فونیکسریمکسبهتام

طرح تابستانی پلیس راه زنجان آغاز شد

عصر خودرو- جانشین رئیس پلیس راه استان زنجان گفت: به منظور امنیت انتظامی و ترافیکی و کاهش سوانح رانندگی و تلفات در سطح جاده های ارتباطی استان، طرح تابستانی پلیس راه زنجان از روز جمعه /۳۱خرداد / در جاده های این استان به مرحله اجرا درآمد.

طرح تابستانی پلیس راه زنجان آغاز شد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۱ تير ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۵:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایرنا ، سرهنگ محمد علی عظیمی افزود: در این طرح که تا پایان شهریور امسال ادامه خواهد یافت چهار تیم نامحسوس و 75 تیم گشت پلیس راه به صورت محسوس تمام مسیرهای ارتباطی این استان به ویژه جاده های اصلی و فرعی پرتردد را با دقت و حساسیت بیشتری رصد خواهند کرد.
    وی با بیان اینکه طرح تابستانی پلیس راه استان زنجان با بهره گیری حداکثری از امکانات، تجهیزات و ماموران به صورت محسوس و نامحسوس اجرا می شود، اظهار کرد: در اجرای هرچه بهتر این طرح سازمانهای مرتبط ازجمله اداره کل راه و شهرسازی، اداره کل حمل و نقل و پایانه ها، جمعیت هلال احمر، اورژانس و آتش نشانی زنجان همکاری می کنند.
    عظیمی افزود: طی اجرای طرح، پلیس راه این استان نسبت به انجام تست الکل و اعتیاد از رانندگان مشکوک اقدام خواهد کرد و اتوبوس های مسافربری نیز به صورت نامحسوس تحت کنترل قرار خواهند گرفت.
    جانشین پلیس راه استان زنجان گفت: خودروهایی که 2 تخلف همزمان انجام دهند از سوی عوامل پلیس راه به مدت 72 ساعت توقیف خواهند شد و کنترل هرچه بیشتر موتورسیکلت ها نیز در دستور کار قرار گرفته است و از واحدهای کمکی پلیس و پاسگاه های انتظامی نیز استفاده خواهد شد.
    عظیمی افزود: اکثر تصادفات جاده ای این استان در 30 کیلومتری ورودی و خروجی شهرها اتفاق می افتد که این نیز ناشی از خستگی و خواب آلودگی رانندگان است و به آنان توصیه می شود برای حفظ جان خود و سرنشینان در چنین مواقعی خودرو را در محل امن و ایمن متوقف کرده و پس از استراحت کافی به مسیر ادامه دهند.
    وی با تاکید براینکه رانندگان باید از هرگونه عجله و شتاب در رسیدن به مقصد خودداری کنند تصریح کرد: رانندگان وسایط نقلیه یقین بدانند که پلیس راه زنجان با تخلفات حادثه ساز اعم از سرعت و سبقت غیرمجاز و انجام حرکات مارپیچ به جد و بدون هیچ اغماضی برخورد خواهد کرد.

    جانشین پلیس راه استان زنجان گفت: طی 72 ساعت گذشته، 6 مورد تصادف جرحی و خسارتی در مسیرهای ارتباطی این استان اتفاق افتاد که بر اثر این حوادث هفت نفر مصدوم و به منظور مداوا به مراکز درمانی مختلف زنجان انتقال یافتند.

    در 12 ماه پارسال (97) بیش از 260 نفر براثر حوادث رانندگی در سطح جاده‌های زنجان جان خود را از دست دادند که اغلب این اتفاق‌ها به دلیل خستگی و خواب آلودگی رانندگان بود.
    زنجان پنج هزار و 840 کیلومتر راه ارتباطی دارد که از این میزان، 200 کیلومتر آزاد راه، 113 کیلومتر بزرگراه، 342 کیلومتر راه اصلی و 974 کیلومتر راه فرعی است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو