیت ترافیکی معابر را داشته و به همین خاطر باید از فعالیت این اپلیکیشن در داخل کشور جلوگیری کرد، گفت: هر مسیریابی که تعداد کاربر (استفاده کننده) بالایی داشته باشد می‌تواند ترافیک معابر را کنترل کند، یعنی می‌تواند در یک بازه زمانی کاربران را به سمت فلان خیابان راهنمایی کند و یا حتی نظم ترافیکی شهر را به هم زند.

    وی ادامه داد: البته این را هم بگویم که بعید است مسیریابی بخواهد این کار را انجام دهد؛ چراکه به محض اینکه مسیریابی این رفتار را انجام دهد (نه در ایران بلکه در تمامی کشورها) فوراً با آن برخورد می‌شود و تمامی اعتبار شرکت و آن اپلیکیشن زیر سوال می‌رود.

    رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ، بر استفاده رانندگان از مسیریاب‌های ایرانی تاکید کرد و گفت: به همین منظور است که تاکید می‌کنم رانندگان از مسیریاب‌های ایرانی استفاده کنند چراکه این مسیریاب‌ها بر بستر قوانین داخلی کشور فعال هستند و نمی‌توانند رفتارهایی که تنش‌زا است از جمله هرج و مرج در تردد وسایل نقلیه (هدایت رانندگان به برخی خیابان‌ها برای ایجاد ترافیک و …) داشته باشند.

    سردار مهماندار خاطرنشان کرد: مسیریاب‌های داخلی بسیار خوب کار کردند، مورد اعتماد و مورد تأیید وزارت ارتباطات هم هستند، ما هم به عنوان پلیس راهنمایی و رانندگی سعی می‌کنیم برای پیشرفت کار و بهبود مسیریاب‌های داخلی به آنها کمک کنیم.

    وی در پایان گفت: اگر مسیریابی قصد برهم زدن نظم عبور و مرور خودروها را در شهر داشته باشد به شدت با مدیران آن مسیریاب‌ها برخورد می‌کنیم.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۶ روز پیش
        آرشیو