فونیکسریمکسبهتام

جذاب‌ترین تغییرات محتمل در سال جاری شمسی در جهان خودرو چه خواهند بود؟

تغییرات نود و هشتی!

عصر خودرو- جهان خودرو به‌سرعت در حال تغییر است و همه‌ساله خودروهای متعددی معرفی‌شده، هر یک با خود کوهی از تکنولوژی و نوآوری‌های ناشناخته به جهان عرضه می‌کنند. باآنکه تقویم کاری خودروسازان جهانی با تقویم میلادی هماهنگ است.

تغییرات نود و هشتی!
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۵ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۸:۰۰
  • تغییرات نود و هشتی!
  • تغییرات نود و هشتی!
  • تغییرات نود و هشتی!

به گزارش پایگاه خبری «عصرخودرو»،  اما بررسی تغییراتی که در سال 1398 از خودروسازان بزرگ جهان، خصوصاً درزمینهٔ خودروهای اسپرت و خاص انتظار داریم، خالی از لطف نیست.
تعیین تکلیف برخی برندها و محصولات

مدت‌هاست برخی خودروسازان باسابقه و محبوب، فعالیت بسیار محدودی دارند و با روزهای اوجشان فاصله گرفته‌اند. علاوه بر این، برخی برندها نیز در سال‌های اخیر هنوز برای آینده برخی محصولاتشان تصمیم نهایی نگرفته‌اند. لانچیا برندی است که هنوز آینده آن مبهم است و مشخص نیست گروه خودروسازی FCA برای آنچه نقشه‌ای کشیده است. بسیاری احتمال می‌دهند لانچیا تمرکزش را روی خودروهای الکتریکی برپایه پلتفرم‌های موجود محصولات FCA بگذارد و جانی تازه بگیرد. احتمال آن می‌رود وضعیت این برند در نیمه اول سال 2020 مشخص شود. علاوه بر این، باید به مرسدس بنز SL نیز اشاره کرد. محصول کهنه‌کاری که در سال‌های اخیر فروش بسیار پایینی داشته، بیم آن می‌رود پس از بیش از شش دهه حضور پررنگ و تبدیل‌شدن به نماد ستاره اشتوتگارت، همانند برادر کوچک‌ترش یعنی SLC (SLK سابق) خداحافظی کند. خصوصاً این‌که هیچ فیس لیفت و یا به‌روزرسانی مهمی در سال‌های اخیر برای نسل کنونی آن معرفی نشده.
بازگشت اسامی قدیمی در قالب کراس اوورهای جدید

هنگامی‌که میتسوبیشی محصولی اسپرت یعنی اکلیپس را پس از وقفه‌ای طولانی در قالب یک کراس اوور دوباره راهی بازار کرد، انتقادات زیادی متوجه آن شد. با این حال به لطف فروش بالا و استقبال قابل‌توجه، این روزها خودروسازان زیادی به سمت ساخت چنین خودروهایی روی آورده‌اند. فورد در اقدامی جنجالی نام پوما را که یک خودرو اسپرت کوچک بود، به کراس اوور اسپرت کامپکتی داده که قرار است از سال آینده میلادی وارد بازار شود. علاوه بر این، اعلام‌شده یک کراس اوور الکتریکی نیز نام مکوان را از دفتر خاطرات فورد بیرون خواهد کشید. این کراس اوور قرار است ظاهری برپایه ماستنگ داشته، برادر شاسی‌بلند این اسب وحشی باشد. میتسوبیشی احتمالاً در سال جاری شمسی، نام Evo را برای یک کراس اوور اسپرت استفاده خواهد کرد. سوبارو نیز اعلام کرده جانشین مدل BRZ که در حقیقت برادر دوقلو تویوتا GT86 است نیز یک کراس اوور خواهد بود.
بازگشت پیشرانه‌های روتاری

وقتی از بازگشت پیشرانه‌های روتاری میگوییم، بهتر است بگوییم آشتی دوباره مزدا با این تکنولوژی پیچیده آلمانی! مزدا آخرین خودروسازی بود که تا همین اواخر از پیشرانه‌های درون‌سوز وانکل استفاده می‌کرد، اما پس از خداحافظی مدل دوست‌داشتنی RX-8، ظاهراً برنامه‌ای برای عرضه یک مدل جدید با این موتور نداشت. با این حال معرفی چند خودروی مفهومی با موتور وانکل و ابراز علاقه مدیران ارشد مزدا برای عرضه یک اتومبیل جدید با این تکنولوژی، امید دوستداران این‌گونه خودروها را زنده نگه‌داشته است. بر اساس اخبار منتشره، مزدا در سال جاری شمسی احتمالاً دوباره موتورهای وانکل را به عرصه جهانی معرفی می‌کند. ممکن است این بازگشت دوباره در قالب یک خودرو مفهومی باشد، اما انتظار می‌رود این بازگشت مقدمه‌ای برای عرضه یک محصول تولید انبوه باشد.

برچسب ها
کرمان موتوراکستریم
مطالب مرتبط
پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
    پربازدیدترین های هفته
      دکه مطبوعات
      • خودرو امروز ۶۶۹
      • خودرو امروز ۶۶۸
      • خودرو امروز ۶۶۷
      • خودرو امروز ۶۶۶
      • خودرو امروز ۶۶۵
      • خودرو امروز ۶۶۴
      • خودرو امروز ۶۶۳
      • خودرو امروز ۶۶۲
      • خودرو امروز ۶۶۱
      آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
      آرشیو