فونیکسریمکسبهتام

رانندگان پرخطر مهمان پلیس راهور تهران بزرگ

عصر خودرو- اولین کارگاه بازآموزی قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی ویژه رانندگان پرخطر شهر تهران با حضور سردار مهماندار رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی پایتخت برگزار شد.

رانندگان پرخطر مهمان پلیس راهور تهران بزرگ
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۳ تير ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از فارس، در راستای کاهش حوادث و سوانح ترافیکی و بهبود فرهنگ عبور و مرور مقرر گردید دوره‌های آموزشی ویژه رانندگانی که دارای با سرعتی بالاتر از 50 کیلومتر بر ساعت بیش از حد مجاز معابر تردد نموده‌اند و دوربین‌های نظارتی و ثبت تخلف مشخصات آن‌ها را ثبت کردند از طریق پیامک جهت بازآموزی قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی و شرکت در کارگاه مذکور به پلیس راهور تهران فراخوانده شدند.

    سردار مهماندار گفت: یکی از معضلات بزرگ دنیای مدرن بحث ترافیک است و در جهان سالیانه حدود 1.200.000 نفر جان خود را بر اثر سوانح رانندگی از دست می‌دهند و تعداد خیلی بیشتری نیز بر اثر تصادفات ترافیکی مجروح، معلول و ناتوان میگردند. متاسفانه کشور عزیزمان ایران هم جز کشورهایی است که تلفات بالایی در سوانح رانندگی دارد البته در ایران از سال 1385 تا 1398 میزان تصادفات فوتی و جرحی با توجه به سختگیرانه‌تر شدن قوانین و آموزش و فرهنگ سازی‌هایی که در این حوزه صورت گرفته به کمتر از نصف رسیده است اما باز هم رقم بسیار بالا و قابل توجهی است.

    وی در ادامه افزود: بر اساس گزارشات سازمان بهداشت جهانی اصلی ترین عامل بروز سوانح رانندگی سرعت بالا می‌باشد و در ایران هم تعداد زیادی از تصادفات فوتی و جرحی مربوط به عدم رعایت سرعت مجاز است. هرچقدر سرعت رانندگی بالاتر باشد زمان عکس العمل نشان دادن راننده در زمان خطر نیز بالاتر می‌رود و در نتیجه توانایی کنترل خطر کاهش می‌یابد و این امر سبب بروز تصادفاتی سنگین و جبران ناپذیر خواهد شد.

    رئیس پلیس راهور تهران بزرگ در پایان گفت: مردمان ایران نسبت به هم‌نوعشان و هم‌وطنشان احساس مسئولیت بسیار بالایی دارند، چناچه در مواقع بروز سوانح طبیعی مثل زلزله و سیل با سرعت به کمک هم‌نوعشان می‌شتابند و این موضوع را یک مسئولیت اجتماعی می‌دانند. مسئله ترافیک نیز به همین منوال است، رعایت قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی نیز یک مسئولیت اجتماعی است چرا که که زندگی تعدادی از همشهریانمان و همچنین خانواده و اطرافیانشان با رفتار پرخطر رانندگی هرکدام از ما ممکن است در معرض خطری جدی قرار گیرد و تبعات آن در سطوح و اقشار مختلف جامعه نمود پیدا خواهد کرد. لذا بهتر است با رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی این مسئولیت اجتماعی خود را به درستی انجام دهیم  تا از کشته‌شدن افراد و داغ‌دار شدن خانواده‌ها‌ جلوگیری نماییم و شهری با آرامش بیشتر و به دور از سوانح دلخراش برای خود بسازیم.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو