فونیکسریمکسبهتام

معاون وزیر راه و شهرسازی خبر داد؛

بازگشایی راه اصلی اهواز - اندیمشک از روز شنبه آغاز می‌شود

عصر خودرو- خادمی گفت: سطح آب در مسیر‌های اصلی استان خوزستان در حال کاهش است و از روز شنبه مسیر اصلی اهواز - اندیمشک را بازگشایی می‌کنیم.

بازگشایی راه اصلی اهواز - اندیمشک از روز شنبه آغاز می‌شود
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۳ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۶:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از باشگاه خبرنگاران ، خیرالله خادمی، معاون وزیر راه و شهرسازی  با بیان اینکه خوشبختانه سطح آب در استان خوزستان و برخی از شهر‌های این منطقه کاهش پیدا کرده است، گفت: بر اساس آخرین ارزیابی و بازدید‌های انجام شده، سطح آب در این منطقه در حال کاهش است و امیدواریم به زودی راه‌های مسدود شده را بازگشایی کنیم.

    وی گفت: مسیر اهواز - اندیمشک، مسیر اهواز - آبادان و مسیر بستان به سمت چذابه همچنان مسدود است و از سوی دیگر مسیر ریلی اهواز به اندیمشک در منطقه بامدژ به دلیل آبگرفتگی در سطح ریل همچنان مسدود است و امکان جابه‌جایی مسافران وجود ندارد.

    خادمی گفت: مسیر اهواز و اندیمشک که شمال و جنوب را به یکدیگر متصل می‌کند و به عنوان یک مسیر ترانزیتی قرار دارد، همچنان مسدود است و راه جایگزینی در مسیر اهواز به شوشتر ایجاد کرده‌ایم.

    معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه روز گذشته از مسیر ریلی اهواز به اندیمشک در محل بامدژ که 25 تا 30 کیلومتر از اهواز فاصله دارد، بازدید شده و خوشبختانه سطح آب در این مسیر ریلی در حال کاهش است و امیدواریم به زودی با استفاده از ماشین آلات و نیرو‌های راهداری این مسیر را بازگشایی کنیم.

    بیشتر بخوانید: ایجاد سیل بند‌های محکم برای جلوگیری از ورود آب به روستا‌های خوزستان/ هیچکدام از آزادراه‌های کشور مسدود نیست

    وی بیان کرد: در منطقه‌ای از مسیر اهواز به آبادان در حال لوله گذاری برای انتقال آب هستیم تا آب‌های موجود در رودخانه دز و کرخه را انتقال دهیم که خوشبختانه از روز گذشته این کار انجام شده و تا ساعاتی دیگر کار انتقال لوله گذاری به اتمام می‌رسد.

    خادمی گفت: مسیر بستان به چذابه و همچنین مسیر سوسنگرد که به مرز‌های کشور‌های اطراف متصل می‌شد، همچنان قطع است و ماشین‌آلات ترانزیتی از این جاده امکان جابه‌جایی بار را ندارند.

    نماینده تام‌الاختیار وزیر راه و شهرسازی در استان خوزستان به وضعیت راه‌های روستایی اشاره کرد و گفت: در 270 مسیر روستایی استان خوزستان امکان تردد وجود ندارد و مسیر تردد در 120 روستا به صورت کامل به دلیل بالا آمدن سطح آب و از بین رفتن جاده‌ها قطع است.

    معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه ماشین آلات تمامی سازمان‌ها و دستگاه‌های مختلف با تمام توان در حال بازگشایی مسیر‌های مسدود شده هستند، گفت: 1 هزار دستگاه ماشین آلات و تجهیزات فعال در استان خوزستان در حال فعالیت هستند و با دستور وزیر کشور بخشی از ماشین آلات سایر استان‌ها هم به این منطقه به دلیل پایین آمدن سطح آب اعزام شده‌اند.

    وی یادآوری کرد: 120 دستگاه ماشین آلات از استان‌ها و بخش‌های خصوصی در حال آماده باش هستند و کار‌های بازگشایی شهرستان‌هایی مانند اهواز، سوسنگرد و بستان را انجام می‌دهند.

    خادمی بیان کرد: با پیش‌بینی‌های انجام شده امیدواریم همچنان با کاهش یافتن سطح آب از روز شنبه 24 فروردین ماه بتوانیم مسیر‌های اصلی و شریانی مانند اهواز - اندیمشک، اهواز - آبان و اهواز - بستان را بازگشایی کنیم.

     

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۷۱
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        آخرین بروزرسانی ۴ روز پیش
        آرشیو