فونیکسریمکسبهتام

همزمان با نوروز؛

افزون بر چهار میلیون تردد خودرو در سیستان و بلوچستان ثبت شد

عصر خودرو- مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای سیستان و بلوچستان گفت: چهار میلیون و ۱۶۴ هزار و ۸۴۳ تردد خودرو در تعطیلات نوروز امسال در محورهای ارتباطی این استان ثبت شده که نسبت به مدت مشابه پارسال ۲۴ درصد رشد داشته است.

افزون بر چهار میلیون تردد خودرو در سیستان و بلوچستان ثبت شد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۷ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۵:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از  ایرنا ،علی خانقائی روز شنبه   اظهار داشت: محورهای ایرانشهر- بمپور و برعکس و هیرمند -زابل و برعکس در این مدت پر ترددترین مسیرهای سیستان و بلوچستان بودند.

    وی گفت: در این مدت سرعت متوسط وسایل نقلیه ثبت شده در جاده های سیستان و بلوچستان 80 کیلومتر برساعت بوده است.
    مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای سیستان و بلوچستان افزود: ساعت اوج ترافیک در این مدت مربوط به دوشنبه پنجم فروردین با هشت هزار و 554 تردد بوده است.
    وی گفت: 282 هزار و 339 مسافر از ابتدای طرح تاکنون در سیستان و بلوچستان توسط ناوگان حمل و نقل جاده ای جابجا شدند که 61 درصد به داخل استان و بقیه به مقاصد برون استانی سفر کرده بودند.
    خانقائی افزود: همچنین از ابتدای طرح تاکنون 78 هزار و 175 نفر مسافر از سایر استانها توسط ناوگان حمل و نقل جاده ای وارد استان شده اند که نسبت به مدت مشابه سال قبل 37 درصد افزایش داشته است.
    وی بیان کرد: 38 هزار و 689 مسافر نیز در این مدت از طریق پایانه های مرزی سیستان و بلوچستان جابجا شدند که نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش 22 درصدی را نشان می دهند.
     استان سیستان و بلوچستان با 20 شهرستان و 188 هزار و 222 کیلومتر مربع گستره پهناورترین استان کشور محسوب می شود که فاصله شمالی ترین شهر آن «هیرمند» تا جنوب ترین شهر این استان «چابهار» حدود هزار کیلومتر است.
    این استان افزون بر هزار و 300 کیلومتر مرز با کشورهای افغانستان و پاکستان و 310 کیلومتر ساحل در دریای عمان دارد.
    آب و هوای معتدل به ویژه در فصل بهار و وجود آثار و ابنیه های باستانی، تاریخی، فرهنگی، بازارهای سنتی و مدرن با انواع کالاهای داخلی و خارجی، سواحل زیبا، باغ ها و مزارع سرسبز، نخلستانها، تالاب های هامون و جازموریان و غیره از جذابیت های سیستان و بلوچستان برای مسافران و گردشگران داخلی و خارجی است.
     

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو