فونیکسریمکسبهتام

گزارشی از وضعیت بازار خودرو بدون قیمتگذاری اینترنتی

عصر خودرو- بازار خودرو یکی در یکی از راکدترین دوره های عمر خود در اولین روز هفته جاری به سر می‌برد.

گزارشی از وضعیت بازار خودرو بدون قیمتگذاری اینترنتی
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۲۳:۳۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از دنیای اقتصاد، در حالی که بازار خودرو امروز بدون قیمت‌های مشخص بر سایت دیوار فعالیت خود را آغاز کرد که دست اندرکاران این بازار می گویند در سایه عدم خرید و فروش، تاثیر خاصی مشهود نیست.

    یکی از فعالان این بازار در گفتگو با خبرانلاین در خصوص تاثیر بسته شدن سایت های قیمت گذاری گفت: سایت ها بسته شده و اتفاقا آنها که می خواستند ماشین بخرند هم چندان تکیه ای به آن نداشتند، اما خود فروشندگان که در بازار حاضر هستند و قیمت می دهند، با این افراد نمی توان برخورد کرد چرا که طرف می‌گوید می خواهم به این قیمت خودرویم را بفروشم .

    از سوی دیگر حسین اردوخانی ، نائب رییس سابقه اتحادیه نمایشگاه داران نیز گفت: بازار امروز حتی ار روزهای قبل هم راکدتر بود. حالا برخی می گویند قیمت پایین آمده است اما من امروز نه خریدی داشتم و نه فروشی که بگویم تغییری در بازار رخ داده است .

    وی با اشاره به اینکه بسته شدن سایت ها به این سرعت تاثیری بر بازار باقی نمی گذارد، ادامه داد: مشکل اصلی بازار خودرو اتفاقا سایت‌ها نیستند، مشکل اصلی عدم تحویل به موقع خودرو از سوی شرکت های خودروسازی است چرا که هنوز کسانی که سال گذشته خودرو ثبت نام کرده اند در برخی موارد نتوانسته اند خودروهای خودشان را تحویل بگیرند .

    وی گفت: صنف ما در این میان فقط نظاره گر است. هی می‌گویند دلال، وقتی عرضه و تقاضا توازن ندارد، آدرس دلال را می دهند در حالی که اعضای صنف ما در حال بستن واحدهایشان هستند چون دیگر کار نمی ارزد و ما فقط در حال پرداخت مالیات هستیم.

    این فعال بازار خودرو گفت: من شخصا معتقدم قیمت ها در این بازار منطق ندارد، مگر یک خودرو چقدر تمام شده که باید این قیمت ها را داشته باشد. پراید 54 میلیون تومانی برای من عجیب است، 405 هشتاد میلیون تومانی واقعا منطق ندارد اما چه باید کرد؟

    او ادامه داد: بخشی از این گرانی ناشی از رشد شاخص تورم است، بالاخره همه چیز گران شده اما من مطمئنم اگر عرضه خودرو به درستی صورت گیرد و به درستی مسئولیت خود را انجام دهند ، بازار خودش به تعادل می رسد.

    این فعال بازار ادامه داد: وقتی نه خریدی هست و نه فروشی، من چگونه می‌توانم خبر از تاثیر اقدام برای بستن سایت های قیمت گذاری بدهم .
    وقتی قیمت نیست

    در روزهای اخیر در پی بالا گرفتن انتقادات نسبت به قیمت های نجومی در بازار خودرو ، سایت هایی نظیر دیوار و شیپور و ... نسبت به حذف قیمت‌های پیشنهادی اقدام کرده و تمام قیمت‌های مسکن و خودرو را توافقی اعلام کرده اند .

    پیش از این نیز در بحران ارز سال های ابتدایی دهه نود، با هدف کنترل قیمت ها در بازار ارز و پیشگیری از رشد بی رویه آن سایت های اعلام کننده قیمت طلا و سکه و ارز بسته شدند.

    بسیاری از فعالان صنفی اما معتقدند این اقدام در کنار اصلاح ساختار عرضه خودرو به بازار ممکن است تاثیرگذار باشد اما به تنهایی نمی تواند بازار را دستخوش تغییر خاصی نماید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو