فونیکسریمکسبهتام

خبرهای ترافیکی نوروز (۷۱)

ثبت بیش از ۲۱ میلیون تردد در جاده‌های مازندران/ حادثه‌خیزترین جاده‌ها در غرب کشور

عصر خودرو- رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی از ثبت ۲۱ میلیون و ۳۰۰ هزار تردد در سطح استان طی دور اول سفرهای نوروزی خبر داد.

ثبت بیش از ۲۱ میلیون تردد در جاده‌های مازندران/ حادثه‌خیزترین جاده‌ها در غرب کشور
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۹ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۷:۴۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از تسنیم، سردار"سیدکمال هادیانفر" که برای بازدید از وضعیت تردد در محورهای مواصلاتی و مناطق سیل زده به استان مازندران سفر کرده است اظهار کرد: به دلیل برخورداری از مواهب الهی شاهد حجم گستردهای از مسافرتها در استان های شمالی کشور هستیم که برای این منظور برنامهریزیهای خاصی برای تسهیل در وضعیت ترافیک و کاهش حوادث جاده ای در این استان ها صورت گرفته است.

    رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا از به کارگیری 35 هزار نفر از کارکنان پلیس راهنمایی و رانندگی کشور برای خدمت به هموطنان در محورها و معابر درون شهری خبر داد و افزود: مازندران از 6 محور ورودی و خروجی برخوردار است که با توجه به پتانسیل بالای گردشگری در این استان 21 میلیون و 300 هزار تردد در 6 محور ورودی و خروجی این استان به ثبت رسیده است.

    وی با اشاره به اینکه پیشبینی راهور ناجا مبنی بر افزایش 10 درصدی مسافرت ها در کل کشور بوده است، اذعان داشت: علی رغم شرایط جوی و حوادث پیش آمده شاهد افزایش 7.5 درصدی مسافرتها در کشور و در برخی از استانها هم بیش از این رقم  بوده ایم.به دلیل شرایط نامساعد جوی استانهای آذربایجان غربی، کردستان، لرستان، کرمانشاه و کهگیلویه و بویر احمد از حادثه خیزترین استان های کشور بوده اند.

    رئیس پلیس راهور ناجا با اشاره به اینکه 37 درصد حوادث رانندگی مربوط به عابران پیاده است، اظهار داشت: در استان مازندران بیشتر نگرانی­ ها بابت تصادفات عابران پیاده و موتورسیکلت سواران است که بیشتر در مسیرهای روستایی و فرعی شاهد این حوادث ناگوار هستیم.

    هادیانفر با اشاره به توجه عامه مردم به فرهنگ ترافیک و قوانین راهنمایی و رانندگی از کاهش چشمگیر تصادفات منجر به جرح و منجر به فوت در کشور خبر داد و گفت: 82درصد تخلفات رانندگی کشور ناشی از 4 عامل اصلی "سرعت"، "سبقت"، "انحراف به چپ" و "خواب آلودگی" است.

    وی  واژگونی خودرو را از شایع ترین وقایع رانندگی در کشور و محورهای مواصلاتی استان مازندران دانست و افزود: سرعت و سبقت غیرمجاز و عدم توجه به جلو از دلایل اصلی واژگونی خودروها به شمار می روند.

    هادیانفر کاهش حوادث جاده ای را از اهداف جدی پلیس در سال 98 با شعار پرهیز از خطر و آرامش در سفر برشمرد و گفت: برخورد با رانندگان متخلف و پرخطر خط قرمز پلیس در ایجاد نظم ترافیکی است و در این راستا نیز خودروهای حادثه ساز در صورت تخلف تا پایان فروردین به پارکینگ ها منتقل خواهند شد.

    رئیس پلیس راهور ناجا با اشاره به اینکه 22 میلیون وسیله نقلیه فعال در سراسر کشور وجود دارد، اظهار داشت: 16 دستگاه در تامین امنیت عبور و مرور نقش دارند و در برقراری امنیت ترافیک در ایام نوروز امسال 107 هزار نفر در کنار نیروهای پلیس راهور در حال خدمت رسانی به هموطنان هستند.

    وی در خاتمه قانون مداری، توجه به قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی و همکاری و همراهی مردم با پلیس را از مهمترین راه های کاهش تصادفات و حوادث رانندگی برشمرد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو